Spring naar bijdragen

Reacties op: Reclame in topics/postjes


Gast wjj
 Share

Recommended Posts

Owh dus we mogen wel rellen?

Waarom die IRC ban en het jammer vinden dat je niet op het forum een ban mag geven?

Maar het zogenaamde rellen mag dus toch alleen maar wanneer jij het leuk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een opmerking over dit onderwerp van een "buitenstaander".

Ik ben moderator op een heel ander forum en dat is achterlijk veel werk. Wij zijn net als hier niet te flauw als het gaat om reclame: in tips mag best een bedrijf genoemd worden, net als hier. In de regels zoals in de startpost kan ik echt geen onredelijkheden ontdekken.

Daar kan ik uit eigen ervaring ook nog aan toevoegen dat het voor een moderator ook onmogelijk is om zich altijd voor 100% aan zn eigen regels te houden. Dat is geen reden voor "jij wel en wij niet" discussies! Mod's zijn ook mensen!

Aan de andere kant zijn er genoeg forums die veel strakker zijn in het hanteren van veel meer regels. Het gezeur wat ik nav de startpost lees valt mij eigenlijk een klein beetje tegen van een forum dat wordt gedragen door een klein groepje enthousiastelingen en de "aanhangende" groep van Jeepliefhebbers.

Op vele andere forums zou dit in een veel vroeger stadium allang beloond zijn met een paar weekbans om te voorkomen dat e.e.a. uit de hand loopt.

Dat is hier niet gebeurd, maar was achteraf misschien beter geweest. Het is voor een forumbeheerder niet altijd gemakkelijk om het voor iedereen goed te doen. Te veel bans en een te strakke moderatie en het is een zeikerd. En een milde moderatie, zoals hier kan in een lichtelijke chaos ontaarden en maakt dat ie alsnog het bokje is.

Waarom moet iedereen zich gelijk met het beleid bemoeien? Het forum is maar van een klein groepje mensen dat er veel tijd en zelfs geld in steekt. Sommige reacties voegen niks toe en zorgen alleen maar voor meer onrust (UTAH?). Andere reakties zijn te kinderachtig voor woorden (WJJ?)

Ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen en wens de moderatoren erg veel sterkte de komende tijd.

--edit--

Ik noem hierboven twee namen. Dat wil niet zeggen dat zij de enige zijn die verantwoordelijk zijn voor het gerotzooi van het moment. Het waren er toevallig twee die me te binnen schoten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmmm,ben hier nog niet zo gek lang maar sluit me aan bij gj_

Cynische humor/opmerkingen/comments hou 'k wel van.

Meningsveschillen zijn er om over te praten en op te lossen.

Maar beschuldigingen over en weer smijten en wijzende vingertjes zijn minder op een forum als dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

Maar toen het om Ironbitch ging vondt je rel heerlijk, Beest. oorspronkelijk geplaatst door Utah

hier moet ik Utah gelijk ingeven. en wat GJ beschrijft. dat jullie veel eerder hadden moeten ingrijpen. maar gebeurt is gebeurt en daar praten we niet meer over. maar het is wel een wijze les van GJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik in "About JeepForum.nl" een postje heb geplaatst, is er nogal wat geroepen. In het begin naar mij, maar wat later is/zijn er meerdere staffleden betrokken in deze "discussie".

Natuurlijk betreur ik dat... tenslotte doe(n) ik (we) dergelijke moderatie "ingrepen" niet om iemand te pesten of achter te stellen: We proberen onpartijdig te blijven. Let wel: Proberen, lukken doet het natuurlijk ook niet altijd! admins en Moderators zijn tenslotte ook gewoon mens, mét fouten en eigenaardigheden...

Op IRC werd, onmiddelijk nadat ik het topic had gepost, al de draak gestoken met het "anti reclame beleid". En dat mag, natuurlijk!! Er werd een topic in 't cafe geopend, "wat voor bedrijf heb je en wat verkoop je allemaal ?" ( overigens met de mededeling naar mij dat ik 'm mocht verwijderen, dus niets aan de hand -> geintje) . Dat topic heb ik natuurlijk gesloten... dat zullen jullie begrijpen.:lol:

Daarna heb ik de betreffende poster op IRC uitgeroepen tot "Jeepforum kl**tzak van de maand".. wat lachend ontvangen werd.

Na nog een beetje heen en weer plagen ( het bleef toen echt nog leuk!!) kwamen er ineens meer mensen op het idee zich in de discussie te mengen, en sloeg het door! Her en der op het forum werden berichten gepost, op IRC werd mijn handelen betuttelend genoemd en in het betreffende topic kwamen zelfs woorden als "heksenjacht" naar voren...

