Spring naar bijdragen

Welke Assen


Menno
 Share

Recommended Posts

welk type as is dit?

ik de jeep gekocht met zogenaamd dana 44 voor en achteras, maar die achteras is volgens mij wat anders!!!

P1010630.jpg

P1010632.jpg

en waar kan ik voor deze as onderdelen bestellen?? ook gewoon bij b&s?

want je raad het al, hier moeten nieuwe keeringen en sateliet wieltjes in

P1010631.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

All AMC 20s have a 8 7/8" R&P and use a 29 spline shafts. The AMC 20 R&P is 3/8" bigger than the Dana 44, but it uses smaller shafts, smaller axle tubes, and the CJ version comes with weaker two piece shafts. The AMC20 uses a 29 spline shaft where as the later Dana 44 uses a 30 spline shaft. The AMC 20 housing tends to flex a lot which can cause breakage. This can be remedied by welding the tubes and/or adding gussets. The reason the AMC 20 flexes more than the Dana 44 is the shorter differential housing and smaller axle tubes. It's other flaw is the CJ version uses the two piece axle made up of a hub and a shaft. The hub end tends to break off under load which has created the market for one piece AMC 20 axle shafts. Unfortunately, the shafts are expensive ($350+ USD) and in some cases a special bearing must be used.

Antwoord op de laatste vraag van Menno... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik het goed lees heb je dus 2 versies, maar geld dat veren/breken nu voor beide type assen? lijkt me toch sterk dat dit zomaar doorbuigt of breekt !

hee rvdblade ben jij toevallig familie van de vorige eigenaar van mijn auto??

mijn jeep zit ook vol met die stikkers van go fast!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Menno,

Je hebt Wagoneer assen. Waarschijnlijk ook 6-bouts.

De Wagoneer AMC20 is een bredere en sterkere uitvoering van de Jeep-CJ-AMC20 as. De Wagoneer AMC20 heeft standaard One-Piece_steekassen en dikkere wanddikte aan de asbuizen. (net als de Wide Trac CJ assen) Vergeleken met een Dana44 zijn de steekasdiameters ongeveer gelijk. De AMC heeft een veel forsere kroon&pinion, maar heeft een iets lichter diff-huis. Per saldo denk ik dat de Dana44 en de Wagoneer AMC20 niet veel voor elkaar onder doen. Good Catch!

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar hij was het zat dattie niks meer te prudzen had aan die Rode Wrangler. Was ie aan uitgewerkt. en daarom zochtie een Jeep waar ie weer een en ander aan kon sleutelen.

Nou kan die zn hart ophalen :blush:

Maar als alles dalijk weer OK is en hij weet wat voor onderdelen hij aan zn Jeep heeft loopt ie vanzelf weer te smilen. We kennen het gevoel van "wat nou weer" Maar als het gefixed is ben je het gauw vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bellen we niet meer als je het zand gaat opzoeken?? :wacko:

on topic: mooie assen :blush:

sjit helemaal vergeten!!!, ik had nick beloofd om met de crosmoter daar te crossen maar ik had nog een probleem met de jeep.

eerst snel gefixd en toen om een uur of 15.00 daarheen, volgend x beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel...... De as is een Good Catch! Trouwens de jeep ook. Menno moet nog even een paar probleempjes oplossen en dan heeft hij een Good Catch. De vorige eigenaar van Menno's jeep heeft zichzelf, als jeep-monteur, een beetje overschat.

Jos Reuling

:blush:

tja onderhoud zegt alles, maar jah zal ook allemaal wel goedkomen.

/me had per ongeluk een raam door gegooit bij de verkoper, niet dat dat wat zou schelen.....maar zou verdomde opluchten

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee rvdblade ben jij toevallig familie van de vorige eigenaar van mijn auto??

mijn jeep zit ook vol met die stikkers van go fast!!!!

JEP!!

De vorige eigenaar van Menno's jeep heeft zichzelf, als jeep-monteur, een beetje overschat.

Jos Reuling

Verklaar nader??

Denk dat er genoeg personen op dit Forum zijn die daar iets anders over denken!!

En ja de Assen komen onder een Wagoneer vandaan!!

had per ongeluk een raam door gegooit bij de verkoper, niet dat dat wat zou schelen.....maar zou verdomde opluchten

Je bent welkom om langs te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-wow-...

