Blue4.2 Geplaatst February 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 De grote dag is aangebroken...deze morgen gaat het gebeuren... Wat zullen jullie denken. Nou ik kwam vorige week thuis na 6 weekies op de grote blauwe plas vertoefd te hebben, volgende dag naar Jeep(ed) om m'n wagen op te halen. (Ed is de oppas... vandaar) Voordat ik ging varen had ik al aan ed gevraagd om effe nieuwe stuurkogels te bestellen, omdat de YJ stuurde als een prostituee(ja zal het een keer netjes houden ) en er toch wat speling op de kogels zat. Tijdens het rijden was het van links naar rechts en met halve stuuruitslagen corrigeren... Maar goed ik kwam dus thuis en Ed had ineens een heldere ingeving..."mischien zit het stuurhuis wel los" roept ie nog postief. Hup met drie man onder de auto kijken en eentje aan het stuur draaien! Toen lagen er drie trieste mannen onder de auto . Het hele stuurhuis bewoog mee!!! Niet omdat de bouten los zaten maar omdat ie zowiezo met 2 bouten losgebroken was uit het chassis en met de twee onderste nog enigzins vast zat, maar met lekker veel speling. Of te wel chassis rot.... deze was hier en daar al eens gelapt, maar het roestmonster heeft toch de overwinning behaald. Na een paar kruisjes geslagen te hebben en het geloof in onze liefe Heer hersteld te hebben ('t spul had tenslotte geheel af kunnen breken...en dat is met 100 km/hr toch wel vervelend te noemen) zijn we maar is om de tafel gaan zitten. Na gedebateerd te hebben onder het genot van een paar goudgele rakkers (tevens om het verdriet te verdring(k)en ) besloten om niet te lappen, maar grondig aan te pakken. Dus opzoek en ja hoor... Heb gelukkig een keihard tweede hands chassis van een YJ op de kop kunnen tikken! Nou ja om een lang verhaal kort te maken...morgen starten we met slopen en gaan we de komende dagen alles overzetten op het nieuwe chassis de planning staat nu op 5 dagen om weer een rijdende auto te hebben! Is kort zullen jullie denken, maar gelukkig zijn er een hoop mede Jeepers die mee komen helpen en tevens een goede vriend/collega die ook met verlof is! Is het mooie van varen heb hele dagen de tijd! Maar goed het is te hopen dat we niet al teveel gekke dingen tegenkomen! :glare: Hopen, hopen, hopen! Zou het graag nog grondiger aanpakken, maar helaas de de Blauwe moet ook als boodschappen auto/ en andere sociale bezigheden functioneren...en een huurauto is zo duur voor langere tijd Nou ja morgen volgen de foto's en een verslag van de vorderingen! Dus uh...iemand nog een rot chassis kopen?? Kost weinig??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Weet je cker dat het roest is en niet "Blue Acid"?....... Succes iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 wordt je nieuw chassis eerst gegalvaniseerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ozzy Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 succes met de opbouw Blue 4.2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 al vroeg begonnen vandaag zie ik wel, gaat helemaal goedkomen succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst February 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Ik zat erop te wachten Utah.... He allemaal bedankt! Nee, het nieuwe chassis wordt niet eerst gegalvaniseerd...tijd gebrek. Nou ja vanmorgen vroeg opgestaan en na de nodige bakjes zijn we 3 man sterk begonnen met demonteren! Jeeped, z'n zoon Brian was vandaag om de helpende hand te bieden(aankomende Jeepdoctor???) Slopen en blijven lachen... Onmisbare Hardware... Beetje bij beetje... Ook jeeped kwam nog even binnen gewipt...Ziet een paar bouten en moeren en begint er gelijk aan te draaien... Paar kilo modder op de skidplate vd bak...Had de hele auto toch geloof ik beter eerst kunnen wassen voordat we begonnen... 't kwam overal tussenuit.. Het zat allemaal aardig mee...en gelukkig was alles redelijk tot zeer goed gangbaar. De body staat helmaal rondom los. Vanavond alleen nog de pook van de tussenbak, Benzine vulslang, en handremkabel losmaken. En dan kan de body eraf gehaald worden. O ja en Erik bedankt voor het spagettie kammen...je gaat er alleen zo raar van kijken Of komt het van al die koffie??