Spring naar bijdragen

jeanhup

Forum member
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

jeanhup's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb zelf een GC 4.0 op LPG uit 94 met 340.000 km op de teller. Tot nu toe nog geen vermoeidheidsverschijnselen te bespeuren. Ik reken er wel op dat ik binnen afzienbare tijd (30.000 km / 1 jaar) de cilinderkop moet vervangen/reviseren ivm versleten klepzittingen. Dat hoort nu eenmaal bij LPG-rijden. Zonder LPG is het rijden met zo'n Jeep onbetaalbaar (zeker als je 80 km per dag rijdt). Ik zou zeker voor eentje met LPG gaan. Dat betekent overigens wel dat je bijna elke dag moet tanken (actieradius van een LPG onderbouwtank is gemiddeld 270 km).
  2. Ik heb zelf gekozen voor een ZJ 4.0 liter omdat die motoren goed doorontwikkeld en onverwoestbaar schijnen te zijn. Ik rijdt 30.000 km per jaar met m'n Jeep en dan maakt betrouwbaarheid en verbruik wel degelijk een verschil. Op LPG haal ik een verbruik van tussen de 1:4,5 (alleen maar stad) en 1:6,5 (alleen snelweg). Valt dus best mee. Ik vind de 4.0 ook snel zat voor een SUV/terreinwagen met een relatief beroerde wegligging en wat vaag stuurgedrag (in vergelijking met de meeste moderne europese SUV's). Het verschil met de 5.2 is trouwens niet zo groot qua prestaties.
  3. €50,- is inderdaad niet overdreven veel. Een echte garagist die op factuur minder dan €40,- rekent vind je nergens meer. €90,- per uur vind ik wel wat overdreven voor standaard garagehandelingen. Daar zou je een universitair geschoolde mechanicien voor mogen krijgen. De Belgische loonkosten liggen trouwens hoger dan de Nederlandse, dus eigenlijk zou NL goedkoper moeten zijn.
  4. Mijn ervaring is dat onderdelen eigenlijk best goedkoop zijn. In Duitsland krijg je via Ebay vrij veel nieuwe onderdelen voor weinig in en Nederland/België stikt het van de goede slopers (oeps: autorecyclagebedrijven heet dat tegenwoordig). Praktisch elk onderdeel is tweedehands verkrijgbaar. Het 4.0 blok is trouwens onverwoestbaar, ook op LPG. Dat van mij gaat nu al 330.000 km mee en heeft zelfs nog de originele kop (en dat op LPG). De grote uitgaven die ik aan mijn GC gehad heb zijn (bedragen incl. arbeid): - automatische versnellingsbak vervangen: €1000,- (via Hans Bastings van Jeepparts) - radiateur vervangen: €350,- (nieuw, laten vervangen bij lokale garage). En dat was het eigenlijk wel, verder alleen regulier onderhoud en slijtage (remmen, uitlaat). Onderhoud is niet veel duurder dan een grote middenklasse auto mits je weg blijft bij de reguliere dealer. Ik heb mijn Jeep in onderhoud bij de lokale garagist en daar kost een grote beurt me ca. €250,- (kleine beurten doe ik niet aan - ik hoe de vloeistoffen gewoon goed in de gaten).
  5. Hoi Eduard, Ik heb net een nieuw setje via eBay in de VS besteld: EZparts. Ik heb incl. verzenden €40 betaald. Een vriend van me had er vorig jaar al een setje besteld en was zeer tevreden over. Groet, Jean
  6. Hoi, Ik zoek iemand (of een bedrijf) die goed is in onderhoud van m'n Jeep Grand Cherokee 4.0 1994. Ik woon in de omgeving van Maastricht. Heeft iemand een goed adresje? M'n lokale garage stuurt me meteen naar de dealer als het iets te ingewikkeld is voor ze (nu moet waarschijnlijk m'n automaat vervangen worden). Alvast bedankt! Jean
  7. Is dit niks: Monroe Shocks van HotCarParts €46,- per set (!!!) groet, Jean
×
×
  • Nieuwe aanmaken...