Jokerit Geplaatst August 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2007 Ja,ga effe naar pagina 1 in dit topic,daar zie je een bijdrage van Mitchell,de 2e die hij gemaakt heeft,met daarin een "klikbare" foto van een ontbrekend relais.Ehhh,nou ja je snapt me wel... Relais 1 zou het moeten zijn. Mitchell,bedankt! En dat portier,staat dat misschien nog op het kinderslot? Ah ja dan zal ik da eens na kijken.. Het maakt niet uit of ze er wel of niet op kinderslot staan, de portier rechtsachter werk bij beide niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2007 Ik heb zojuist het relais (zoals op de foto van Mitchell.. nr 1) eruit gehaald en terwijl de auto liep. Deze bleef gewoon lopen. Vervolgens dmv de ab de auto gesloten deed het ook. Toen gestart in de gesloten toestand, proberen te starten en wat denk je.. ALARM ging af Hoe kan dat? Waar moet ik het probleem nu gaan zoeken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2007 Ik heb ook meteen foto's gemaakt van de verschillende zekeringkasten. Dashboardkastje Deur Motorkap Zoals te zien is mis ik er een paar m.n. in het dashboardkastje.. welke mis ik en waarvoor dienen ze? Die onder de motorkap die ik mis, links onder, is die voor extra lampen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst August 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2007 Ja dat zal wel,je hebt de auto afgesloten met de ab,en ik vroeg je het te doen met de sleutel. De meeste alarmen hebben namelijk een ingebouwde back-up accu. Dit om te voorkomen dat rovers gewoon een draad doorknippen en daarmee het alarmgeluid uitschakelen. Zo'n accu is toch wel goed voor 2 minuten herrie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst August 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2007 Er is nog een methode om je alarm voorgoed het zwijgen op te leggen. Op de bestuurdersplaats heb je links bij je voeten een plastic paneel. Haal dat weg. Erachter zitten draden. Er zou een zwarte stekker moeten zitten met draden die uit het portier komen. Een van die draden is paars met een gele streep. Als je die doorverbindt met de massa is je alarm uitgeschakeld. Niet dat ik zo'n genie ben,gewoon geGoogeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2007 Dan zal ik het nog eens doen, dmv de sleutel dan. Vond het al raar.. maar heb er de ballen verstand van. En wat betreft het doorverbinden.. ik snap welke draadjes je bedoeld ma da is ook alles mee gezegd Ook nog een idee welke relais/zekeringen ik mis? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst August 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2007 Eh zo te zien alleen eentje voor de elektrische antenne. Die zou boven de rode moeten zitten. Verder niks,de lege vakjes zijn in mijn boek ook leeg. In mijn auto kan ik niet kijken,die is weg voor de APK. De zekeringen zijn te identificeren aan de hand van het dekseltje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2007 Okej.. ik weet niet of ik electrische atenne heb. Wat voor 'n relais moet da in? Ik ben vandaag bij m'n oom geweest voor die lekkage. Hij dacht dat het door die klem kwam die op die slang zit. Zou dat kunnen en iemand da ervaring mee? Zie foto's op pagina 6.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Daar ben ik dan weer.. ik ben erachter wat het probleem is met de lekkende koelvloeistof. Het thermostaathuis moet vervangen worden. En dat dunne slangetje die van de ... naar de kop loopt (die gaat eerst een stukje omhoog en vervolgens met een knik recht richting het dashboard). Vandaag was het dus ook weer zover.. het wel bekende start probleem gelukkig toch nog op tijd op de stage kunnen komen. Is het alarm/startonderbreker eraf halen voldoende om dit probleem op te lossen? En nog wat onder de achterbank aan de rechter kant is het bij mij heel er vochtig lijkt wel of er wat lekt.. wat zou dit kunnen zijn? Meer mensen hier ervaring mee? En waar dient dat kastje voor dat onder de achterbank zit gemonteerd (linker deel van de achterbank). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Bij mij zit er links (bestuurderskant) onder de achterbank een audio versterker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 Bij mij zit er links (bestuurderskant) onder de achterbank een audio versterker. Bij mij lopen er allemaal kabels naar toe in verschillende kleuren.. met een plastik kabel gootje erom heen. Is dat het zelfde als bij jou? Zit da standaard een versterker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst August 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 Ik zal morgen even een fotootje maken, dan kun je zien hoe het eruit ziet. Of dit standaard is weet ik niet, ik heb helaas niet meer de standaard radio. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst August 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2007 Hier twee fotootjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst September 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2007 Hoi Mitchell, Bedankt voor het maken van de fotootjes. Ik heb alleen dat kleine kastje (wat naast dat grote ding van jou zit). Is dat ook een versterker? Of wat anders? