Jokerit Geplaatst September 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 Met je accu kan je gewoon naar de accudealer gaan.Die hebben een testkast die de accu doormeet,met een flinke belasting. Het zou idd kunnen zijn dat de accu als hij wat warmer is beter werkt,dat betekent dan wel dat hij aan zijn eindje is. Verder,na je post over de koude nacht,vorige week heeft een collega een vergelijkbaar probleem gehad,maar dan met de cruise control van een Mercedes. 's morgens niks willen,en na een halve dag in het zonnetje doen alsof er niks aan de hand is. De oorzaak lag in dit geval bij verouderde soldeerverbindingen op de print. Niet proberen te kijken welke,gewoon alle 200 opnieuw doorsolderen,en voila,de wagen rijdt weer als vanouds. Misschien heb je er iets aan. Rob bedankt voor je reactie. Maar ik heb de ballen verstand van auto's, zou je me kunnen vertellen waar de "print" zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst September 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2007 Ja dat zit achter het dashboard,in het midden zo'n beetje.Is dus wel effe sleutelen. Edit:ik heb effe in het boek zitten bladeren,en de hele beschrijving van hoe en waar die zit vind je op blz 8Q-7. Die FSM heb je al gedownload neem ik aan. Het mooie is dat je hiervoor de ballen verstand van auto's mag hebben,je hoeft alleen maar een schroevedraaier vast te kunnen houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2007 voordar je gaat sleutelen is het wel handig om foutcodes er uit te trekken via sleutel binnen 5 tel 3 keer aan uit op contact, laaste keer op contact laten staan, en dan zullen de codes langs komen, of even uit laten lezen bij de dealer kost een 10 euro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst October 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 Ik heb gister de auto naar een Jeep garage gebracht. Vandaag contact opgenomen wat het probleem was. Had hem nl gebracht om te achterhalen wat het probleem was met starten. Auto starte toch niet naar een koude nacht. Ze hebben de auto daar doorgemeten, auto gaf geen foutcodes aan, vervolgens hebben ze het dashboard gedemonteerd bleek dat het een warboel aan kabels is daar. Schijnt de vorige eigenaar de kabels te hebben doorgeknipt, doorverbonden etc.. Vervolgens is de radio gedemonteerd en de auto starte x op x. Dus daar zeggen ze nu tijdje rijden zonder radio en kijken of de auto start zonder de alom bekende problemen, zo ja dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in de kabels (van en naar de radio hoe ik begreep). Volgens de garage is dé oplossing dan alle kabels doormeten. Dit is volgens mij een tijdrovende klus en duur als de garage dit moet doen. Heeft iemand een kabeloverzicht van een GC '93 V8. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst October 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 klikkie pdf 8w zijn de schema's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst October 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2007 Drie dagen na de reparatie; het probleem is dus NIET verholpen :| gister wilde de auto weer niet starten Paar honderd € lichter en tijdens de reparatie hebben ze me de sensor die regelt wanneer het licht moet aanspringen ook nog eens kwijt gemaakt (dat witte bolletje in het dashboard). Nu werkt dat dus ook niet, licht brandt nu altijd. En sinds de "reparatie" blijft het lampje ABS branden Dus al met al geen geslaagde poging van een ERKENDE jeep garage!!! Dus nu weet ik niet meer wat ik moet doen met het startprobleem/alarm! Iemand suggesties? Alle kabels laten doormeten en verbinden onder het dashboard, schijnt veel los te liggen volgens de garage? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst November 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2007 Daar ben ik weer.. De auto is weer na de Jeep-garage geweest... na verschillende testen en onderzoeken blijkt het startprobleem te zitten 1) in het alarm/startonderbreker 2) in de onstekking van de bobine. Heeft iemand hier ervaring mee m.n. het 2de punt? Welke stappen adviseren jullie mij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2007 alarm/onderbreker er uit en dan gelijk onsteking gebeuren vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2007 zo kan je je alarm uitschakelen.. dit schakelt alleen het orgineel alarm uit!! werkt bij 93 tot 95 dus voordat je begint is we handig om te weten wat voor alarm je hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst November 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2007 Beest is dat alles wat je moet doen bij een origineel alarm? Hoe weet ik of het alarm origineel is? En hoe afkoppelen van een startonderbreker? Of