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler 92 Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Shit man,....wat een karwei !!! Good luck ( moet helaas werken anders had ik zeker even komen KIJKEN...). Hopelijk kijken jullie direct even naar alle zwakke plekjes voor de andere Wranglers.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Goed bezig!! Hoe doen jullie het nu met het kenteken?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler 92 Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Goed bezig!!Hoe doen jullie het nu met het kenteken?? Gewoon omkatten...... ... EUHHHH,...sorry , verkeerde topic.. .. ( neem aan dat er een kenteken bij het chassis zit ?? ) Ga je nog wat aanpassingen doen aan de onderzijde , Nils ?? ( andere uitlaat ofzo. .) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst February 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Zo hehe net om 22:30 weer binnen komen rollen... Na effetjes stoeien...en toch nog wat dingetjes die vastzaten tijdens het liften (uitlaat ophanging niet vergeten... ) is de body eraf! Was een mooi daggie werk... Zo leer je tenminste enig sinds hoe je wagen een beetje inelkaar steekt...uiteraard hebben we de ontwerpers op sommige punten stilletjes uitgescholden! deuren eruit en dak eraf... Zullen we er toch maar een hotrod van maken...uh neeeh Alles wordt in stelling gebracht Trekt u maar... HOUSTON WE HAVE LIFT OFF..... Toen effe de laatste dingen losgemaakt(effe vergeten ) en voila eraf... Voetjes van de vloer om de body in evenwicht houden... Jeep(ed) overpeinst de situatie.. Jeep(ed) is blij dat dit stuk klei niet in z'n ogen is gevallen... Hup aan de kant met het zooitje... Zo morgen weer een dag... Ed en Paul(eigenaar vd operatiekamer) weer bedankt!!! Morgen vroeg weer beginnen om het oude chassis te ontdoen van de motor, assen, benzine tank etc etc. etc etc. ga maar door Dus morgen weer een verse update! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler 92 Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 [ Dus morgen weer een verse update! Ik kan niet wachten op de Update, puik werk Nils en Ed ,......zou het graag zien van dichtbij om de wagen ook te leren kennen. Jammer dat het zo abrupt moest gebeuren maar ik vraag het wel aan jou als het zover is.... Werk ze morgen !!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Mooi werk joh/mannen!! Een record ligt binnen handbereik...... Veel succes er mee!!! Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Het Jeepforum record "YJ demonteren" staat nu op naam van Mav®: 3 dagen met 2 helpers. Na drie dagen lag de auto in onderdelen.. ook de body was geheel leeg! Succes met het behalen van een nieuw record!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Helaas kon ik er vandaag niet bijzijn omdat ik andere verplichtingen had bij Tasmanian(het aankoop/winterproject).Maar ondanks dat toch een paar telefonisch contact gehad met de mannen die zich zwaar in het zweet werken om het project zo snel mogelijk te laten verlopen. Laatste bericht vanavond was dat het nieuwe chassis alweer in de opbouw fase is.Motor,assen en benzinetank zaten alweer op hun plaats evenals alle remleidingen. Zo als het er nu uitziet gaat morgen de body er weer op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler 92 Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Helaas kon ik er vandaag niet bijzijn omdat ik andere verplichtingen had bij Tasmanian(het aankoop/winterproject).Maar ondanks dat toch een paar telefonisch contact gehad met de mannen die zich zwaar in het zweet werken om het project zo snel mogelijk te laten verlopen.Laatste bericht vanavond was dat het nieuwe chassis alweer in de opbouw fase is.Motor,assen en benzinetank zaten alweer op hun plaats evenals alle remleidingen. Zo als het er nu uitziet gaat morgen de body er weer op. Teeerrriinnggggg man, wat een tempo !! <_< (Ed, hoop morgen even langs te rijden bij het project , er is echter paniek op de werkvloer