Wat er vervolgens op IRC gebeurde is al eens gepost... Feit is dat ik niet meer gereageerd heb om de boel wat af te laten zwakken. Maar het ging maar door, en door, en door.... Op een gegeven moment werd het me even teveel en heb ik de betreffende heren het woord 'Sukkels!' toegeroepen. Daarna heb ik uitgelogd...

Het behoeft geen betoog dat dit niet netjes van me was! Ik heb me daarbij laten leiden door emoties en verontschuldig me er dan nu ook voor! Hierbij bied ik mijn excuses voor m'n gedrag aan!

Nadien is het echter nog verder geëscaleerd... Members wilden spontaan van het forum verwijderd worden en handtekeningen werden op een "vreemde" manier aangepast. Kinderlijk gedrag??? Misschien... Maar laat ik het zo zeggen: In iedere man schuilt nog iets van een kind... maar misschien is er in sommigen wat meer kind achtergebleven...;)

In ieder geval heeft alle commotie van de afgelopen dagen voor het eerst in de Jeepforum|NL geschiedenis tot gevolg gehad dat er een member "gebanned" is! Wat mij betreft een vreselijke ontwikkeling.. Dat is iets waar je als moderator/admin wakker van kunt liggen... tenminste: IK wel! Iemand de toegang tot iets wat hij/zij leuk vindt ontzeggen is per defenitie het laatste wat je doet, in mijn opinie...

En nu??? Hoe gaan we nu verder?

Laat ik ten eerste stellen dat ik het heel jammer vind dat er zoveel kritiek op de staff, en enkele personen daarvan in het bijzonder, geuit wordt. Neem van mij aan dat we er echt alles aan doen om het hier leuk, informatief en gezellig te houden! Tot nu toe leken we daar aardig in te slagen, en het is vreselijk jammer dat er nu zo gereageerd wordt op een relatief onschuldige mededeling dat de reclame wat minder moet... Iedereen die even langer nadenkt weet precies wat ik bedoelde, en snapt ook wel dat het noemen van een merknaam in een topic niet meteen een doodzonde is. Het gaat gewoon om "onnodige reclame"! Ik deed dus eigenlijk een beroep op het gezonde verstand van al onze members. Bij deze doe ik dat verzoek nogmaals!

Ten tweede heb ik in het staff gedeelte van dit forum een mededeling geplaatst, dat ik het neerleggen van mijn moderatiefunctie overweeg. blijkbaar werk ik op sommige members als een rode lap op een stier. dat is niet wenselijk als moderator, want je moet je werk kunnen doen zonder dat er steeds geschillen ontstaan. In ieder geval grijp ik, totdat het hier weer rustig is en ik alles weer op een rijtje heb, even nergens in.

Hieronder de mededeling:

Heren/dames,

Nadat ik vanmorgen een topic tegen reclame en een voorsteltopic voor 4x4 clubs gestart ben, is het al de gehele dag onrustig en probeert men uit hoever ze kunnen gaan... al enkele uren is op IRC een continu stroom van "leuke opmerkingen" aan de gang.. even heb ik er op gereageerd...maar het hield niet op.

Ook op het forum wordt heftig gereageerd... heksenjacht, doel voorbij schieten en dat soort opmerkingen worden er gemaakt.

welnu.. ik heb er eigenlijk genoeg van... tenslotte proberen we als staff om de boel leuk te houden, maar wat er de laatste weken loos is??? Lijkt wel of iedereen de kolder in de kop heeft, maar enkele members echt doorslaan!

Op dit moment overweeg ik het neerleggen van m'n moderatietaken. ik heb geen zin om iedere keer afgezeken te worden, terwijl hetgene wat ik doe in ieders belang zijn of tenminste zo bedoeld zijn....

de komende weken zal ik niet modereren, en alles nog eens op een rijtje zetten. Natuurlijk zal ik wel het forum bezoeken, maar dus niet ingrijpen, puur om discussies te voorkomen.

Hopelijk pak ik m'n taken over een aantal weken weer gewoon op...

Tot besluit nog dit:

Laten we alsjeblieft als volwassen Jeepers met elkaar blijven omgaan... een geintje kan en mag, maar ken je grenzen! Regels en voorschriften zijn (helaas) nu eenmaal nodig, zeker nu het forum groter en groter wordt! Accepteer dat alsjeblieft, en ga niet als een dolle allerlei zaken erbij halen die er niets mee van doen hebben! Gebruik je verstand, lees zo'n voorschrift/regel/mededeling 2 of zelfs 3 keer, denk ff na en reageer dan als het nog nodig is. En.. als je het er echt niet mee eens bent, want dat mag en kan natuurlijk, stuur dan een PM of mailtje naar het betreffende stafflid of naar staff@jeepforum.nl. Maar ga alsjeblieft niet elkaar gek zitten maken, overdreven reageren, of in je handtekening laten blijken dat je het er niet mee eens bent!

