Spring naar bijdragen

Wij Hebben Er Weer Een! Gc 4.0 Tsi


Recommended Posts

Na een jaar zonder een cherokee te rijden kon het niet langer uitblijven, ik heb het virus weer te pakken, een grand cherokee 4.0 Tsi uit 98"wat een luxe bak ! toch is er iets vreemds aan de hand... Het rechter achterwiel steekt iets verder naar buiten ;) een 2 cm ongeveer. Wat kan dat betekenen ? ik heb er al 1000 km mee gereden en aan rijeigenschappen valt niets op aan te merken. het linker achterwiel dat lijkt goed te zitten. net als de voorwielen. ik vrees het ergste. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Thanx, ik ben bere trots op de nieuwe aanwinst., ja de maten allebij 225/70 r16 goodyear wrangler. ik heb het verschil gemeten en dat is 10 mm maar het leek wel meer.

Ik ga vandaag es even de wielen eraf draaien, mischien zit er iets wat er niet wezen moet. mischien een spacer die is vergeten of de as heeft een tik gehad maar aan het carroserie is niks te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cornelis schrauwen

Met de maten bedoeld kameel de offset van de velg.

Het "hart" van de velg kan (daar waar de velg tegen de flens ligt) tov de voorkant van de velg verschoven liggen.

Hierdoor komt de velg verder naar buiten of naar binnen te liggen.

mischien dat de reserve band gemonteerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh.. misschien verhoogt? als de trackbar dan niet aangepast is dan zorgt de trackbar ervoor dat de as naar 1 kant getrokken word, al ben ik even kwijt welke kant dat ook al weer was.

Anders kan het natuurlijk ook zijn dat 'ie verhoogt is geweest en dat ze wel de verhoging, maar niet de verlengde trackbar eronderuit hebben gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm tja wat zal ik er van zeggen, ik heb inmiddels de achterwielen met elkaar verwisseld en dat maakt niets uit dus de velg maat is hetzelfde. nu wel wat meer banden geluid dus ik zet ze weer terug. volgende week de brug op dan es even kijken naar de rubbers. :thumbsup:

een ander probleem is de visco las ik want als ik een scherpe bocht maak dan hopt het buitenste voorwiel een beetje.

ik houdt jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo... bij de apk de auto op de brug gehad en nagameten, de achter as zit 15 mm meer naar rechts. :)

optich gezien is er niets verbogen. indien de auto beladen word dan zal dit verschil worden verminderd vanwege de "dwarsstang" die diagonaal tussen het carroserie en de as scharniert. die stang is iets te kort zou je haast denken. :glare: . "Mooi zo laten" aldus de monteur. en zo denk ik er ook over.

Als ik ooit kan vergelijken met een andere zj dan kan er meer gemeten en worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk ben ik benieuwd of iemand de standaard maat weet van de trackbar. dat lijkt me de kortste klap. dan kan ik'm nameten en aanpassen of ergens een nieuwe op de kop tikken.. of wat ik ook net heb gevonden : http://www.jksmfg.com/support/install_atb_pnogs155.pdf

foto word wat lastig om iets aan te zien, maar is in de maak.

bij deze ook de complimenten voor dit forum :whistle: en voor het anthousiasme van de gebruikers. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...