dus misschien moeten de avonden er ook aan gaan geloven...bel je even als het wel doorgaat...., succes met de bouw ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst February 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Dag 2: 22-02-2007 Vanochtend om een uur of 10 (het bed was zo lekker warm ) weer met frisse moed begonnen.... Weer verder gegaan met demonteren....2 man sterk vandaag. Motor, alvast een beetje gelift en alles gedemonteerd wat nog los moest...Benzine leidingen, aandrijfassen, stuurhuis etc. Beetje overdreven zo valt de achterste aandrijfas er in iedergeval niet uit.... Beetje onscherp...De gaten in het chassis, daar waar het stuurhuis zat. Eronder zie je de plaat waarmee dat stukje van het chassis ooit gedubbeld is en waartussen het roestmonster rustig z'n werk kon doen... Zo ook die ligt aan de kant... Je ziet Erik denken "lekker ruim zo, ruimer als mijn Camaro in iedergeval" denkt Erik... <_< Zo...ondertussen is de benzine tank ook weg en zijn de eerste bouten vd bladveren en schokbrekers los... Zo Achteras er ook onderuit... In gedachte nog een laatste ritje met het oude chassis... Huup huup huup...Barba truc... Ben ik er nou mee weggereden??? Oud op z'n zij staand en bijna nieuw in het frisse groene gras... Achteras zit er alweer bijna onder... Zo beide assen zitten weer op hun plaats... Dus tijd voor roken. Sjit moest deze foto snel nemen was voor mijzelf ook weer tijd om een tabakje op de onderlip te gooien! En de motor weer terug hangen....effe een beetje tikken om de motor steunen boven het gat te krijgen... Al met al vlot verlopen, helaas waren de batterijen leeg vd camera dus vd laatste stukje geen foto's kunnen nemen... Was om 23:00 weer thuis. Schade van vandaag: Zo'n beetje alle bouten afgebroken vd bumperettes en trekhaak. 1 trekhaakbout(die door het chassis) heeft het overleefd ander door geflexed. (Dremel rules!!!) Kroonmoer vd kogel bij de pitman arm gespelten...maar nieuwe kogels liggen klaar inclusief moeren. Kruisje direct na de tussenbak naar de voorste aandrijfas uitelkaar gevallen (je denkt toch niet dat ik ga proberen om al die naaltjes terug te ztten, dus ook voor die moet weer een vervangend kruisje komen gelukkig heeft Jeeped (ed) ze op de plank leggen. Uit voorzorg gaan we wel de bouten vervangen van het stuurhuis...eentje is er gebruikt als drevel om de bouten vd achterste bladveren eruit te werken. Voor de rest wat nieuwe boutjes gebruikt om de tank terug te hangen. Voor de rest is alles wederom redelijk tot goed uitgekomen. De handremkabel vanaf de verbindingstuk naar/in de body moet vervangen worden, met geen mogelijkheid los te krijgen...dus maar naar z'n grootje geknipt! Nu hebben we weer een rollend Chassis en hangt de motor dus weer op z'n plaats, Acheterste aandrijfas weer vast, benzinetank in positie, alle leidingkjes van achter naar voor op z'n plaats en uiteraard remleidingen voor. Gaan vanaf morgenmiddag weer verder.( mot eerst nog effe naar de baas toe s'ochtends...niet om te werken, blijft een mooi beroep dat varen... ) Gaan eerst effe shoppen om de nodige bouten, moertjes, stekkertjes, slangenklemmetjes, kabelschoentjes te vervangen en dan s'middags weer verder. Morgen Avond komen Jeeped, Tazmanian(van het winter project) ook meehelpen. Dus s'middag weer twee man sterk en sávonds 4 man sterk. Dat Record gaat er wel aan en anders een nieuw Record...Hebben de body van binnen niet leeg gehaald! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Goed bezig... Schiet echt lekker op! Maar... hoe nu met het kenteken??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Pfff, gaat echt hard!! Mooi hoor! Nog ff doorhalen en het record gaat er aan!! Zet m op allemaal!!! PS: idd, hoe gaan jullie dat doen met het kenteken/chassisnr? