Spring naar bijdragen

Off road performance


Recommended Posts

Aangezien ik nieuw ben in de Jeep scene, heb ik misschien een paarhelen domme vragen...

1

Ik ben errug nieuwsgierig naar de off-road mogelijkheden van m'n pas aangeschafte Cherokee. Is er (het liefst bij mij in de buurt=Groningen) een mogelijkheid hierin een training te volgen?

BTW Ik heb sinds 1,5 week een Jeep Cherokee (KJ) bj.2004 High Roof (dus grijs) Limited 2.8 CRD automaatmet minder dan 30000km

2

Op dit moment zijn er nog wat technische probleempjes maar die zijn hopelijk binnenkort verleden tijd. (Volgens mij tript er een computer, aangezien de snelheidsmeter het al eens heeft laten afweten, en de ABS en Brake lamspjes gingen branden, de bak (automaat) wilde vervolgens niet meer schakelen...

Iemand hier ook last van (gehad)?

3

Verder ben ik benieuwd of iemand van jullie een lier heeft gemonteerd, dit wordt afgeraden in de owners manual, maar zag een tweetal aanbiedingen in de makro folder... (Aa-lift) Is er hier iemand die hier ervaringen mee heeft en die wil delen?

4

Ook zou ik graag vernemen of er ook mensen zijn die hun ervaringen over het chiptunen van hun KJ willen delen.

5

Ik mis een klokje... hoe hebben jullie dat opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom,

1) toch keer bij JCN komen kijken, het is niet altijd in de buurt, maar wel goeie begeleiding en leuke dag, Klik JCN

2)klinkt mij als een slechte accu, hebben een paar Grand Cherokee rijders gehad

3) wor dat afgeraden?

4) is al een topic van volgens mij.

welkom en veel leesplzier hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier!!!

Wat het terreinrijden betreft kun je bij een aantal clubs terecht. JCN, 4x4 "De Veluwe" zijn een goed voorbeeld van club's waar je, zonder veel risico, je Jeep (en jezelf!) in het terrein kunt proberen.

In het noorden van Nederland is 4x4 "Het Noorden" actief, ik ken de club niet goed genoeg om hem je echt aan te raden, maar de foto's op hun site geven een goed beeld over wat ze doen. Afgaande op die foto's lijken me een aantal evenementen wel geschikt voor jou en je Jeep.

Het voornaamste is dat je gaat rijden bij een club waar je begeleid wordt, zodat je wegwijs in het terrein gemaakt wordt zonder schade te rijden. Net zo belangrijk: Duik niet als eerste een proef in maar kijk eerst even hoe anderen het doen. Vertrouw je het daarna niet?? Niet doen dan!

Het zou erg jammer zijn als je door een nare ervaring ( schade bijvoorbeeld) meteen genezen zou zijn.

Terreinrijden is leuk, en met een beetje beleid en gezond verstand hoef je geen schade of stukken te rijden.

Wat het probleem met je Jeep betreft, denk ik ook aan een slechte accu of slecht contact van een massakabel ofzo...

Tja... dat een fabrikant een lier afraad... ik kan me er wel iets bij voorstellen. De makro lier is best een leuke. Zeker voor "normaal" gebruik issie sterk zat. Wel zorgen dat je een "snatch block" gebruikt, maar eigenlijk moet dat met alle lieren eerder gedaan worden.

Let bij montage van een lier op de bevestiging aan de auto. Schaf eventueel een degelijke lierbumper aan!

Oja.. de Makro lier wil wel eens roest op de verchroomde stangetjes krijgen. Zet die dus goed in de blanke lak of vervang ze door RVS stangen.

Chiptunen ga ik je afraden... hoewel het bij een diesel vaak betere resultaten opleverd dan bij een benzinemotor. Ik ben er gewoon geen voorstander van.

Dan dat klokje... tja.... Volgens mij zit die normaal in de radio, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Wellicht dat andere KJ rijders je daarover meer kunnen vertellen. Tot die tijd: Horloge niet vergeten :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhuh daar zit ie:yes:

Heb ik het probleem gevonden.... de vorige eigenaar vond blijbaar zo'n afgrijselijke 'dolfijntjes' pioneer stereootje leuker....:thumbsup:

Ik heb dus helaas geen originele radio....:yes:

Iemand die wil ruilen?:lol:

Sorry trouwens van m'n rommelige eerste post, maar ja 'k heb nog zoveel te vragen. In't vervolg zal ik eerst beter lezen (chiptunen had al een topic... sorry mods).

Geweldig foto's Beest, en DUC da's nou precies de reden waarom ik maar niet direct de berm inrijd met de mijne!

De site van noord-nederland heb ik gevonden en zal ze eens proberen te bezoeken (sja... helaas weinig vrije tijd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat ik foto's van mijn actie in Veldhoven terugzie.

Mijn Cherokee is de 2.8 CRD automaat en ik sta er zelf versteld van wat de off road mogelijkheden zijn.

Het klokje zit bij mijn Cherokee (2006) in de radio.

:D

Groetjes Willem Spekman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat ik foto's van mijn actie in Veldhoven terugzie.

