Spring naar bijdragen

Chassis Vervangen Blue Acid


Blue4.2
 Share

Recommended Posts

Dag 4:

Dag 4 begon met een ritje naar B&S om nog wat onderdelen te halen. Hebben nieuw kruisje, handremkabel, en bouten voor het stuurhuis uit een sloop Wrangler meegenomen.

Al met al waren we weer rond een uur of 12 terug bij de auto om met frisse moed weer verder te gaan.

Gelijk begonnen met het installeren vd gehaalde onderdelen.

Hierna hebben we de body weer terug geplaatst. En zijn we stilletjes aan weer begonnen met aansluiten...

De leidingen van het dure levenssap, koelwaterslangen voor de kachel, gaskabel, Automaat aansturings asjes, en al een gedeelte van het elektrisch etc. Met het elektrisch gaan we morgen weer verder... Tevens zijn we ook begonnen met de stuurkogels, deze gaan allemaal vervangen worden daar er toch wat speling op zat... Ook zullen morgen de remleidingen weer vastgezet worden en zullen de remklauwen vervangen worden door 2 gebruikte in perfecte staat verkerende klauwen die ik overgenomen heb van Maurice.

Nou ja oftewel druk druk druk...

maar goed vandaag...

Zo lieten we 'm gister ongeveer achter...

hpim0436kt1.jpg

Body staat klaar om weer opgepakt te worden... Eerst even de hardtop eraf mikken...

hpim0437mp1.jpg

En voila de body zit op dit plaatje bijna weer op... Lang leve Heftrucks!!!! :whistle:;)

hpim0439gn5.jpg

Heb het beloofd... de camaro (lekker hoor zo'n V8 horen snorren!!! ^_^ ) van mijn medesleutelraar en beste maat/collega...Heeft zich nu ook aangemeld op het jeepforum (als: EJA CAMARO), maar hij kan nog geen reply's geven...Moderators hoe kan dat? :glare:

Terwijl we aan de jeep werkte werden de banden uitgebalanceerd en het werd achterschoeisel vernieuwd voor een zacht prijsje.(Zie ook hier, klik!!!)

hpim0443zl5.jpg

Body zit vast, Hardtop zit er ook weer op....en het eerder beschreven zit vast, overall op het reservewiel hangen om de bloed, zweet en modder vd vloer weer op te laten drogen... :thumbsup:

hpim0447ta5.jpg

Samen met Jeeped...de stuurstang aan het verwijderen, die ene kogel wou niet loslaten...Maaruh de dremel heeft weer overwonnen!!! :wub:

hpim0444yc8.jpg

Jeeped in relax mode... (was je moe van dat stuurstangetje weghalen??? :P ) Geintje Ed. Ed heet twee dagen onder een PT cruiser doorgebracht, en wat ik daarvan begreep kan je beter aan een Jeep sleutelen! :D

hpim0449fx3.jpg

Erik verstopt zich, voor alle ellende (morgen mag je weer verder aan het elktrische gedeelte.. :lol: Gelukkig heeft Erik daar geduld voor, hij wil het achter beter en meer terreinvaardiger aanleggen dan het nu is. Erik Rules :whistle::worshippy::worshippy:

hpim0450jb7.jpg

Nou ja al met al begint het aardig op te schieten. Het blauwe monster begint alweer een beetje op een auto te lijken...

Hopelijk kan die morgen weer de eerste tekenen van leven vertonen. Waarschijnlijk hebben we nog wel een 6e dag nodig om het geheel af te maken, we willen het nu in dit stadium zeker niet effe afraffelen. Het moet gewoon goed gebeuren... We hebben alleen een klein probleem en dat zijn de niet gemerkte vacuum slangen... alles wat gemerkt moest worden hebben we gemerkt behalve de vacuumslangen! Dom, dom, dom! :whistle: Heb 87wrangler :worshippy: al een pm gestuurd om hulp en we hebben evt. nog het schema uit het Haynes boek(maar die is onduidelijk :frusty: ) Maar we gaan het proberen!!! ^_^

We zullen doorgaan... We zijn stront eigenwijs!!!

