Spring naar bijdragen

Binnenverlichting Blijft Branden


DUC
 Share

Recommended Posts

Vandaag is een schadeherstelbedrijf bezig geweest met mijn jeep, 'n drietal parkeerdeukjes wegwerken. Men is met de beide voorportieren, de grille (gedemonteerd) en het linker voorspatbord bezig geweest.

Echter: toen ik de jeep meenam kwam ik erachter dat de binnenverlichting blijft branden. Daardoor kan de jeep ook niet op alarm gezet worden. Ik heb de auto weer teruggebracht; we hebben wel wat zaken geprobeerd (zekeringen eruit; accu los; alarm resetten; "jutteren" aan de contacten in de deuren - maar niets helpt.

Iemand een suggestie waar te zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lichtschakelaar staat in de juiste stand? :thumbsup:

Dat maakt voor de binnenverlichting toch niet uit?

In ieder geval kan ik ook de binnenverlichting niet handmatig uitschakelen; wanneer ik op de leeslampjes of de lamp bij de achterklep druk, blijven ze branden. Ook tijdens het rijden.

Ook het alarm signaleert dat er een stroomverbruiker is; na inschakelen alarm begint deze na korte tijd te piepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmmmm ik zou zeggen schakelaar.....maar waneer je 100% zeker weet dat die dat niet is......

dan ben ik geneigd om toch de visco de schuld te geven

met zulke antwoorden begin ik me toch af te vragen wat de goede kant van de ijssel is :thumbsup: want volgens mij ist de accu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe maar niet, nu weten we tenminste waar die rottige visco zich bevindt!

Anders staat 't ding straks op Marktplaats en vallen er onschuldige slachtoffers, die dan natuurlijk hier vragen gaan stellen over allerlei onverklaarbare problemen.

En dan krijgt Beest nog gelijk ook, want dan ligt het alweer aan die visco . . . .

:thumbsup::blush:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm ... ik word hier in de maling genomen ....

:thumbsup:

Lichtschakelaar maakt niet uit. Aan of uit, de binnenverlichting blijft branden.

Elektronica onder 't dashboard is wel bij mij opgekomen als mogelijke oorzaak - maar daar is 't schadebedrijf helemaal niet mee bezig geweest. Zit dus eerder aan de deuren te denken - maar die schakelaars lijken het wel te doen. In ieder geval links, met de sleutel in 't contact, begint-ie te piepen. Druk ik dan de schakelaar in, dan stopt-ie met waarschuwend piepen.

Helaas geeft-ie die waarschuwing niet op de andere portieren, anders was dat 'n mooie test geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat durven ze niet :blush:

hmmm ... ik word hier in de maling genomen ....

:thumbsup:

Lichtschakelaar maakt niet uit. Aan of uit, de binnenverlichting blijft branden.

Elektronica onder 't dashboard is wel bij mij opgekomen als mogelijke oorzaak - maar daar is 't schadebedrijf helemaal niet mee bezig geweest. Zit dus eerder aan de deuren te denken - maar die schakelaars lijken het wel te doen. In ieder geval links, met de sleutel in 't contact, begint-ie te piepen. Druk ik dan de schakelaar in, dan stopt-ie met waarschuwend piepen.

Helaas geeft-ie die waarschuwing niet op de andere portieren, anders was dat 'n mooie test geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou ik inderdaad niet durven :thumbsup::blush:

Er is al eens eerder dezelfde vraag gesteld door Torentius, maar ik weet niet hoe ik daar zo'n handig linkje naartoe moet geven . . . .

OK, ik ga ff zoeken .... http://www.jeepforum.nl/index.php?showtopi...nnenverlichting

owkee, dus wellicht toch de schakelaar? Nou ja, dat kan ik dan pas maandag weten. Want 't bedrijf is gesloten, en het zou kunnen dat zij de verlichting omgezet hebben (alles stond anders: stand stoelen, stuur .... grr, kan zo'n garage dat nou niet gewoon laten)

Anders zijn mogelijke opties:

- schakelaar in achterklep

- relais onder dashboard

- stekker bij de deurschakelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
Ik heb nu hetzelfde probleem. Heb jij het al opgelost?

Volgens mij heeft hij aan de lichtschakelaar gedraaid, zoals ik al uitlegde in het door jezelf geopende topic.

Als dat dan niet helpt, kom dan met een reactie, want wellicht is er iemand die je dan weer verder kan helpen. En als het wel helpt willen we dat ook graag weten.:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

ik las toevallig deze thread en zag dat jullie bij binnenverlichting welke niet uit wil gaan een paar keer aan de accu dachten... nu heb ik sinds 2 dagen een nieuwe accu en meteen het probleem dat de binnenverlichting niet uit wil.. leuk ook dat ik daar de volgende dag achterkwam en de nieuwe accu alweer lekker helemaal leeggetrokken was.

het gaat om een 1999 Cherokee 4.0 limited

misschien hebben jullie een goede tip voordat ik alle schakelaars bij de deuren uit elkaar ga halen... het is opeens onstaan na vervanging van de oude accu.. (door ANWB accu service) en niet geleidelijk aan.

op het moment heb ik de zekering van die groep er maar even uitgetrokken, omdat ik anders bezig blijf met opladen, maar rij nu dus ook zonder werkende metertjes.

wie oh wie kan mij helpen..

alvast dank, gr, folkert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik las toevallig deze thread en zag dat jullie bij binnenverlichting welke niet uit wil gaan een paar keer aan de accu dachten... nu heb ik sinds 2 dagen een nieuwe accu en meteen het probleem dat de binnenverlichting niet uit wil.. leuk ook dat ik daar de volgende dag achterkwam en de nieuwe accu alweer lekker helemaal leeggetrokken was.

het gaat om een 1999 Cherokee 4.0 limited

misschien hebben jullie een goede tip voordat ik alle schakelaars bij de deuren uit elkaar ga halen... het is opeens onstaan na vervanging van de oude accu.. (door ANWB accu service) en niet geleidelijk aan.

op het moment heb ik de zekering van die groep er maar even uitgetrokken, omdat ik anders bezig blijf met opladen, maar rij nu dus ook zonder werkende metertjes.

wie oh wie kan mij helpen..

alvast dank, gr, folkert

DRAAI de schakelaar van de verlichting eens naar LINKS en naar RECHTS :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)

ehm, was er inderdaad zelf ook al achter gekomen vandaag, had even een helder moment.... had me nooit gerealiseerd dat er nog een 4e functie aan die knop zat.... vroeg me al af hoe je de binnenverlichting aan kon zetten..

duss, inderdaad dat was het probleem!!! bij deze opgelost... :yes:

dank voor je reactie~!!!

gr, folkert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...