Spring naar bijdragen

welke schijfremmen zouden evt ook passen ?


DEEF
 Share

Recommended Posts

Ik vind dat mijn Jeep als hij in zn 4x4 lowg. staat moeilijk remt ,ik vind dat ik zowiezo hard moet trappen om te remmen .

Ik heb wel rem bekrachtiging maar aangezien ik 1,5 jaar geleden een zwaar enkel fractuur heb gehad heb ik best pijn in mn poot na een dagje Jeep rijden...

Dus ik denk nu aan schijfremmen achter..... aangezien die erg aan de prijs zijn vroeg ik mij af of er misschien andere opties zijn ?(van een ander soort auto of jeep ofzo...)

gr. DEEF :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"bolt-on" zijn de schijfremmen van de ZJ tussen 1994 en 1998. Heb je nodig, ankerplaten, klauwen en schijven.

Vereist wel een aanpassing aan je handremkabel.

Met enige aanpassing kun je ook remmen van chevrolet monteren.

Of je maakt je handrem ook gelijk Hydraulisch.

Ik heb op mijn TJ Opel Omega schijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanx MAV ! daar kan ik veel mee ga gelijk op zoek naar die schijfremmen van een ZJ ...:P(2e hands)

oja je zal het wel een ammateuren vraag vinden maar ik stel m toch , zit er nou verschil in de schijfremmen voor ten opzichte van achter?:bye1:

weet ik ook ff waar naar ik precies waar ik naar moet zoeken...

gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanx voor de Tip maar ik ben nog maar een beginnend sleutelaar :bye1: dat ga ik nog wel eens proberen over een jaartje of.......

Ik heb wel schijven en remklauwen gebruikt liggen van Cherokee's (XJ) , die zullen ook wel passen op een ZJ.

Echter blijf je dan natuurlijk met de handrem zitten.

Maar inderdaad je zou ook een gebruikte achteras van een ZJ kunnen kopen met schijremmen , dit heb ik al een keer gedaan voor een auto (prijsindicatie zo rond de 250,--) , je zou eens bij Bastings kunnen informeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DEEF Ik heb achter schijven laten monteren door Erwin Maasbach in Amersfoort. Zijn Cherokee remmen en de handrem werkt net al voorheen.

Kostte compleet met monteren eur 600 ( gebruikte set)

Ik kan later nog hydraulisch laten maken de handel hydraulisch is dan + eur 275 en remdrukverdeler eur 65

mzl

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar moet wel iets met de kabelbevestiging gebeuren Hans, in de handremtrommel zeg maar. Maar schijnt niet veel voor te stellen.

Voor de APK heb je overigens wel een werkende mechanische parkeerrem nodig:wacko:

Heb het bij Hans en Herman gezien Deef, is echt 1 van de betere modificaties hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DEEF Ik heb achter schijven laten monteren door Erwin Maasbach in Amersfoort. Zijn Cherokee remmen en de handrem werkt net al voorheen.

Kostte compleet met monteren eur 600 ( gebruikte set)

Ik kan later nog hydraulisch laten maken de handel hydraulisch is dan + eur 275 en remdrukverdeler eur 65

mzl

Hans

Je hebt het wel eens vaker geschreven maar waarom zou je een remdrukverdeler nodig hebben bij een hydraulische handrem??

Er rijden er meerdere rond die dit niet hebben en rijden en remmen alle zonder problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om minder kracht te hoeven uitoefenen met remmen, lijkt me inderdaad dat schijfremmen achter niets toevoegen. Wel het monteren van een andere hoofdremcilinder, met een grotere vacuumtrommel of met wat meer opbrengst.

o ok , ik vind het nu een beetje moeilijk worden:lol: als die remschijven niks uitmaken dan word het ff en ander verhaal ....

Ik was in de veronderstelling dat die remschijven een heel stuk makkelijker zouden remmen ......

Sorry dat ik iedereen dan ff op het verkeerde been heb gezet... , maar is dit dan de enige oplossing?

bedankt voor de reacties !:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ok , ik vind het nu een beetje moeilijk worden:lol: als die remschijven niks uitmaken dan word het ff en ander verhaal ....

Ik was in de veronderstelling dat die remschijven een heel stuk makkelijker zouden remmen ......

Sorry dat ik iedereen dan ff op het verkeerde been heb gezet... , maar is dit dan de enige oplossing?

bedankt voor de reacties !:D

By the way :

In de APK regels staat voortaan :

Er moet een goed werkende handrem op zitten.

Er staat dus niet meer bij , dat het mechanisch of een gescheiden systeem moet zijn !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja DEEF dat is de reden dat ik het heb laten ombouwen. Ik sleet elke paar maanden een stel remschoenen omdat ik niet na elk evenment mn wielen demonteer en het gewoon remmen gaat niet lichter. Maar kluitje troep tussen trommel en remschoen werkt als schuurpapier.

Ik het terrein is een hydraulischehandrem wel fijn als je zwakke enkel hebt

want je hebt maar weing kracht nodig om bij te remmen maar denk er aan dat die alleen achter remt. Ik vond het te veel geld en mn pedaal werkt net als voorheen als handrem. Zitten echter maar kleine remschoentjes in van de handrem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maareh... al die goedbedoelde adviesen over ZJ remmerij...

iemand er aan gedacht dat de achteras van een '89er anders is? Misschien past het best, maar er zijn wél verschillen, precies op de plek waar de remmerij gemonteerd wordt...:yes:

De "oude" non- C-clip as heeft bijv. de remankerplaat nodig om de lagers op te sluiten....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maareh... al die goedbedoelde adviesen over ZJ remmerij...

iemand er aan gedacht dat de achteras van een '89er anders is? Misschien past het best, maar er zijn wél verschillen, precies op de plek waar de remmerij gemonteerd wordt...:yes:

De "oude" non- C-clip as heeft bijv. de remankerplaat nodig om de lagers op te sluiten....:P

Gewoon heel de as omzetten (mits goede R+P) , of ook de ankerplaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...