Spring naar bijdragen

Verhoging Wrangler en bandenmaat


Recommended Posts

Mijn Jeep Wrangler uit 1994 ga ik verhogen bij WTA in Utrecht, met een 3 inch Duratail suspension en eventueel een 3 inch bodylift.

Er zitten nu 30 inch banden onder, maar ik dacht te gaan naar 33 inch MUD Goodrich banden. Maar wordt de auto dan niet te hoog, zodat je er amper nog maar in kan komen?

Of kan ik beter naar:

1. kleinere maat banden gaan

2. of geen bodylifte doen en passen dan nog wel die 33 inch banden of moet ik dan naar kleinere banden.

Ik ga ook terrein- maar ook on the road rijden. (niet zwart hoor)

Alvast bedankt voor je advies, alles is welkom. :whistle:

Ik heb hem nu teruggekregen met 3 inch lift, met nieuwe schokbrekers en verenpakket. Rijd goed met 33 inch MUD Goodrich banden, je hoort hem bij een korte bocht wel knarsen, maar dat hoort erbij. Het staat goed, maar ik vind hem te laag. Ik denk met een 2 of 3 inch extra body lift dat het mooier is. Daarbij lijkt mij dat ik dat in het terrein zeker nodig zal hebben.

groet,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat 6" totaal een mooie verhoging is.

Kleinere wielen zou ik zeer zeker niet doen. Gewoon 33ers eronder!

Je instap wordt dan dus 7,5" hoger ( een kleine 20cm) Mooi man! (in/uitstappen met een kort rokje moet wel wat voorzichtiger gebeuren dan.... of juist niet, natuurlijk...:whistle: )

Maareh.... zelf zou ik niet voor een 3" bodylift gaan. Neem dan een wat hogere lift (4.5") en een bodylift van 1.5"... Eidresultaat is dan kwa hoogte gelijk, maar het staat véél mooier en het is steviger!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Jeep Wrangler uit 1994 ga ik verhogen bij WTA in Utrecht, met een 3 inch Duratail suspension en eventueel een 3 inch bodylift.

Er zitten nu 30 inch banden onder, maar ik dacht te gaan naar 33 inch MUD Goodrich banden. Maar wordt de auto dan niet te hoog, zodat je er amper nog maar in kan komen?

quote]

Let op hoor, je kan je auto altijd wel in komen, maar als je erg veel verhoogt kan je een heleboel plaatsen niet meer in komen. Denk aan overdekte parkeergarages, of wasstraat etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 inch MUD Goodrich banden.

Grappig, ik ben zaterdag ook bij WTA4*4 geweest en kreeg met 2,5" verenlift en 1" bodylift, maar dan wel op een CJ, exact dezelfde banden als advies.

Ben je je niet helemaal wild geschrokken van de prijs?

€181 euro ex BTW en ex montage, oftewel €230 per band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, ik ben zaterdag ook bij WTA4*4 geweest en kreeg met 2,5" verenlift en 1" bodylift, maar dan wel op een CJ, exact dezelfde banden als advies.

Ben je je niet helemaal wild geschrokken van de prijs?

€181 euro ex BTW en ex montage, oftewel €230 per band.

is dat incl lucht ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wasserette das voor watjes. dat doe je toch zelf

Ik heb een maat met twee wasstraten, kmag gratis wassen,

heb toch z'n tenten nog nooit van binnen gezien.

Als er al gewassen wordt, gaat dat gewoon hier op de oprit, met de hand.