is dat gecombineerd alarm/startonderbreker? Trouwens van die ignition coil (ontsteking bobine) is dat een veel voorkomend probleem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst November 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2007 Beest is dat alles wat je moet doen bij een origineel alarm? Hoe weet ik of het alarm origineel is? En hoe afkoppelen van een startonderbreker? Of is dat gecombineerd alarm/startonderbreker? Trouwens van die ignition coil (ontsteking bobine) is dat een veel voorkomend probleem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2007 volgens us-forums is dit alles wat je moet doen. aftermarket alarmen zijn achteraf ingebouwd onder dash bestuurders kant. de 1 doet dat netter dan de ander maar meesta kan je daar wel zien of iets niet orgineel is. ignition coil door ouderdom gaat alles keer kapot. dus als je die vervangt doe dan ook gelijk de rest van onsteking gebeuren bougies, bougieskabels, verdelerkap en rotor want dat zal ook wel oud zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst November 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2007 Kosten omdat alles te vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2007 120 euro? geen idee eigenlijk, B&S of dealer bellen en je weet het psies Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst November 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 Vandaag is het alarm, zoals aangegeven in een van de vorige berichten, uitgeschakeld. De horn gaat niet meer af. Maar het security lampje in het dashboard blijft nog steeds branden. En de auto start nog steeds niet. Moet het alarm nog ergens anders worden gedeactiveerd, dan alleen in het portier? Of wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst November 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 Dan zit er nog zoiets als een startonderbreker, die gelijk met het alarm ingeschakeld wordt/werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst November 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 Ja er zit op zij van het dashboard een startonderbreker. En voor zover ik kan zien is die gewoon achter dat ding wat je dat "vorkje" (om de startonderbreker uit te schakelen) insteekt de kabels doorgeknipt Is deze dan nog actief? En waarom reageert deze dan nog op het alarm terwijl het alarm zelf gedeactiveerd is. Het security lampje knippert iig niet meer als het alarm wordt ingeschakeld, maar gaat wel opeens branden als de sleutel in het contact zit.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst November 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 Ik vermoed dat met de aanleg van het alarm ook de aansluiting van de startonderbreker anders is gelegd. Wordt zoeken dus. Jijk eens wat er gebeurt als je die twee draadjes die doorgeknipt zijn doorverbind? Ik ben bang dat er toch een wat gespecialiseerd persoon aan te pas moet komen om ook de startonderbreker er af te krijgen. Zelf had ik dit najaar sluiting en bleef het alarm maar afgaan op de camping in Frankrijk. Een monteur daar uit de omgeving heeft het hele zaakje ontmanteld. De centrale vergrendeling doet het nu ook niet meer (omdat vermoedelijk ook de zender is afgekoppeld), maar het moet dus eenvoudig kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst November 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2007 Heb de auto van het weekend laten afslepen door de ANWB. De betreffende monteur zei dat het ook aan de bezinepomp kon liggen. Omdat de auto naar elke x starten langer bleef lopen. Toen de sleepauto kwam heb ik nog eens proberen te starten en wa denk je.. hij liep. Had 8 dagen niet gelopen en het was 's rond het vriespunt en opeens uit het niets liep de auto. Hoe kan dat dan weer? Nu staat hij bij een garage alle elektronica wordt nagelopen en heb ook gevraagd de pomp eens na te kijken... dus afwachten :s Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst November 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2007 Pomp is het niet hoor, bleef toch zat benzinedruk over terwijl de auto stop viel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst January 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 Iedereen bedankt voor de bijdrage en het meedenken aan deze topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Het was het "alarmkastje" dat achter het handschoenenkastje zit. Verder heb ik de benzine pomp laten doorverbinden en het complete alarm gedeactiveerd. Enige wat nu niet meer werkt is dat de lichten in de auto inschakelen als ik hem dmv de ab open. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 mooi dat het opgelost is kan je weer met plzier rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.