Spring naar bijdragen

Hulp nodig bij aanschaf Jeep Grand Cherokee


Recommended Posts

Ik wil een Jeep Grand Cherokee aanschaffen, het liefst een 4.7 V8 motor. Momenteel heb ik een Audi A6 Avant 2.8 V6. Nu wil ik graag weten wat de kwaliteitsverhouding tussen Jeep en Audi is, zijn deze auto's (gemiddeld) kwalitatief evenwaardig? Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een Jeep Grand Cherokee van bj. 2000?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik rijd een Jeep Grand Cherokee uit 98 en een Audi A4 uit 2005. voordelen van de audi zijn de absoluut strakke afwerking, en de goede wegligging. Voordelen van de Jeep zijn zijn beul van een motor en zijn uitstraling. Audi heeft zijn dashboard iets strakker voor mekaar, maar dat is dan ook duits met amerikaans vergelijken. in de jeep hoor je wel eens een piepje en kraakje... maar wat betreft Fun-factor wint de jeep met afstand.

Ik zou zeggen dat de audi kwalitatief beter is, maar er zijn hier al een aantal medejeepeepers die zonder problemen 4 ton rijden met hun grand cherokee, dus de jeep is minstends zo goed. ik rijd zakelijk en de lange afstanden in de audi en prive en voor de gein in de Jeep., Ik kan niet kiezen, en rijd lekker allebei!!

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil een Jeep Grand Cherokee aanschaffen, het liefst een 4.7 V8 motor. Momenteel heb ik een Audi A6 Avant 2.8 V6. Nu wil ik graag weten wat de kwaliteitsverhouding tussen Jeep en Audi is, zijn deze auto's (gemiddeld) kwalitatief evenwaardig? Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een Jeep Grand Cherokee van bj. 2000?

Heb een GC V8 230.000KM, en daar wordt mee gereden als een "beest" ook licht terrein. Heb er net 2.3" Skyjackers ondergezet, nadat de orginele vering wat begon te verslappen.

Buiten wat kleine mankementjes en recentelijk wel een nieuwe aircopomp niet echt problemen gehad. Geen roest en zit als mijn zetel thuis.

Prima voiture voor lange afstanden. Verbruik wat hoog maar daar krijg je wel power voor terug, gastank erin.

Koeling en airco laten nazien, want dat zijn kostbare zaken.

Maar als een diesel ecomischer is, laten chippen gaat dan net zo hard als een V8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik vind dat mijn Jeep het in de bagger veel langer uithoudt. Bovendien kan ik met een oudi sorry Audi veel minder fijn voor de dag komen. Als je ze wilt vergelijken kan je het beste op een autosite kijken. Echter je rijdt een Jeep met soms dure manco's of je sukkelt verder met de Audi.;):lol:

Serieus: ik rij LPG G3. Mijn onderhoudskosten liggen gemiddeld op 9,9 ct per km gemeten over de laatste 135.000 inclusief alles, banden remmen etc alle beurten en een keer pech gehad met de tussenbak, voor 3052,85 euro om te vervangen. Dit zit ook in de 9,9 ct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We staan op het punt een GC te kopen uit 1999 of 2000. Maar wat is het vershil tussen de 4.0 en 4.7? Alleen cilinder inhoud? Zijn er leden die er een hebben en wat zijn de onderhoudskosten ongeveer per jaar? Wat gaat er voornamelijk stuk? Hopelijk krijgen we antwoord op onze vragen. Na lang wikken wegen willen we een GC maar nu nog de stap om de juiste aankoop te doen. Denken jullie dat bij een Jeep dealer kopen echt meer voordelen heeft?

We zijn al uren bezig om de vershillende discussies te lezen om meer te weten te komen, interessant forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 4.7 is een V8.. en dat op zich is al een wereld van verschil.

De 4.0 is een I6, en hoogstwaarschijnlijk iets makkelijker (en goedkoper) om bij problemen onderdeeltjes te 'krijgen'. Hij bestaat al erg lang en komt in veel types voor.