Dit begint toch wel aardig op een record te lijken of niet soms??? :lol:^_^;)

Nou ja al met al was ik vanavond om 23:00 weer thuis....Had eerder kunnen zijn, maar helaas kwam ik weer een fuik tegen vd blauwe petten en moest dus effe blazen. Heeft u gedronken meneer???? Neehh maar ik lust er nou wel 1 was mijn antwoord....gezeur....Mopper de Mopper...Mopper moet eigenlijk in een ander Topic! :lol::lol::thumbsup:

Nou ja...Al met al beginnen we aardig vermoeid te raken (blauwe randjes en wallen onder de ogen! :unsure: ) Het begint bijna op werken te lijken :frusty::lol: , maar eigenlijk is dit leuker! :bye1:

Nou ja morgen weer een verhaal... Pff ist alweer zo laat! Wordt alweer een kort slaapje, maar het Jeepforum is toch ook een vorm van ontspanning! ^_^:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

(als: EJA CAMARO), maar hij kan nog geen reply's geven...Moderators hoe kan dat? :glare:

nou......hij klikt op de verkeerde knoppies :whistle:

op rapport bv ;) ipv op reply

Beest,

You have been sent this communication from eja camaro via the "Report this post to a moderator" link.

------------------------------------------------

Topic: Chassis Vervangen Blue Acid

------------------------------------------------

Link to post: http://www.jeepforum.nl/index.php?showtopi...t=15#entry89506

------------------------------------------------

Report:

Hey mensen,

Zo, zal de camaro rijder(de gele banaan) zijn eigen er ook eens mee bemoeien op dit forum hahaha.

Nils, hij gaat lekker zo met je karretje en we gaan hem eens even in orde maken.

Nou niet allemaal beginnen met schelden dat er een camaro rijder op jullie forum zit, want hij bouwt er wel ééntje mee op, van zijn maatje dan wel eens waar, maar toch......

De groete en tot morgen, Erik

------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:worshippy:

nou......hij klikt op de verkeerde knoppies ;)

op rapport bv :whistle: ipv op reply

:worshippy::worshippy:

He beest bedankt, zal 'm morgen eerst eerst voor z'n klote schoppen!!! haha! :thumbsup:

Erik en computers...geen beste combo!!! :thumbsup:

Zo heb ik morgen weer wat om ''m mee te plagen, ik zei al je zit waarschijnlijk weer op de verkeerde knoppies te drukken, maar neeh hoor dat was niet waar.... :whistle:

BEEST RULES!!!! :thumbsup::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He 87 wrangler, bedankt man!!!

Nutter by-pass is mischien de volgende stap, maar eerst maar gewoon wer aansluiten en morgen een paar schoppen tegen die motor geven om te kijken of tie weer tot leven wil komen.

Nou ja dag 5:

Deadline is verstreken dus dag 6 pakken we er ook maar gewoon bij.

Nadat ik me een beetje verslapen :rolleyes: had was ik 11 uur ter plekke...Erik was toen al druk bezig met de bedrading te modificeren en waarnodig te vervangen.

Weer een stuk verder gekomen...Elektrisch is tie zo'n beetje 95% aangesloten. Verder zitten alle nieuwe stuurkogels erop. Grill en rechterspatbord(met alles wat daar aan hangt) zitten ook weer op hun plaats. De vervangende remklauwen zitten er ook op. Stuurstang en stuurhuis zit weer vast en zo zijn er nog veel andere dingetjes die gedaan zijn. En voor de rest zaten er uiteraard nog wat dingetjes tegen dus wat vast zat weer los en wanneer het probleem verholpen was...hup het spul weer vast... :wacko:

Vanmiddag was Ed er ook nog om even de helpende hand te bieden! Helemaal toppie! :rolleyes:

Zijn vandaag maar is om 19:30 afgenokt...omdat je van hele dagen sleutelen en laat je nest in toch wel gaar wordt :whistle: , Wordt vanavond dus een vroegertje. :unsure:

Morgen verder afbouwen, alle sapjes die afgetapt zijn weer opvullen (remolie, koelvloeistof) Kijken of alle verlichting het weer doet...en dan maar zaggies aan kijken of tie nog enig tekenen van leven wil geven.

