Spring naar bijdragen

Fuseekogel


Recommended Posts

Ik heb hetzelfde probleem bij mij zit er op twee kogels voor ook speling 0,9 mm net genoeg om nog goed gekeurd te worden maar aangzien mijn auto rdw gekeurd wordt ivm het krijgen van een kenteken wil ik geen risico lopen voor een paar fuseekogeltjes.

Ik ben in het bezit van een origineel werkplaats handboek waarin een speciaal hulp gereedschap bescheven wordt voor het eruit en erin persen van de kogels dus niet de nieuwe kogel plaatsen met een moker. en het risico lopen de arm te beschadigen.

Hier is zo'n setje e zien:

http://www.otctools.com/catalog/files/page78.pdf

Zo'n setje is al vanaf ongeveer 70 dollar te vinden op internet alleen allemaal in de states ik zoek nog een leverantsier in Nederland Maar heb deze nog nietgevonden.

Het kopen in Amerika is geen probleem alleen voor een zo'n setje komen er wel in verhouding veel verzendkosten overheen.

Wie weet waar deze ergens in nederland te koop zijn.

Zo'n setje kopen is nog steets veel voordeliger dan het laten uitvoeren bij de Jeep dealer.

Mvgr.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Peter

Ik ga morgen ook beginnen met de fuseekogels en de stuurkogels.De auto is inmiddels al bij de RDW geweest en is dus afgekeurd.

Ik heb nu 12 weken de tijd voordat hij herkeurd moet worden dus tijd zat om te klussen.Ik heb zelf niet de hulpgereedschappen maar ik zie wel hoever ik kom.

Ik hou je wel op de hoogte.

Jij ook suc6,JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet mijn auto maar deze keuring is voor een kenteken.

Nou het fuseekogelverhaal,het viel allemaal reuze mee ja een grote hamer en de nodige doorzettingsvermogen voor de rest een peuleschil.Ja zelfs met de warmte.

Het RDW verhaal is als volgt;je hebt 4 weken de tijd om een herkeuring aan te vragen en de datum van herkeuring mag niet later als 8 weken na het afspraak maken.

suc6 met je keuring en met je fuseekogels

JEEP(ED)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Ik heb pas bij een ZJ de kogels vervangen.Ik heb ze eerst met een slijptol afgeslepen en daarna een gat geboord aan de dichte zijde.Vervolgens via dit gat de kogel eruit geslagen.Daarna is het verwijderen van het huis een fluitje van een cent.

De nieuwe fuseekogels heb ik een nachtje in de vriezer gelegd om daar lekker te laten krimpen.De axle housing(het gedeelte waar de fuseekogels in zitten) heb ik met een brander goed warm gestookt.

De fuseekogels erin gezet en snel en voorzichtig het geheel in elkaar getikt(let wel op het schroefdraad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de site van OTCtools www.otctools.com kan je zoeken naar servicecenters.

Het servicecenter van Nederland is Sun Electric in Weesp. Tel 0294-465566.

Ik heb de mannen net een mailtje gestuurd over de adapterset die Peter in zijn post heeft laten zien.

Dat C-vormige ding heb ik,en de adaptertjes voor een Dana 60 en 44.

Nu dus nog een setje voor de 35 erbij...

Ik laat wel weten of het gelukt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat C-vormige ding,de Ball Joint Service Tool,is trouwens wel een prijzig ding.

Ik zag in een post dat hij zo rond de 70 dollar zou doen,maar daar had ik hem niet voor.

Ik heb hem besteld bij JC Whitney,omdat die gewoon naar Nederland verschepen,en veel Amerikaanse bedrijven doen dat niet.

Het spul kostte 119 dollar,en daat kwam 100 verzendkosten bij.

De douane eiste ook wat en uiteindelijk lag hij voor 250 euri bij mij op de mat.

Dat was de standaardkit met adapters voor de Dana 44 en 60.

Daar komt nu dus een setje bij voor de Dana 30,dank je Ogdak wink.gif ik had blij de fusees voor een 35 besteld...

Dit alles onder het motto:je hebt nooit te veel gereedschap,hooguit te weinig ruimte.

Die tool is ook geschikt om kruisjes mee te vervangen,zonder die adapters is de spindel net even dik als de lagers,en je duwt ze er zo uit,en weer in.

Mooi universeel stukje ijzer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...