Ik zou toch voor de V8 gaan. Altijd wat speciaals en als je dan toch een Grand wil en kan kiezen...:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me bij Kameel aan.

Hoewel je, als je echt een auto vindt die je helemaal aanstaat, en een 4.0 heeft, deze niet hoeft te laten staan. 't Is beslist een goed blok, misschien wel één van de beste blokken ter wereld. Maar zo'n V8... tja.. 't geluid, 't koppel... Lekker hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderhoud kun je makkelijk zelf doen.

Dealers zijn geldwolven.

Heb ik gemerkt nadat ik het probleem met mijn skim gehad heb.

die werken aan 50 euro per uur.

olie verversen, bougies en filters kun je makkelijk zelf en je spaart een hoop geld. Van zodra die wagens moeten worden uitgelezen met de DRBIII dan begint de kassa te tellen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderhoud kun je makkelijk zelf doen.

Dealers zijn geldwolven.

Heb ik gemerkt nadat ik het probleem met mijn skim gehad heb.

die werken aan 50 euro per uur.

olie verversen, bougies en filters kun je makkelijk zelf en je spaart een hoop geld. Van zodra die wagens moeten worden uitgelezen met de DRBIII dan begint de kassa te tellen...

We zijn niet zo handig heb twee linker handen. Dus onderhoud is wel prijzig voor een Jeep grand? Hoeveel per jaar moet ik aan denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je bij chrysler dealers gaat, moet je beginnen groot denken...

dus, 50 euro per uur om te sleutelen en die mannen sleutelen traag...

onderdelen zijn met vette winstmarge en olie is gemaakt uit speciaal geselecteerde bronnen, vervolgens geraffineerd in de beste raffinaderijen en verpakt door vestaalse maagden met witte handschoenen. Kostprijs is navenant, maar ja, er staat dan ook MOPAR op de oliebus... niettegenstaande dat ze van EXXON komt en in de parrallell handel veel minder kost.

Als je er tegenop ziet om je oliën te verversen, kom 's af. Dan doen we het samen. Is kinderspel, zelfs met één linkerhand. :unsure:

Vervolgens zijn er nog van die vervelende dingen die aan zo'n jeep kapot gaan, en is ook iedere Jeep geleverd met een verre neef van Murphy, die als hij zich soms verveelt enkele dingen kapot maakt.

no panic, met je forumvrienden los je het wel op.

en... steeds welkom natuurlijk (voor een paar gallons budweiser kunnen we mekaar al veel helpen...:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het dan zo dan zo dat sleutelen aan een Jeep makkelijker is dan andere auto's of meer dat degene die een jeep kopen gewoon handigere mensen zijn.....

Die mensen worden vanzelf handig, als ze eenmaal een rekening van de dealer gezien hebben.

Mijn motto: samen sleutelen ..... leerzaam en gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kweet niet, maar € 50 per uur bij een Jeep-dealer lijkt me een koopje, vergeleken bij hier tenminste. Is we zo'n beetje de prijs voor een "vrije" garage hier (en die kunnen het vaak ook goed). Middelbeek in Alkmaar/Hoorn komt in mijn herinnering voor met een prijsje van rond de € 90. Maar dat is natuurlijk NL en geen B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig, we zitten wel erg te twijfelen om toch een Jeep te nemen. De keuze was tussen de Freelander of GJ van Jeep.... De dealer waar we geweest zijn zei dat het onderhoud rond 250 Euro was per jaar.....

Als je de dealer dat op papier kan laten zetten, ben je een goede onderhandelaar. Ken weinig auto's die voor dat geld een jaar lang kunnen rijden ;)

Als ik het goed begrijp kan je niet sleutelen en zoek je gewoon een goede Jeep. Zelf heb ik ook een grand V8. Heb wel eens wat kleine dingetjes, maar verder een prima auto. Als je op zeker wilt gaan , koop je er 1 met garantie.

