Prince Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Hoi, weet iemand ook wat de normale oliedruk van een wrangler 1990 2,5 lt is. mijn meter geeft constant boven de 6 aan( zelfs stationair > 6)? Volgens mij is dit te hoog? Weet iemand waaraan het kan liggen? En is dit schadelijk? thanx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst May 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2007 Da's bij mij ook hoor geloof ik. Da's het mooie van analoog: je herinnert je sneller de stand van de naald dan de bijbehorende waarde: flink stuk over de helft.. waar staat de meter dan op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2007 Het is wel normaal dat alsie goed heet is dan terug loppt naar een lagere waarde. Ik heb het een beetje opgegeven om me er druk om te maken. Heb een hele lage druk als motor goed heet is nl 1 maar loopt prima en bizonder mooi regelmatig. Bij koude start vliegt meter ook dik over het midden. Heb al eens de sensor vernieuwd maar bleef het zelfde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2007 Wat geeft de meter aan, voordat je start?? ( Wel de auto op contact zetten!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prince Geplaatst May 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 Bedankt voor alle reacties. Nog ff ter info: Mijn schaal gaat tot 6 en als ik de auto stationair laat draaien dan heb ik een druk van meer dan 6 bar(?). Boven mijn schaalverdeling, uiterst rechts, verder kan mijn naald niet komen. En als ik de auto op contact zet dan heb ik iets van 3 bar druk, midden van mijn schaalverdeling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst May 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 Na 1 jaar stilstand had de mijne op alleen contact ook uiterst rechts en bij draaiende motor 1 streep boven de 3 (normaal dus) Na 2,3 weken weer in gebruik te zijn en kabels inspuiten was 't normaal (pas na starten naar 1 streepje boven 3 klimmen) Kan dus gebeuren met lekstroom/slechte massa/sensor vuil of defect..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst May 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2007 Bij mij staat hij op contact op 3. Na starten iets boven 4,5. Met warme motor schommelt hij tussen 4 en 5. Het lijkt me bij jou, dat hij gewoon staedy op de 6 staat en dus iets met de sensor of de bedrading niet helmaal klopt. Een echte druk van 6 bar continu lijkt me onmogelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst May 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2007 Het is wel normaal dat alsie goed heet is dan terug loppt naar een lagere waarde.Ik heb het een beetje opgegeven om me er druk om te maken. Heb een hele lage druk als motor goed heet is nl 1 maar loopt prima en bizonder mooi regelmatig. Bij koude start vliegt meter ook dik over het midden. Heb al eens de sensor vernieuwd maar bleef het zelfde. mmmm, een paar jaar geleden had ik het ook opgegeven om me hierover druk te maken met als gevolg zuigerveer gebroken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2007 Volgens mij moet de meter als je het contact aanzet iets uit de hoek komen maar wel op nul, want als de motor niet loopt heb je toch ook geen druk. Pas als je hem start en hij loopt zal de meter, in mijn geval de meter van de GC naar 3 oplopen en hetzelfde heb ik ook met de TJ. Als de meter al op 3 of 6 staad wanneer je het contact aanzet is er volgen mij iets niet goed hetzij met de meter of de zensor. HK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prince Geplaatst May 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2007 Uhmmm zuigerveren stuk. klinkt niet al te best. Wat was de oorzaak dan van de hoge druk en hoe kon jij/ kan ik het verhelpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2007 Een hoge oliedruk kan volgens mij geen oorzaak zijn van een kapotte zuigerveer ik zou eerder denken een lagere druk. Misschien zou het kunnen zijn dat er oliekanalen dicht zijn geslipt. Maar normaal gesproken als je contact aanzet kan de oliedrukmeter geen druk of waarde meten, pas als je de motor start en gaat lopen kun je de waarden op je meter aflezen. Je kunt het nog ééns proberen met een externe oliedrukmeter die aansluit op de aansluiting van de oliezensor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2007 Die hoge druk zelf zal geen zuigerveren kosten. Maar da's ook niet wat smartlap schreef.... hij schreef dattie de hoge waarde op de meter genegeerd had! Dat wil dus nit zeggen dat de druk echt zo hoog was. In dit geval denk ik aan de sensor of de meter. De draad van de sensor even aan massa leggen en nog eens het contact inschakelen: De meter slaat in de hoek of valt op "0". daarna draad los laten hangen en wederom proberen: De meter moet nu de tegenovergestelde waarde aangeven ( 0 of in de hoek) klopt dat?? Dan is je sensor stuk. Zo niet: Meter zelf! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 Ik citeerde alleen Hans maar hoor, die had het over een lage oliedruk. (en ik dus ook). Tja, het was weer eens off-topic:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.