En tegen de tijd dat de kleine hier groot genoeg is wil die hoogst waarschijnlijk maar wat graag meehelpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahah je moet mn commentaar met een pak zout nemen was grapje. als je terrein gereden hebt krijg je em nooit schoon in een wasstraat en moet je op zoek naar een onbemande wasserette met hogedrukspuiten.

na het afspuiten onmderkant wel je troep de put in spuiten anders wordt de beheerder niet blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

230 euro voor een bfg mud?:P

hier kost een bfg mud geplaatst en uitgebalanceerd 180 euro

even ter info voor 33" banden moet je aan een totale lift van 4" komen

35" banden 6 " en zo voort

Met een 2.5" lift kun je 33ers al rijden, voor 35ers heb je 1" meer nodig. ;)

Alleen... ga je het terrein in, dan wordt het anders... Je wilt dan wieluitslag! Dus gooi je de swaybar los, en eventueel ook nog de trackbar...

En dan... jaag je met dit 4" lift een 31er vól je scherm in:

post-160-12873016460481_thumb.jpg

M.a.w.: Het is maar wat je met je Jeep wilt.... alleen op de weg is een relatief kleine lift voldoende. Wil je meedoen aan een Trial of Jeep-Academy®, dan is een flinke lift handiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahah je moet mn commentaar met een pak zout nemen was grapje. als je terrein gereden hebt krijg je em nooit schoon in een wasstraat en moet je op zoek naar een onbemande wasserette met hogedrukspuiten.

na het afspuiten onmderkant wel je troep de put in spuiten anders wordt de beheerder niet blij.

Na ruim een jaar Jeepforum had ik dat al ingeschat, van die 6000+ postjes van ene heer dezperado zijn er zo her en der wel wat balen jozo doorheen gegaan. :P:lol:

(moet overigens zo blijven, houd het luchtig).

Met die bagger zijn die wasstraatjongens inderdaad niet echt blij, daar betalen ze per kilo voor om af te laten voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, ik ben zaterdag ook bij WTA4*4 geweest en kreeg met 2,5" verenlift en 1" bodylift, maar dan wel op een CJ, exact dezelfde banden als advies.

Ben je je niet helemaal wild geschrokken van de prijs?

€181 euro ex BTW en ex montage, oftewel €230 per band.

230 euro voor een bfg mud?:thumbsup:

hier kost een bfg mud geplaatst en uitgebalanceerd 180 euro

even ter info voor 33" banden moet je aan een totale lift van 4" komen

35" banden 6 " en zo voort

het is zeker niet goedkoop, maar ik verwacht dat ze wel weten waar ze over praten. Ik had mijn auto afgelopen week met bemiddeling van Jeepstore gekocht en heb bij WTA mijn Jeep moeten laten staan, omdat de ophanging van de voorveer afgebroken was. Dit kwam mogelijk omdat er een nieuwe veer vorig jaar gemonteerd was door Jeepstore onder een oude veer en dat kan spanningen veroorzaken. Bij Jeepstore zeggen ze dat ze dat altijd zo doen en bij WTA adviseren ze om dat niet te doen. Wie heeft er nu gelijk??

Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in WTA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bodylift zou ik zo laag mogelijk houden en veren lift hoog

ik heb 3,5" veren 1 inch shackles en o"bodylift

en wasserette das voor watjes. dat doe je toch zelf

meeste werk is de onderkant na een dagje baggeren

Hoi wat is een shackles? ik ben nog niet zo thuis binnen deze wereld.

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem nu teruggekregen met 3 inch lift, met nieuwe schokbrekers en verenpakket. Rijd goed met 33 inch MUD Goodrich banden, je hoort hem bij een korte bocht wel knarsen, maar dat hoort erbij. Het staat goed, maar ik vind hem te laag. Ik denk met een 2 of 3 inch extra body lift dat het mooier is. Daarbij lijkt mij dat ik dat in het terrein zeker nodig zal hebben.

groet,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem nu teruggekregen met 3 inch lift, met nieuwe schokbrekers en verenpakket. Rijd goed met 33 inch MUD Goodrich banden, je hoort hem bij een korte bocht wel knarsen, maar dat hoort erbij. Het staat goed, maar ik vind hem te laag. Ik denk met een 2 of 3 inch extra body lift dat het mooier is. Daarbij lijkt mij dat ik dat in het terrein zeker nodig zal hebben.

groet,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...