Weet wel dat de eerste series Freelander veel problemen kennen.

Je stelt de vraag op een forum met allemaal Jeep gekken, vandaar dat je het antwoord krijgt om zelf te sleutelen. Is niet perse nodig , zijn verder goede auto's. Ook zijn er genoeg 4x4 garages in NL die deze auto onderhoud kunnen geven , dus je bent niet gebonden aan de dealer. Neem anders iemand mee die er verstand van heeft of laat de Jeep van te voren keuren (anwb ofzo)

Succes met je beslissing !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschil tussen een Freelander een een Grand Cherokee vind ik vrij groot.

Volgens mij is een GC een stuk groter om over het motorvermogen maar te zwijgen

De eerste serie Freelanders waren trouwens ook echte "problemcars"

Is later wel beter geworden.

Mijn broer rijdt een Range Rover maar deze schrikt zich het apelazerus als de auto bij de dealer geweest is.

Jeep weet van prijzen maar Landrover ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand?

Kijk eens op de site: http://www.jeep.nl/web/show/id=817537

Voor al het standaard regulier onderhoud zijn prijzen vastgesteld.

Mijn ervaring is dat men allen doet wat noodzakelijk is, en dat er altijd overleg plaats vindt over eventuele onvoorzienigheden.

Ja, het is een hoop geld. Alles wat je zelf kan doen, kan het hoge werkplaats tarief opvangen. De aanschaf van bepaalde gereedschappen moet je ook meenemen in die afweging.

Economisch gezien is er geen "business case" om een Jeep te gaan rijden. Je doet het omdat het fun is.

Groeten,

JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het met onderhoudskosten? En specifieke vervangingen? Na jullie reacties en geschiedenis van duizenden berichten zal ik naar een V8 op zoek gaan denk ik, ga er nog over nadenken/dromen vannacht en morgen de prijzen zien.

Mijn ervaring is dat onderdelen eigenlijk best goedkoop zijn. In Duitsland krijg je via Ebay vrij veel nieuwe onderdelen voor weinig in en Nederland/België stikt het van de goede slopers (oeps: autorecyclagebedrijven heet dat tegenwoordig). Praktisch elk onderdeel is tweedehands verkrijgbaar.

Het 4.0 blok is trouwens onverwoestbaar, ook op LPG. Dat van mij gaat nu al 330.000 km mee en heeft zelfs nog de originele kop (en dat op LPG).

De grote uitgaven die ik aan mijn GC gehad heb zijn (bedragen incl. arbeid):

- automatische versnellingsbak vervangen: €1000,- (via Hans Bastings van Jeepparts)

- radiateur vervangen: €350,- (nieuw, laten vervangen bij lokale garage).

En dat was het eigenlijk wel, verder alleen regulier onderhoud en slijtage (remmen, uitlaat). Onderhoud is niet veel duurder dan een grote middenklasse auto mits je weg blijft bij de reguliere dealer. Ik heb mijn Jeep in onderhoud bij de lokale garagist en daar kost een grote beurt me ca. €250,- (kleine beurten doe ik niet aan - ik hoe de vloeistoffen gewoon goed in de gaten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kweet niet, maar € 50 per uur bij een Jeep-dealer lijkt me een koopje, vergeleken bij hier tenminste. Is we zo'n beetje de prijs voor een "vrije" garage hier (en die kunnen het vaak ook goed). Middelbeek in Alkmaar/Hoorn komt in mijn herinnering voor met een prijsje van rond de € 90. Maar dat is natuurlijk NL en geen B.

€50,- is inderdaad niet overdreven veel. Een echte garagist die op factuur minder dan €40,- rekent vind je nergens meer.

€90,- per uur vind ik wel wat overdreven voor standaard garagehandelingen. Daar zou je een universitair geschoolde mechanicien voor mogen krijgen.

De Belgische loonkosten liggen trouwens hoger dan de Nederlandse, dus eigenlijk zou NL goedkoper moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...