Nou ja helaas vandaag geen foto's...camera wel bij alleeen geen verse batterijen ;):whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hij loopt weer,Nils is voornemens om vanavond de Blauwe weer mee naar huis te nemen.

Toen ik wegging moesten in principe aleen nog de achterlichten aangesloten worden en de rubberhoes van de tussenbakpook op zijn plek gezet worden.O ja de motorkap moest ook er nog op.

De bedrading achter heeft Eric(EJA CAMARO)gelijk terreinproof gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nils heeft een trekhaak,de draden naar de stekkerdoos liepen grof gezegd zo van zijn achterlicht naar de stekkerdoos.Nu is dat in het terrein niet echt ideaal,dus heeft Eric de draden netjes in de achterbalk weggewerkt.Dit bedoelde ik met terreinproof. :)

Ow...... is dat alles :thumbsup:

Maar mooi hoor!! :D

:huh:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hij loopt weer,Nils is voornemens om vanavond de Blauwe weer mee naar huis te nemen.

Toen ik wegging moesten in principe aleen nog de achterlichten aangesloten worden en de rubberhoes van de tussenbakpook op zijn plek gezet worden.O ja de motorkap moest ook er nog op.

De bedrading achter heeft Eric(EJA CAMARO)gelijk terreinproof gemaakt.

Idd dat dachten we....

Had net een heel stuk tekst zitten tikken druk even op het verkeerde knopje...en weg is het zooitje! :frusty:

Nou ja goed vanmiddag liep alles flitsend...Het hele spul(dat nog los hing) in en rond de motor ruimte vastgemaakt, motor zonder ontsteking rondgetornd om de olie weer een beetje door het blok heen te krijgen, Hup weer vast en toen een schop gegeven en hij draaide :thumbsup::lol::D "I love the sound of a cherry bomb in the afternoon" Ha heerlijk om die 4.2 weer even te horen pruttellen... :wub::yes:

Ook alle metertjes op de3 dash deden het weer!!! Hoera!!! :lol::lol::lol:

Overdag liep alles gesmeerd.... :yes:

Nou ja goed toen riepen we nog "EFFE" Achterlichten vast, Motorkap erop en de kleine dingetjes en dan rijden met het ding!

Nou ja vanaf dat moment ging alles tegen zitten en daarmee bedoel ik de achterlichten...(heb het al vaker gezegd... roep nooit "EFFE")

We hadden ze weer aangesloten zoals ze eraf gekomen waren... Helaas werkte ze maar voor 95 procent. achterlicht links achter deed het niet. Voor de rest deed ie het helemaal(knipperlicht, remlicht, achteruitrij licht)... :frusty: Nou ja goed zoeken en doormeten en nog meer zoeken en doormeten...nog maar is zoeken en doormeten, maar niks hoor.

Nou ja na vele uren verspilt te hebben(en zo'n beetje een lege accu) hebben we besloten om alle bedrading vanaf waar de kabelboom linksachter door de body naar het achterlicht gaat alle bedrading te vervangen... :wacko: Er hangt een ongelofelijk spaghettie die door 1 of andere amateur is aangelegd dit waarschijnlijk ivm met de uitgedeukte schade die we ontdekt hebben op de hoek links achter. Draden die tot 4 a 5keer gesplit zijn...loze draden, draden waar niet van te zien is hoe en wat...bijgelegde draden...enz. enz. enz.

Nou ja goed morgen dus weer een dag...De 5 dagen zijn we al voorbij dus dan maar rustig aan morgen op dag 7 alles in orde maken en weer een logisch systeem aanleggen!(accu hangt nu aan de druppel lader zodat ie morgen weer vol is zodat we weer normaal kunnen meten) Erik heeft voor het elektrisch gelukkig meer geduld voor dan ik :huh::)

Nou ja gelukkig was Jeeped vanmiddag ook weer een paar uurtjes beschikbaar om mee te helpen! :D;)

Nou nog wat foto's van toen we nog in een opperbeste stemming verkeerde! ^_^

Zo hadden we de blauwe gister achter gelaten...

hpim0452lm5.jpg

En even later... :whistle: begon die zowaar weer op een echte Wrangler te lijken! :wub: Tis net een grote puzzel...zei EJA Camaro nog.... :rolleyes:

hpim0454qg0.jpg

Zo weer een stapje verder... Blij dat ie weer loopt, blijft toch lekker zo'n 4.2 met een cherrybomb... :wub:

dsc00712ur0.jpg

U dient uw gereedschap altijd op te ruimen... :yes:

" Jeeped:The Jeepdoctor" na gebruik gaarne terug hangen in het rek.... :thumbsup:

dsc00714ka4.jpg

Nou was al met al weer om 23:00 weer thuis...

