Spring naar bijdragen

oliedruk


Recommended Posts

Het is wel normaal dat alsie goed heet is dan terug loppt naar een lagere waarde.

Ik heb het een beetje opgegeven om me er druk om te maken.

Heb een hele lage druk als motor goed heet is nl 1 maar loopt prima en bizonder mooi regelmatig. Bij koude start vliegt meter ook dik over het midden.

Heb al eens de sensor vernieuwd maar bleef het zelfde.:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties. Nog ff ter info:

Mijn schaal gaat tot 6 en als ik de auto stationair laat draaien dan heb ik een druk van meer dan 6 bar(?). Boven mijn schaalverdeling, uiterst rechts, verder kan mijn naald niet komen. En als ik de auto op contact zet dan heb ik iets van 3 bar druk, midden van mijn schaalverdeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 1 jaar stilstand had de mijne op alleen contact ook uiterst rechts en bij draaiende motor 1 streep boven de 3 (normaal dus) Na 2,3 weken weer in gebruik te zijn en kabels inspuiten was 't normaal (pas na starten naar 1 streepje boven 3 klimmen)

Kan dus gebeuren met lekstroom/slechte massa/sensor vuil of defect.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij staat hij op contact op 3.

Na starten iets boven 4,5.

Met warme motor schommelt hij tussen 4 en 5.

Het lijkt me bij jou, dat hij gewoon staedy op de 6 staat en dus iets met de sensor of de bedrading niet helmaal klopt. Een echte druk van 6 bar continu lijkt me onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel normaal dat alsie goed heet is dan terug loppt naar een lagere waarde.

Ik heb het een beetje opgegeven om me er druk om te maken.

Heb een hele lage druk als motor goed heet is nl 1 maar loopt prima en bizonder mooi regelmatig. Bij koude start vliegt meter ook dik over het midden.

Heb al eens de sensor vernieuwd maar bleef het zelfde.:frusty:

mmmm, een paar jaar geleden had ik het ook opgegeven om me hierover druk te maken met als gevolg zuigerveer gebroken.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet de meter als je het contact aanzet iets uit de hoek komen maar wel op nul, want als de motor niet loopt heb je toch ook geen druk. Pas als je hem start en hij loopt zal de meter, in mijn geval de meter van de GC naar 3 oplopen en hetzelfde heb ik ook met de TJ. Als de meter al op 3 of 6 staad wanneer je het contact aanzet is er volgen mij iets niet goed hetzij met de meter of de zensor. HK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hoge oliedruk kan volgens mij geen oorzaak zijn van een kapotte zuigerveer ik zou eerder denken een lagere druk. Misschien zou het kunnen zijn dat er oliekanalen dicht zijn geslipt. Maar normaal gesproken als je contact aanzet kan de oliedrukmeter geen druk of waarde meten, pas als je de motor start en gaat lopen kun je de waarden op je meter aflezen. Je kunt het nog ééns proberen met een externe oliedrukmeter die aansluit op de aansluiting van de oliezensor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die hoge druk zelf zal geen zuigerveren kosten.

Maar da's ook niet wat smartlap schreef.... hij schreef dattie de hoge waarde op de meter genegeerd had! Dat wil dus nit zeggen dat de druk echt zo hoog was.

In dit geval denk ik aan de sensor of de meter. De draad van de sensor even aan massa leggen en nog eens het contact inschakelen: De meter slaat in de hoek of valt op "0". daarna draad los laten hangen en wederom proberen: De meter moet nu de tegenovergestelde waarde aangeven ( 0 of in de hoek)

klopt dat?? Dan is je sensor stuk. Zo niet: Meter zelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...