Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

:yes::no::bye1::(

Ik geloof je direct,maarrrrrrrrr ik ben de verzekering niet.

tjah... was zelf de hond aan uit laten en omdat ik hem voor bij reed wou ik afremmen... alle 4 de wielen blokeerde, omdat ik geen abs of iets dergelijks heb. toen de remmen maar los gelaten om te kijken of ik wat kon doen met sturen maar ik gleed gewoon recht door... uit eindelijk doordat ik vlak voor de boom nog op stukje gras kwam ging de auto naar recht om niet recht tegen de boom te knallen maar de bumper nam precies op de hoek de boom mee en de band kwam er ook tegen aan.

Had de gordel om dus zelf niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen Bushdinges voor de verandering ?:yes:

Als dit al je schade is , zou ik het lekker zelf doen en de verzering met rust laten.

Die was nog kapot...

Naja linker fender is ingedeukt...

motorkap sluit niet meer goed... zit scheef.

de bestigingspunten van de lower controle arms zijn deels afgebroken

Stuurpomp, waar de pitman arm aan vast zit is afgebroken.

de bumper lijkt dichter bij de body te zitten aan de kant van de klap.

mss dat de body verschoven is ten opzichte van het chassis.

dus denk wel dat ik verzekering er bij laat halen.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Uitlaatspruitstuk vervangen

- Bout van uitlaatspruitstuk kapotgemaakt ( toevallig een paar dagen geleden linkse taps besteld, dus dat komt goed uit )

- Lambda eindelijk eens vervangen

- Kap erop gezet omdat het toch wat frisjes is

- Na de testrit het thermostaat-stekkertje ook maar vastgemaakt, want het oog wil ook wat :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat laatste APK afkeurpuntjes hersteld: Achteruitrijverlichting werkte niet, bleek losse stekker op de bak te zijn. Spruitstuk lekje dicht gesmeerd met gungum. Schakelaar mistachterlicht verwijderd, heb geen unit achter zitten. (is ook niet verplicht ivm <1997, maar afkeur ivm anwezig schakelaar) Speling op stuurkogels; nieuw vet erin gepompt.

Fingers crossed for the second time :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gebruik gemaakt van de gisteren ingebouwde vorstwaarschuwing. Hier zit een bouwpakketje electronica bij met een heuse IC, Mijn Jeep heeft nu eindelijk ook een chip!

Gefeliciteerd! Maar geldt hij nu nog wel als oldtimer?

Of moet je nu ook wegenbelasting gaan betalen? :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat laatste APK afkeurpuntjes hersteld: Achteruitrijverlichting werkte niet, bleek losse stekker op de bak te zijn. Spruitstuk lekje dicht gesmeerd met gungum. Schakelaar mistachterlicht verwijderd, heb geen unit achter zitten. (is ook niet verplicht ivm <1997, maar afkeur ivm anwezig schakelaar) Speling op stuurkogels; nieuw vet erin gepompt.

Fingers crossed for the second time :thumbsup:

ik heb dat mistachterlicht er al lang afgegooid en gebruik de schakelaar om mijn lier relais aan te sturen. Is handig want brand een lampje in als hij ingeschakeld is en schakelt over het contact. Dus je kunt de lier niet bedienen zonder dat het contact aan staat.

Oh en Ramon wat betreft je stuurkogels. Als je de stang vernieuwd koop dan een originele en geen Crown anders ben je over een jaar weer de klos.

Ga zaterdag de startmoter vernieuwen of vervangen

Wie heeft er nog een gebruikte ?

Voordat die schakelaar ergens anders voor werd gebruikt was dit nooit een afkeurpunt. Mijn pompjes ruitewissers werkten ook 2 jaar niet,

Schakelaar die in het stuur zit ( ook richtingaanwijzers etc) had ik nieuw gekocht maar was zoveel werk dat het er nooit van kwam. Je moet nl het draadlint met stekker door de stuurkolom naar beneden prutsen als het stuur verwijderd is, Heb nu een extra schakelaar om de sproeier te bedienen. Gewoon een simpel drukknopje.

