Spring naar bijdragen

halogeen

Forum member
  • Aantal bijdragen

    19
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over halogeen

  • Verjaardag 16/08/1968

Contact Methods

  • Website URL
    http://

halogeen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoi CyberEd, verschil tussen de koplampen is de plaats van een rechthoekig gaatje. Met een oude koplamp en een dremel maak je het zo op maat. Ik spreek uit ervaring dit kost je met aftekenen en dremelen een keer 10 min. per kant. Groeten Eduard.
  2. VERKOCHT. Hallo allemaal, ik heb te koop een spiksplinternieuwe viscokoppeling voor een 249J tussenbak. Ik heb deze in januari mee laten nemen uit Amerika omdat je er zoveel over leest. Twee maanden later besluit mijn wederhelft dat de Jeep verkocht mag worden omdat die erg dorstig is. Ik heb deze dus verkocht maar de nieuwe visco heb ik nog. De visco in de Jeep was tenslotte nog goed. Ik dacht zelf aan een prijs van € 300,- . Dan heb ik 10% korting op mijn betaalde prijs gegeven dat lijkt me redelijk voor een visco die in Nederland gelijk te krijgen is. Heb uiteraardt het aankoopbewijs. Groeten Eduard. VERKOCHT! Bedankt.
  3. verkeerde rubriek zie te koop aangeboden
  4. Bedankt voor je info. Is een mooi klusje voor van het voorjaar. Krijg eerst nog een visco voor mijn kiezen.
  5. Hoi ziet er goed uit. Heb zelf ook een GC die erg dweilt. Ben benieuwd wat de set kost en waar je hem gekocht hebt. Je schrijft bij 4wd maar dat zegt mij helaas niets. Succes met het verhogen. Groeten Eduard.
  6. Hallo allemaal, in mijn originele boekje van de ZJ 4.0 model 1996 staat bij motorolie de waarde 15W40, op kroonoil.nl 10W40 en op h-base.nl staat weer 5W30. Ik kan me voorstellen dat er in de loop der jaren een andere soort olie door Jeep wordt aanbevolen en de waarde in het boekje niet meer de juiste is. Mijn vraag; heeft iemand een idee welke je het beste kunt gebruiken? Alvast bedankt en groeten Eduard.
  7. Hoi ik heb nog wel een tip; je kunt ook een "normale" koplamp pas maken. Zo'n koplamp van TYC kost € 110,- en pas maken is een kwartiertje werk. Succes en groeten Eduard.
  8. Ben op zoek naar 2 goede gasveren voor de achterruit van een ZJ (model 1996). Nieuw of gebruikt maakt me niet uit. Een tip waar ze eventueel nieuw te koop zijn voor een redelijke prijs is ook welkom. Alvast bedankt en groeten Eduard.
  9. Hoi Kameel, Als je op www.autopartsonline.nl kijkt en je klikt bovenin op remschijven kun je zo naar het jouw merk en type auto klikken. De artikelnummers eindigend op een S zijn sportsets dit zijn de versies die ik onder de BMW heb gemonteerd en die dus goed bevallen. Ze noemen het de Brakemax sportremschijfset en Brakemax remblokset . (lange naam voor zo een korte remweg) Overigens klopt het verhaal dat je in het begin het gevoel hebt dat het niks beter is wel. Echter na een paar honderd km rustig remmen merk je dat het steeds beter wordt. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes en groeten Eduard.
  10. Hoi heb zelf (op een BMW) sinds, anderhaf jaar en 40.000 km de sport-remsets van Autopartsonline zitten. Zowel voor als achter. Eerder de originele schijven maar die onder garantie 2 keer laten vervangen en steeds weer krom. Nu al 40.000 km zonder problemen. Mocht ik onder de Jeep nieuwe remmerij nodig hebben zou ik ze zeker aanschaffen. Groeten Eduard.
  11. Hoi het gebeurde mij op de snelweg en of ik nu daarvoor iets bijgeremd heb weet ik niet meer maar het kan dus wel. Ook de klachten zijn precies hetzelfde. Ik had ook alleen maar het lekke band gevoel, trillen en het gevoel alsof je auto heuvel op rijd. Hij trok echter niet naar 1 kant. De klauw hoeft ook maar heel iets te blijven hangen om dat voor elkaar te krijgen zeker op de snelweg rij je er zo een aantal kilometer mee en dan wordt het echt wel warm. Als beide schijven een blauwe verkleuring vertonen kan het ook aan vuil in de hoofdremcilinder liggen. Dit kan tot gevolg hebben dat er een restdruk op het systeem blijft staan. Als de schijven er trouwens blauw uit zien zou ik ze zowiezo vervangen (uiteraardt dan ook de remblokken). Schijven worden maar op 1 manier blauw en dat is door extreme hitte. Dit maakt de schijven zwak. Mijn advies is: remblokken demonteren, de remslang laten zitten, vervolgens met een (grote) tang de cilinder terugknijpen, iemand de rem laten intrappen tot de remcylinder een eindje uitgedrukt is (let op dat je niet te ver gaat want anders valt die er gewoon uit) en dan weer terugduwen en vervolgens doe je dit een keer of 5 per kant. Vervolgens vervang je de remolie en vet je de bouten waar de remklauw over beweegt licht in met vet. Nog even 2 dingen om aan te denken; pas bij een wat oudere auto op met het intrappen van het rempedaal, doe dit niet verder dan halverwege, trap je tot de bodem dan heb je kans dat je de rubber dichtingen in de hoofdremcilinder kapot trapt omdat ze dan voorbij de ingesleten rand geduwt worden. Om dezelfde reden zou ik het verversen van de remolie met een pneumatisch systeem doen, gaat snel en risicoloos. Als de auto na deze dingen verder goed remt en tijdens het remmen niet trilt in het stuur kun je het nog even aanzien met de remschijven en blokken. Al met al een heel verhaal maar ik denk wel aardig kompleet. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groeten Eduard.
  12. Is deze al verkocht? Groeten Eduard.
  13. Niet om te zeuren hoor maar dit is ongeveer de dealerprijs.... Groeten Eduard.
  14. Ik heb gisteren een niet elektrisch verstelbare koplamp opgehaald en omgebouwd naar een model voor een elektrisch verstelbare versie. Prijs van een koplamp bij de dealer was overigens € 160,- excl. btw. Ben nu € 110,- incl. btw per kant kwijt. Het stelde weinig voor en is voor iedereen goed te doen. Hopelijk is mijn andere koplamp van de week binnen. Zal dan foto's maken en wat tekst er bij zetten zodat iedereen het zelf kan. Groeten Eduard. Groeten Eduard. Groeten Eduard. Ik ben een beetje uitgeschoten met de groeten zie ik....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...