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst September 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2007 Dat ding met een pijl erop? Dat is volgens mij de sensor voor de Airbag. Dat ding bepaalt wanneer je airbag moet klappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst September 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2007 Oké, die bedoel ik ook. Verder heb ik er niks zitten. Maar aan de andere kant (rechts onder de achterbank) heb ik vaker wat water staan? Hoe kan dat? Waar kan dat vandaan komen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc7300 Geplaatst September 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2007 Hey.... Ik denk dat ik de oplossing voor jouw "water-probleem" gevonden heb... Ik weet niet of de link werkt, anders ff zoeken op airco+condenswater+auto http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=2442&highlight=airco+condenswater+auto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst September 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2007 Hey.... Ik denk dat ik de oplossing voor jouw "water-probleem" gevonden heb...Ik weet niet of de link werkt, anders ff zoeken op airco+condenswater+auto http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=2442&highlight=airco+condenswater+auto Marc bedankt voor je bericht. Ik heb het eens gelezen. Maar de meeste hebben het probleem voor zitten en ik achter. Ik weet niet of het bij bepaalde modellen verschilt. Maar ik ga er eens naar kijken. Thx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc7300 Geplaatst September 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2007 Succes met t oplossen van het probleem(pje)! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst September 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2007 De afgelopen weken heb ik zo goed als altijd kunnen starten (iets wat eigenlijk normaal is, maar bij mijn GC altijd maar de vraag ). Nu is me wat opgevallen, tot maandag heeft hij gewoon gestart, maar vanaf gister begon het weer. 's Morgens starten hij niet, sloeg aan maar viel meteen weer uit. Na tig pogingen geen resultaat (dat was half 10 's morgens) ik heb de auto tot 14 uur laten staan, vervolgens weer geprobeerd de eerste x viel hij weer uit maar toen met het trucje (afsluiten met de ab en starten *alarm gaat af* en meteen op unlock duwen) liep hij na 1 poging. Zo juist weer het zelfde is niet aan de praat te krijgen ook niet dmv het trucje. Nu valt mij dus op dat hij het niet doet na een koude nacht en als ik het 's middags probeer (dan is het dus wat warmer dan 's morgens) doet hij het wel. Nu is mijn vraag zou het dus kunnen liggen aan een "koude" nacht dat hij niet start? Of moet ik het probleem ergens anders zoeken? Iemand hier ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2007 Het klinkt als een probleem met de startonderbreker. Relais rot ofzo. Dat is al vaker voorgekomen! Luister eens of je de benzinepomp even hoort lopen als je het contact inschakelt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2007 slechte accu wil ook nog wel eens een probleem geven met startonderbrekers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst September 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2007 Het klinkt als een probleem met de startonderbreker. Relais rot ofzo. Dat is al vaker voorgekomen!Luister eens of je de benzinepomp even hoort lopen als je het contact inschakelt... Kan het alarm cq. startonderbreker eraf gehaald/doorverbonden worden? Sorry maar hoe hoor ik of de benzinepomp loopt? Welk geluid maakt ie? Trouwens na ettelijke pogingen stinkt de auto wel een beetje na benzine! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst September 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2007 slechte accu wil ook nog wel eens een probleem geven met startonderbrekers Kan ik de accu testen/doormeten? De waardes van de accu die af te lezen zijn vanaf het dashboard zijn overigens wel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst September 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2007 Met je accu kan je gewoon naar de accudealer gaan. Die hebben een testkast die de accu doormeet,met een flinke belasting. Het zou idd kunnen zijn dat de accu als hij wat warmer is beter werkt,dat betekent dan wel dat hij aan zijn eindje is. Verder,na je post over de koude nacht,vorige week heeft een collega een vergelijkbaar probleem gehad,maar dan met de cruise control van een Mercedes. 's morgens niks willen,en na een halve dag in het zonnetje doen alsof er niks aan de hand is. De oorzaak lag in dit geval bij verouderde soldeerverbindingen op de print. Niet proberen te kijken welke,gewoon alle 200 opnieuw doorsolderen,en voila,de wagen rijdt weer als vanouds. Misschien heb je er iets aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.