Morgen gaan we verder klooien... Zal als ik de kans krijg is effe een foto vd huidige spaghetti maken die zich achter bevindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow...... is dat alles :huh:

Maar mooi hoor!! :rolleyes:

:):whistle:

Volgende keer nodig ik Mav wel uit om de bedrading te komen doen... Kijken of tie nog zulke praatjes heeft... :thumbsup::D;)

Als je je verveelt hebben we nog wel de bovenstaande elektrische uitdaging(niks is een probleem) voor je! :thumbsup::frusty:

Maar idd is netjes weggewerkt..Alles weggewerkt achter de achterste balk. Door de trekhaakbalk een gat geboord voor de bedrading direct naar het kastje. En afwaterings gaten geboord aan de onderzijde van de trekhaakbalk, zodat tijdens terrein rijden het balkje niet vol blijft staan met water en ander zooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey mensen,

Allemaal bedankt voor jullie support.

Wij, in ieder geval ik, zijn kapot maar voldaan, het was erg leuk om te doen maar na zulke dagen ben je toch ook wel blij dat het een keer gedaan is hoor.

We sprongen een gat in de lucht toen de verlichting het deed en daarna helemaal toen de motor na een aantal schoppen het nog deed ook.

Nils, volgend project ligt ook al op de planken, een mooie gele camaro hahahaha.

Ik doe de bedrading wel, ook terreinveilig.

Maatje, het was een leuk project.

Slaap lekker hahaha.

Laterrrrr Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOERA...DE BLAUWE DOET HET WEER EN IS KLAAR!!!! ^_^:thumbsup::bye1::wub:

Dag 7: 26-02-2007

De eerste stop was bij de automaterialen zaak om daar een aantal lengtes te draad in alle kleuren vd regenboog en toebehoren te halen.

Was nog een beetje afbouwen deuren erin motorkap er weer op en achter de gehele bedrading vernieuwen.

Rond een uur of 11 waren we weer te plekke...

Erik (EJA Camaro) Heeft vrijwel de gehele dag achter de auto doorgebracht om een pracht van een bekabeling aan te leggen. Nu is alles tenminste kleur op kleur, zodat daar geen verwarring meer over kan ontstaan. Nadat alles aangesloten was alles testen en ja hoor het werkte gelijk! ^_^ Nadat alles op z'n plek zat, effe starten en lopen en de eerste rit voerde naar het benzinestation! Na 'm volgegooid te hebben (zat nog 4 liter in, was dus nodig :yes: ) proef gaan rijden. Alles gechecked en kwam er achter dat de kilometer teller niet werkte, voor de rest werkte alles toppie!!!!

Dus hup weer onder de auto en de kabel losgehaald, na effe bestuderen schoot het me ineens te binnen dat we een pieletje hadden gevonden , maar niet wisten waar dat voor was. Gelukkig hadden we het ding bewaard, effe gechecked en ja hoor dat was 'm dus hup op het kabeltje geschoven in de aansluiting gedaan, wartel weer vast en die werkte ook weer! :lol:

Dus al met al hadden we rond 17:00 een werkende auto!!!

Ook sturen doet ie weer normaal, kan nu tenminste het stuur in het midden houden om rechtdoor te gaan! Van de week voor de zekerheid nog wel even uit laten lijnen.

Nou ja al met al een geslaagde dag, over een paar dagen als de body weer gessetled is nog een keer de bouten vd body aantrekken en dan is tie weer helemaal de oude....uh bijna dan! :lol:

We zijn moe maar voldaan...