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Mooi projectje jongens! Ik wist niet dat die Wranglers snelheidsrecords konden breken. Een fietswiel vervangen lukt me nog wel in 5 minuten maar een heel Wrangler onderstel in 5 dagen, petje af. Foto's ook handig en leerzaam. Succes jongens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Gaaf hoor, jongens/mannen! Lekker dat jullie zo achter elkaar door kunnen gaan. Des te eerder is ie klaar, en kan je weer rijden. Suc6. Grtzzz Albert (Ab de Bakkenbouwer) & Petra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst February 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Dag 3: De dag dat het allemaal even niet op rolletjes liep..... Waren pas 15:00 ter plaatse... Hadden ondertussen wel al vervangend materiaal gehaald voor de gesneuvelde onderdelen. Maar helaas de helft paste zo'n beetje niet... Mensen wees niet eigenwijs door te denken ach dat komt wel goed...NEE..METEN IS WETEN!!! En zet de spullen terug in dezelfde volgorde als je ze eraf heb gehaald...anders sta je gegarandeerd te klooien! Uitlaat waren we gister vergeten terug te zetten toen dat nog makkelijk ging...Stom Heb je 'm er eindelijk tussen blijkt dat ie wel boven de as zit maar onder de stab. stang zit...weer los dat ding...Skidplate zat gister ook al in positie dus daardoor hadden we nog minder ruimte om te manouvreren enz. enz. je hebt van die dagen...... We wouden vanavond eigenlijk de Body er weer op hebben maar door de vele tegenslag hebben we dit uitgesteld tot eerste werk morgenochtend. Morgenochtend rijden we eerst even naar Tiel om passende bouten voor het stuurhuis, handremkabel, en kruisje te halen. Als het kruisje op z'n plek zit kunnen we de body er op zetten. Voor de rest is vandaag dus de uitlaat terug gekomen, trekhaak en bumperettes zitten weer vast (ging ook gemoeid met de nodige ergenis), benzine systeem is weer een gesloten circuit, de achterste balk/plaat die voor de benzine tank zit kaal gemaakt en effe de nodige keren in de coating gezet. rot tenslotte vaak weg bij YJ's, gelukkig is die op dit chassis nog in een uitmuntende staat. En daarna kunnen we stekkertjes gaan steken enz. enz. en andere belangrijke elementen aan elkaar gaan knopen. Helaas waren we vandaag toch maar met z'n tweeen omdat de andere helpers door omstandigheden niet konden. Helaas, maar morgenavond komt Jeeped weer ter hulp! Ook staat de Carburateur die ik een paar maanden terug van Pullie heb overgenomen klaar om erop te gaan...Is helemaal schoongemaakt dus moet goed komen...Vingers gekruisd.. Nou ja niet veel foto's vandaag en Imageshack doet ook een beetje moeilijk dus morgen maar weer. Allemaal weer bedankt voor de aanmoedegingen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst February 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Ga je nog wat aanpassingen doen aan de onderzijde , Nils ?? ( andere uitlaat ofzo. .) We hebben vandaag ook even de uitlaat gemodificeerd Ad. Het door een grote steen op de maasvlakte plat geslagen eind boogje hebben we eraf geflexed. Heb nu een rechte uiteinde ...kan 'm nu hopelijk niet continu meer volproppen met modder bij achteruit rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler 92 Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 We hebben vandaag ook even de uitlaat gemodificeerd Ad. Het door een grote steen op de maasvlakte plat geslagen eind boogje hebben we eraf geflexed. Heb nu een rechte uiteinde ...kan 'm nu hopelijk niet continu meer volproppen met modder bij achteruit rijden. Gelukkig ,......hoeven we niet meer te bukken als je hem weer uit de prut hebt en start.. ....( vliegende broodjes modder komen hard aan en vliegen verbazingwekkend ver weg hebben we gezien.... ..) Had gisteren Ed gebeld maar hoorde dat hij niet kwam dus vandaar geen bezoek om de bullbar te passen,...ook geen hulp voor je van mijn zijde helaas ( vertel je de details nog wel.. **K*Twerk enzo.....), veel succes en geluk met het in elkaar bouwen van THE NEW BLUE ...( foto`s please ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 Net Nils aan de telefoon gehad en de body zat er al op en vast.Ze zijn nu bezig met de elektra. Maar gaat zo nog ff (?) langs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 Maar gaat zo nog ff (?) langs. Hm hm, tuurlijk.. Goed werk joh!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.