Spring naar bijdragen

Fuseekogel


Recommended Posts

zo ze zitten er in de fusee kogels. usd 20,00 per stuk bij 4wd

Met een grote puleytrekker waren ze er zo uit. Heb ze niet ingevroren omdat de garage te ver weg was van de vriezer.

Heb zelf de wielen remmen en steek as verwijderd. Remmen ontbaggerd en de blokken eruitgehaald en helemaal schoongemaakt en wat op geschuurd. Had em trouwens in zn 4wd moeten zetten maar ging goed met monteren

Schakelvork zat goed in de vacuumschakelaar. De bovenste fusee kogel ging er moeilijk in maar met een paar rake klappen kwam ook dat goed. De kogels erin en eruit door een vakman laten doen.(uurtje) Heb weer een hoop bijgeleerd.

Het was heeeeel hard nodig bovenste fusee kon je een centimeter op en neer bewegen.

Mn tweede fout was dat ik hem , toen hij klaar was. de garage uitreed en niet eerst mn remmen had opgepomd

en tegen een Rubicon opreed. Gelukkig mn reserve band tegen de arb bumper pfffff rolleyes.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okay, wat geleerd -> fusee kogels zijn ball joints smile.gif

Op de vooras heb ik het onlangs met een ball joint tool (on)geinstalleerd en dat werkt stukken beter dan met het vriezen en opwarmen van de ball joints, want de specs zijn zo precies dat het bijna onmogelijk is om ze er goed in te krijgen (en ik heb het ook op die manier gedaan/geprobeerd) huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okay, wat geleerd -> fusee kogels zijn ball joints smile.gif

Op de vooras heb ik het onlangs met een ball joint tool (on)geinstalleerd en dat werkt stukken beter dan met het vriezen en opwarmen van de ball joints, want de specs zijn zo precies dat het bijna onmogelijk is om ze er goed in te krijgen (en ik heb het ook op die manier gedaan/geprobeerd) huh.gif

mensen kijken me een beetje vreemd aan als ik zeg " I renewed my ball joints....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie is er in de gelegenheid om te helpen met het vernieuwen van de fuseekogels van mijn ZJ.

het lijkt mij toch wel fijn om er iemand bij te hebben die al eens met dit bijltje gehakt heeft.

ik moet alleen nog even kijken om hoeveel kogels het gaat, maar dat laat ik eerdaags wel weten.

bijvoorbaat is mijn dank groot, willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...