Mijn Cherokee is de 2.8 CRD automaat en ik sta er zelf versteld van wat de off road mogelijkheden zijn.

Het klokje zit bij mijn Cherokee (2006) in de radio.

:lol:

Groetjes Willem Spekman

Ik heb iig genoten van je rijstijl. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat ik foto's van mijn actie in Veldhoven terugzie.

Mijn Cherokee is de 2.8 CRD automaat en ik sta er zelf versteld van wat de off road mogelijkheden zijn.

Het klokje zit bij mijn Cherokee (2006) in de radio.

:D

Groetjes Willem Spekman

je hoeft je idd niet te schamen voor je rijstijl en de prestaties van je cherokee:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat ik foto's van mijn actie in Veldhoven terugzie.

Mijn Cherokee is de 2.8 CRD automaat en ik sta er zelf versteld van wat de off road mogelijkheden zijn.

Het klokje zit bij mijn Cherokee (2006) in de radio.

:whistle:

Groetjes Willem Spekman

Hallo Wilspe,

Jammer dat we de grijns op je gezicht op de foto's niet kunnen zien :whistle:

Heb je nog aanpassingen aan je KJ t.b.v. het off-roaden?

Hou maar op over het klokje.... de dealer vraagt wel erg veel geld voor een gebruikte radio, dus moet ik voorlopig maar de tip van 87wrangler ter harte nemen....Seikootje dus maar meenemen onderweg.

Nog een vraagje: 87wrangler heeft het over een 'snatch block' voor de montage van een lier, dit leekje hier weet niet wat dat is:blush:. Zou je dit willen toelichten? (Misschien een fotootje erbij?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een vraagje: 87wrangler heeft het over een 'snatch block' voor de montage van een lier, dit leekje hier weet niet wat dat is:blush:. Zou je dit willen toelichten? (Misschien een fotootje erbij?)

Is een katrol waar mee je je lierkabel verdubbeld en zo dus meer kracht kunt uitoefenen.

winchi13.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wordt hier toch ook op je wenken bediend!! :whistle:

Nu zou ik nog graag willen weten of iemand al deze Makro lier op de KJ heeft gemonteerd. Vooral hoe deze dan moet worden geplaatst.

Nog over de storingen die ik in m'n eerste post noemde: a.s. vrijdag gaat de jeep naar het kuuroord voor een behandeling, er zijn nog terugroepacties die nog plaats moeten vinden, en de mistlampen doen het nog steeds niet, ook niet na het plaatsen van een nieuwe schakelaar. 'k zal nog wel het resultaat weer melden (als daar tenminste prijs op wordt gesteld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wilspe,

Jammer dat we de grijns op je gezicht op de foto's niet kunnen zien :whistle:

Heb je nog aanpassingen aan je KJ t.b.v. het off-roaden?

Hou maar op over het klokje.... de dealer vraagt wel erg veel geld voor een gebruikte radio, dus moet ik voorlopig maar de tip van 87wrangler ter harte nemen....Seikootje dus maar meenemen onderweg.

Nog een vraagje: 87wrangler heeft het over een 'snatch block' voor de montage van een lier, dit leekje hier weet niet wat dat is:blush:. Zou je dit willen toelichten? (Misschien een fotootje erbij?)

Nee, dit is (nog) een standaard XJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn inderdaad maar weinig mensen die met de kj het terrein in gaan:yes:

Ik zelf doe ik het af en toe weleens. Maar dan niet echt modderbakken:) Verder vind ik de kj een hele goeie terreinwagen. Het eningste nadeel is zijn bodemvrijheid. Soms heeft de nekaf meer moeite nog om een hindernis te nemen dan de kj, Dit omdat de nekaf niet gesperd kan worden. En met de kj heb je altijd voldoende power tenminste de 3.7...

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Er zijn in NL nog maar bijzonedr weinig mensen die met hun KJ iets in het terrein doen. Laat staan een lier gebruiken.

Mijn 'gok' is dat je de KJ voor een lier ook een andere bumper moet aanmeten.

Voor mijn KJ CRD 2006, heb ik ten behoeve van het plaatsen van een WarnlierXD9000,wel een aparte bumper moeten kopen.

Ik Heb gekozen voor een ARB Safaribumper.

Op de standaardbumper van de KJ kan helaas geen lier gemonteert worden.;)

En dankzij de liftset kom ik toch echt wel beter door het terrein dan standaard:P .

Overigens ,er is hier een topic dat er verder op ingaat,kijk maar onder frankenlift2.

Motortuning heb ik bij digitune.nl laten doen,en ben er erg tevreden over.

Ik heb nu 148Kw-202Pk en 470Nm tot mijn beschikking.

De automaat is eveneens geoptimaliseert en ze rijd nu veel soepeler.(en zuiniger)

Het compenseerd het extra gewicht van de Sidesteps,Lier en bumper volledig,en ik ben er beslist niet langzamer door geworden.

En zo is mijn Kj dan geworden;

http://wta-international.nl/Hotwheels/Jeep%20Cherokee%20KJ%202006.htm

Hopelijk heb je hier wat aan.

Overigens volgende week komt de Snorkel,zal er pics van posten na de installatie.

groetjes Dutch:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...