Om met een schone lei verder te kunnen gaan, heb ik het verzoek aan de betreffende staffleden gedaan om de door hun uitgedeelde ban's nog eens kritisch onder de loep te nemen.

Wat mij betreft is deze kwestie nu verder afgedaan. De "reclame voorschriften" blijven echter wel van kracht, ga er met verstand mee om, dan komt alles echt goed en merk je totaal geen verschil. Voor de rest:

Zand erover, Jeep erop!!!!

Veel Jeepforum plezier!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zal als ban uitdeler ook maar reageren,

maak er geen lang verhaal van.

waar ik het meest over gevallen ben is dat het van irc naar forum ging

op irc terug gelezen en ban gegeven.

als ik op dat moment had geweten dat ik ook op forum kon bannen.

was er ook 3x een forumban eruit gegaan.

dag later was wjj kinderachtig z'n postjes aan het weg halen.

en ondertussen had ik de banknop gevonden

hij kinderachtig, ik kinderachtig.....

irc ban blijft een week staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja...

Blijf het toch een aparte vertoning vinden. In de basis gaat het echt helemaal nergens over.

Dit forum is (lijkt mij) vooral voor leuke wetenswaardigheden, techniek, humor, bietjuh kietelen/afzeiken, kortom fun + nuttig.

Op de man spelen past daar zeker niet bij.

Denk dat het ook met fatsoen te maken heeft.

Kinderlijk gedrag? Ja, misschien. Als iemand al zn postjes wil verwijderen (1 voor 1) moet ik eigenlijk lachen......Heeft ze eerst allemaal in de computer zitten ploeteren lettertje voor lettertje en dan...Laat m lekker zn gang gaan

Ik bekijk het maar zo; er sterven iedere dag duizenden mensen van de honger, in NL dubben iedere dag van het jaar duizenden mensen hoe ze de maand weer financieel door moeten komen, Warchild, Kika etc etc etc

En dan dit ge--uuhhh- doe

Zet dat eens in perspectief....

Vind je knieval grootmoedig Rob, maar vraag me af of het nodig was....

Hoop in de toekomst voor dit soort gedoe gespaard te blijven....

Moest ik ff kwijt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist heb ik een excuusmail van wjj ontvangen. Natuurlijk zijn de excuses onmiddelijk in een retourmail aanvaard.

Het spijt me erg, jullie te moeten mededelen dat wjj per direct alle banden met het forum verbroken heeft. Jammer, erg jammer...:D Natuurlijk respecteren we zijn keuze wel, en is z'n profiel inmiddels gewist...

Natuurlijk blijft hij altijd weer welkom hier, de slotzin uit m'n vorige postje is daarvoor wederom toepasselijk. Gelukkig heeft hij aangegeven wel regelmatig als gast aanwezig te zullen zijn.

Wjj, het ga je goed! Hopelijk tot spoedig ziens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kleine noot van de zijlijn:

Waar ik me het meest aan stoor, is het feit dat dit voor sommigen een spelletje is en het niet in hun opkomt dat anderen daar iets te ver in doorgaan, waardoor bij hun weer de stoppen doorslaan! Dit gebeurt overal en zal altijd zo blijven, dat weet ik ook wel. Maar het kan wel het begin van het einde betekenen.....

Dit forum is ontstaan uit een hobby, waar de staff-members (admins en moderators) met veel plezier veel (zeg maar héél véél) tijd in steken. En dat het dan door een paar members heel de fun uit zo'n forum gezogen kan worden, dat betreur ik! Het zou toch zonde zijn als ze de tent dicht zouden gooien... toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat van het hele gedoe mij een beetje het nut is ontgaan :(,en er in mijn ogen geen "gelijk" meer te halen is voor welke partij dan ook.:no:..vind ik de laatste regel met het zand een passende.......Alle handreikingen en excuses die gemaakt zijn : erg mooi ;) !!! Hopelijk houden we het gezellig , lekker stekend en zuigend op zijn tijd :),en beleven we er met z`n allen nog heel veel lol van .....:B

;):bye1::bye1:

Zand erover, Jeep erop!!!!

Veel Jeepforum plezier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...