Bart Grand Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Hallo, Ik moet mijn fuseekogels vervangen, van een Grand Cherokee 1993 5.2 v8. Iemand tips ef trucs? Is het redelijk te doen voor iemand met niet heel veel sleutelervaring?? Groeten Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 [verplaatst naar "Techniek Algemeen"] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Iemand tips ef trucs? je hebt in ieder geval een hamer nodig.... En een grote ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Of een klein handzaam krikje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst July 23, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 In het Haynes boek wordt geadviseerd om het niet zelf te doen, er naar de dealer te gaan.... Groeten Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Vindt de dealer ook!!! Maar wij Jeepers zijn van nature eigenwijs!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Ja die opmerkingen kom je wel meer tegen, ook in het officiele fabrieks handboek. Maar met beleid, goed gereedschap en een beetje inzicht kom je een heel eind. En dat is een stuk voordeliger dan de dealer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst July 23, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Okee dan zelf maar proberen....... Hoop dat het een beetje lukt?!?!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barry32 Geplaatst July 24, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2004 met een fusee trekker heb je ze zo los daarna opnieuw monteren en even aandraaien met een moment sleutel de juiste waarde staan in het reparatie handboek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter6509 Geplaatst July 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2004 Ik heb hetzelfde probleem bij mij zit er op twee kogels voor ook speling 0,9 mm net genoeg om nog goed gekeurd te worden maar aangzien mijn auto rdw gekeurd wordt ivm het krijgen van een kenteken wil ik geen risico lopen voor een paar fuseekogeltjes. Ik ben in het bezit van een origineel werkplaats handboek waarin een speciaal hulp gereedschap bescheven wordt voor het eruit en erin persen van de kogels dus niet de nieuwe kogel plaatsen met een moker. en het risico lopen de arm te beschadigen. Hier is zo'n setje e zien: http://www.otctools.com/catalog/files/page78.pdf Zo'n setje is al vanaf ongeveer 70 dollar te vinden op internet alleen allemaal in de states ik zoek nog een leverantsier in Nederland Maar heb deze nog nietgevonden. Het kopen in Amerika is geen probleem alleen voor een zo'n setje komen er wel in verhouding veel verzendkosten overheen. Wie weet waar deze ergens in nederland te koop zijn. Zo'n setje kopen is nog steets veel voordeliger dan het laten uitvoeren bij de Jeep dealer. Mvgr. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2004 Hallo Peter Ik ga morgen ook beginnen met de fuseekogels en de stuurkogels.De auto is inmiddels al bij de RDW geweest en is dus afgekeurd. Ik heb nu 12 weken de tijd voordat hij herkeurd moet worden dus tijd zat om te klussen.Ik heb zelf niet de hulpgereedschappen maar ik zie wel hoever ik kom. Ik hou je wel op de hoogte. Jij ook suc6,JEEP(ED) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter6509 Geplaatst July 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2004 Is you rdw keuring ook om hem gekentekend te krijgen, voor een grijs ombouw, of voor een APK ? En duurt het dan 12 weken (3 maanden!!!) voor je pas weer terecht kan bij die niksnutten, of is het zo dat je binnen die 12 weken alles hersteld moet hebben. Mvgr. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 31, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2004 Het is niet mijn auto maar deze keuring is voor een kenteken. Nou het fuseekogelverhaal,het viel allemaal reuze mee ja een grote hamer en de nodige doorzettingsvermogen voor de rest een peuleschil.Ja zelfs met de warmte. Het RDW verhaal is als volgt;je hebt 4 weken de tijd om een herkeuring aan te vragen en de datum van herkeuring mag niet later als 8 weken na het afspraak maken. suc6 met je keuring en met je fuseekogels JEEP(ED) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2004 -KICK- Okay.... Zoals je weet zijn mijn fuseekogels ook aan de beurt! Mijn vraag dus: hoe heb je ze er uit gekregen ( en waarmee), en hoe er weer in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst March 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2006 -KICK- Okay.... Zoals je weet zijn mijn fuseekogels ook aan de beurt! Mijn vraag dus: hoe heb je ze er uit gekregen ( en waarmee), en hoe er weer in? ja, en mijn vraag is nu opnieuw na anderhalf jaar hoe moet je ze de-monteren gr willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst March 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2006 Ik heb pas bij een ZJ de kogels vervangen.Ik heb ze eerst met een slijptol afgeslepen en daarna een gat geboord aan de dichte zijde.Vervolgens via dit gat de kogel eruit geslagen.Daarna is het verwijderen van het huis een fluitje van een cent. De nieuwe fuseekogels heb ik een nachtje in de vriezer gelegd om daar lekker te laten krimpen.De axle housing(het gedeelte waar de fuseekogels in zitten) heb ik met een brander goed warm gestookt. De fuseekogels erin gezet en snel en voorzichtig het geheel in elkaar getikt(let wel op het schroefdraad). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2006 Bij mij..... met een pers en veel kracht..... ( Methode van Jeeped lijkt me dus handiger...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2006 Heb zelf een adapter in elkaar geflanst, vervolgens onder de pers in 10 minuutjes gefixt. Mijn voordeel was dat de as toch onder de jeep vandaan was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 bij mij moeten er 2 vervangen worden maandagavond ben benieuwd hoe dat gaat.. In de vriezer ??? ok doe ze erin Maar zijn ze dan niet heel snel ontdooid?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 Op de site van OTCtools www.otctools.com kan je zoeken naar servicecenters. Het servicecenter van Nederland is Sun Electric in Weesp. Tel 0294-465566. Ik heb de mannen net een mailtje gestuurd over de adapterset die Peter in zijn post heeft laten zien. Dat C-vormige ding heb ik,en de adaptertjes voor een Dana 60 en 44. Nu dus nog een setje voor de 35 erbij... Ik laat wel weten of het gelukt is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 Neem aan dat je de 30 bedoeld, nog nooit een 35 met fuseekogels gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 30 voor,35 achter? Ja dan zal ik die bedoelen. Er staat niet op het setje voor wat voor type as hij is,alleen voor GC van na 93. En nog wat andere merken geloof ik. Er zit een 35 vooras onder de Ford Ranger van me broertje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 Aha, dacht al! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst March 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2006 Dat C-vormige ding,de Ball Joint Service Tool,is trouwens wel een prijzig ding. Ik zag in een post dat hij zo rond de 70 dollar zou doen,maar daar had ik hem niet voor. Ik heb hem besteld bij JC Whitney,omdat die gewoon naar Nederland verschepen,en veel Amerikaanse bedrijven doen dat niet. Het spul kostte 119 dollar,en daat kwam 100 verzendkosten bij. De douane eiste ook wat en uiteindelijk lag hij voor 250 euri bij mij op de mat. Dat was de standaardkit met adapters voor de Dana 44 en 60. Daar komt nu dus een setje bij voor de Dana 30,dank je Ogdak ik had blij de fusees voor een 35 besteld... Dit alles onder het motto:je hebt nooit te veel gereedschap,hooguit te weinig ruimte. Die tool is ook geschikt om kruisjes mee te vervangen,zonder die adapters is de spindel net even dik als de lagers,en je duwt ze er zo uit,en weer in. Mooi universeel stukje ijzer.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst March 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2006 ik hoor het al het is specialisties werk. dat van het invriezen ken ik,we doen het bij stads en tourbussen ook met de fuseepennen, deze worden onder gedompeld in vloeibaar stikstof ( -196 gr.C) bedankt allen voor de uitleg willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.