Af en toe even schematjes bestuderen...

hpim0458kh6.jpg

Speciaal voor wrangler92...hijs weer normaal open en recht ditmaal!

hpim0461rb0.jpg

Draden afgeknipt en voorzien van kabelschoentjes (zijn er niet veel, maar de bos die er aan komt te hangen des te meer), tijd om te meten en orde in de chaos te gaan scheppen

hpim0463uy8.jpg

Van vooren hebben we alweer een echte YJ! :wub:

hpim0477fm1.jpg

Work in progress

hpim0482qz7.jpg

Wat rotte plekjes in het oude chassis... :wacko:

hpim0464aj0.jpg

hpim0466gk7.jpg

hpim0465gn7.jpg

hpim0467yw5.jpg

Zal ik maar gewoon zo'n ding gaan rijden, kan je ook me door de modder!

hpim0470cu6.jpg

Spaghettie trekken... :P

hpim0475xx5.jpg

Achterlichten zitten er ook weer op... En na testen Jubel Jubel Jubelstemming!!! :lol:

hpim0485jj2.jpg

De draden naar de nieuwe contact doos vd trekhaak zullen voorlopig niet door schavielen... Een stukje tuinslang doet wonderen. Moet nog wel even zwart gemaakt worden, omdat tuinslang het enigste was wat we even voorhanden hadden. Tuinslang zit hierna strak in de balk vd trekhaak en gaat door naar de doos. Bij de nieuwe doos gelijk een rubberen afdekplaat gekocht en daar zit een tuut aan die strak in het gat aan de andere kant zit. Is beter al voorheen, eerst was er een open doos en de draden zwierven in een krimpkous los onder onder de auto... Niet echt sexy met terrein rijden...

hpim0488pn9.jpg

Nadat alles voorelkaar was, sávonds weer terug gegaan om de diff te verversen vd Camaro van Erik (EJA CAMARO)

We hadden toch de smaak te pakken.

hpim0499zy8.jpg

Was weer heerlijk om Te rijden in de Wrangler. Heb tenslotte een week in een Mitshubitsi Colt moeten vertoeven! Lang leve Jeep...Het leeft tenminste!!! :D

Dus in 7 dagen afgebroken en weer opgebouwd!!! :P

Mannen en vrouwen van het Forum allemaal bedankt voor de support!

In het bijzonder gaat mijn dank uit naar Erik (eja Camaro) en Ed (Jeeped) B):worshippy::worshippy: Die er mede voor gezorgd hebben dat ik in een week weer een rijdende en goede auto heb!!! Bedankt Mannen!!!! :worshippy::thumbsup::lol: We Hebben veel gescholden, maar zeker meer gelachen!!! En uiteraard gaat mijn dank ook uit naar Paul, eigenaar van de firma Bandje Verstandje, omdat we aldaar deze hele operatie heb kunnen uitvoeren!!! :D:worshippy:

Zo wanneer gaan we weer de bagger in???? :thumbsup:

En nu is het ook weer tijd om het Forum weer is door te spitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow...... is dat alles :P

deze maakt ten minste zijn projecten wel af :P

Maar mooi gedaan hoor Nils, ben ik alleen nog benieuwd naar 1 klein dingetje: de VIN nummers van jouw dashboard en Chassis komen nu niet meer overeen, heb je het chassisnummer in het frame veranderd?

Doet de carb het ook nog? kun je hem gebruiken om volgende week een kratje bier te bezorgen bij R'dam Airport hotel B):bye1:

Groeten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar mooi gedaan hoor Nils, ben ik alleen nog benieuwd naar 1 klein dingetje: de VIN nummers van jouw dashboard en Chassis komen nu niet meer overeen, heb je het chassisnummer in het frame veranderd?

Hmm, die vraag is nu al 4 keer gesteld, maar Nils wil geen antwoord geven geloof ik? :bye1::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd, als het nummer klein genoeg en vindbaar is, ik heb daar destijds met de APK nog erg veel problemen mee gehad omdat het chassisnummer op het schone gepoedercoate frame niet leesbaar was (stond ook een meter te ver naar voren) terwijl die al die jaren daarvoor met 3 mm tectyl op het frame fluitend door de keuring is gekomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...