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb dat mistachterlicht er al lang afgegooid en gebruik de schakelaar om mijn lier relais aan te sturen. Is handig want brand een lampje in als hij ingeschakeld is en schakelt over het contact. Dus je kunt de lier niet bedienen zonder dat het contact aan staat.

Oh en Ramon wat betreft je stuurkogels. Als je de stang vernieuwd koop dan een originele en geen Crown anders ben je over een jaar weer de klos.

Ga zaterdag de startmoter vernieuwen of vervangen

Wie heeft er nog een gebruikte ?

Voordat die schakelaar ergens anders voor werd gebruikt was dit nooit een afkeurpunt. Mijn pompjes ruitewissers werkten ook 2 jaar niet,

Schakelaar die in het stuur zit ( ook richtingaanwijzers etc) had ik nieuw gekocht maar was zoveel werk dat het er nooit van kwam. Je moet nl het draadlint met stekker door de stuurkolom naar beneden prutsen als het stuur verwijderd is, Heb nu een extra schakelaar om de sproeier te bedienen. Gewoon een simpel drukknopje.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet de exacte reden van afkeur op die mistlamp. (ik breng de auto, krijg een briefje mee met afkeurpunten en ik repareer het) Kan zijn dat ze zich vergissen, verplichting is vanaf 31-12-1997) dus ik denk dat het komt omdat die schakelaar er zit, dus die ff verwijderd. Ik denk dat de reden dat de overige functie's (wisser+verwarming achter) geen afkeur zijn omdat de auto nu met softtop rijd.

Weet niet of de kogels vervangen dienen te worden, ze schreven erbij om alle kogels ff van nieuw vet te voorzien.

Ik hoor de laatste tijd veel negatieve dingen over Crown, is het zo slecht gesteld met de kwaliteit? Ik mag toch aannemen, gezien de prijzen, dat BenS bv toch wel weet waar ze inkopen, en die smijten met crown spul...?!

Als jij een nummer van je starter hebt, kan ik wel ff een prijsje opvragen bij een contact in Culemborg als je wilt. Voor nieuw en revisie dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet eerlijk gezegd ook niet de exacte reden van afkeur op die mistlamp. (ik breng de auto, krijg een briefje mee met afkeurpunten en ik repareer het) Kan zijn dat ze zich vergissen, verplichting is vanaf 31-12-1997) dus ik denk dat het komt omdat die schakelaar er zit, dus die ff verwijderd. Ik denk dat de reden dat de overige functie's (wisser+verwarming achter) geen afkeur zijn omdat de auto nu met softtop rijd.

Weet niet of de kogels vervangen dienen te worden, ze schreven erbij om alle kogels ff van nieuw vet te voorzien.

Ik hoor de laatste tijd veel negatieve dingen over Crown, is het zo slecht gesteld met de kwaliteit? Ik mag toch aannemen, gezien de prijzen, dat BenS bv toch wel weet waar ze inkopen, en die smijten met crown spul...?!

Als jij een nummer van je starter hebt, kan ik wel ff een prijsje opvragen bij een contact in Culemborg als je wilt. Voor nieuw en revisie dan wel.

Ik had de starter bij v Andelst in Rotterdam laten reviseren (aanraden van Niels).

Voor 85,= geheel gereviseerd, ziet er ook weer als nieuw uit en start als de beste.

Wat betreft Crown: Ik had een benzine pomp uit een Crown doosje en er stond Bosch op.

Kan me wel voorstellen dat de meeste onderdelen van Crown in functionele kwaliteit worden geleverd; ze voldoen aan de eisen welke een doorsnee gebruiker er aan stelt.

Helaas; de meeste Jeepforum/Jeepclub mensen vallen niet in die categorie.

Onderdelen als stuurkogels, bushings e.d. kunnen wellicht te licht uitgevoerd zijn voor het zwaardere gebruik.

Weet niet of dat ook geldt voor injectoren :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me wel voorstellen dat de meeste onderdelen van Crown in functionele kwaliteit worden geleverd; ze voldoen aan de eisen welke een doorsnee gebruiker er aan stelt.

Helaas; de meeste Jeepforum/Jeepclub mensen vallen niet in die categorie.

Moet er dan een gouden randje aanzitten voor Jeepclub/Jeepforum mensen :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...