't Blijkt gevoelig te liggen dus... :P

Maar ook ik heb de indruk dat er best veel met de auto mis was/is... Menno is al veel shit tegengekomen, en dat doet de "algehele indruk" over de sleutelkwaliteiten van de vorige eigenaar geen goed...

Misschien issie echter wel een prima en eerlijke monteur... En dan is Menno dus bij aankoop volledig op de hoogte gebracht van alle mankementen en wist 'ie wat 'ie kocht... toch?

Maar aangezien Menno regelmatig nogal "verrast" overkomt, twijfel ik toch aan de sleutelkwaliteit én eerlijkheid van de voormalige eigenaar... Je maakt mij niet wijs dattie van dit alles niets afwist!

Maar nogmaals: Da's een mening die ik vorm na het lezen van al die rampspoed... En ik weet dat ik niet de enige ben die op 't forum leest en zich eenzelfde mening vormt.... :P

Als ik/we het allemaal mis heb(ben): Excuus! :P

Maar als ik/we het allemaal wél goed heb(ben) ingeschat, is het dus gewoon een prudser... :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

t' Is natuurlijk makkelijk om ughhh... vragen op het forum te donderen. Maar durf je van te voren te verdiepen in wat je koopt, dan komen de tegevallers ook niet achteraf. Misschien was het nog makkelijker geweest om even te bellen. En je had alle spec's(motor,bak,assen, enz) van de auto geweten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verklaar Nader!!!!!

ik krijg er een opengeslepen kleppendeksel bij met de woorden die gebruik ik om de kleppen te stellen dan loopt de olie er niet uit!!!

wat blijkt deze kleppen kan je niet stellen, en de olie loopt er al helemaal niet uit als je het deksel eraf haalt

hij heeft een dana 44 achteras?????? niet dus

na iedere rit liet hij de olie van de tussenbak en automatenbak eruitlopen ivbm water, van de tussenbak kan ik me voorstellen want daar miste gewoon een ontluchtingslang!!! zat alleen maar een groot gaatje in ?????

maar de automatenbak lijkt me sterk zeker zonder aftapplug, maar ben er dus wel achtergekomen dat die bak al stuk was voor ik hem kocht!

adapters vol met kit gespoten, ik heb 2 rubber ringen gebruikt

moter liep voor geen meter meer de volgende ochtend na dat ik hem had opgehaald, was dus thuis voor de verkoop al warm gedraait

body had geen rotte plekken alleen wat vliegroest :blush:

maar ik ben nog wel blij met de auto hoor, het komt gerust wel weer goed, maar met name de eerste 3 punten die ik schrijf had ik zo iets "of je heb maar wat gezegt voor de verkoop of je heb er toch niet zoveel sjoege van"

en klote is gewoon dat alles tegelijk kwam,

en al had ik verstand van een automaat gehad had ik hem laten staan, maar ja dat is achteraf.

heb ik toch netjes geschreven zonder te vloeken? want dat heb ik echt wel gedaan!!!

t' Is natuurlijk makkelijk om ughhh... vragen op het forum te donderen. Maar durf je van te voren te verdiepen in wat je koopt, dan komen de tegevallers ook niet achteraf. Misschien was het nog makkelijker geweest om even te bellen. En je had alle spec's(motor,bak,assen, enz) van de auto geweten.

hou het nu wel even knap, ik ben daar 3x geweest en 4x gebeld!!!!!!!

plus jouw advertentie op jeepforum stond alles over assen enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uuuhh..ging hier toch over assen... :blush:

Wil er toch een paar dingen over zeggen...

- Ik heb nergens een onvertogen woord van Menno kunnen lezen over zijn aankoop, laat staan over de vorige eigenaar

- wij zijn er geen van allen bij geweest, kunnen er dus geen mening over hebben en uitsluitend afgaan op wat hier geschreven word

- dat RVDBLADE blijkbaar zijn familie (?) wil verdedigen mag uiteraard, maar je zou je kunnen afvragen of dit het juiste medium daarvoor is

- de aanleiding zijn géén uitspraken van Menno...

- je kunt er toch moeilijk om heen dat er "iets" aan de wagen mankeert. Dan kun je naar mijn mening dat maar gewoon toegeven en onderling evt. een oplossing zoeken (of niet...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...