Spring naar bijdragen

Yahoooooo, Geslaagd Voor De Apk Keuring


Rick
 Share

Recommended Posts

Met ruim 520.000 km op de teller blijft het een spannend moment die APK keuring. De vorige keer kreeg ik al te horen dat het kiele kiele was met de uitlaatgassen en er waarschijnlijk een nieuwe katalysator/motorblok en meer ongein in moest, gelukkig lukte het toen en helaas gaat een jaar snel voorbij.

Uit voorzorg maar nieuwe bougies, filter, olie en verschillende dopes gebruikt om een zo schoon mogelijke motor te krijgen. Van de 6 cylinders is er (minimaal) één die waarschijnlijk versleten is dus ik had er een hard hoofd in. De veiligheidsriem was 1 grote pluisbol en bij Boris een nieuwe gebruikte gekocht.

Voor de zekerheid Ed er naar laten kijken en hoppa...keeping fingers crossed...naar de keuring. Na 1 1/2 uur heeft de keurmeester (Jan uit Rotterdam) de auto afgemeld daar er nog eea aan moest gebeuren:

-kruiskoppeling was versleten (Ed had er nog 1),

-rechterachterrem werkte niet (gebruik ik nooit als je een automaat hebt),

-bestuurdersraam werkte ook niet, motor kapot (uitboren en verwijderen lukte niet, Ed heeft bepaalde onderdelen overgezet),

-aan beide kanten de dorpels doorgerot (tjemig wat een prutslasser maar allez, de gaten zijn gedicht).

Vandaag dus de nodige reparaties laten uitvoeren, petje af voor Ed ( die ook regelde dat ik voordelige 75% nieuwe banden voor kon kopen), weer terug naar Jan en wonder boven wonder had deze keurmeester geen probleem met een iets te hoog gehalte aan uitlaatgassen, platgestreken veiligheidsriem die verder met de aansteker bewerkt was en mistlamp waar er maar 1 van werkte.

TOP!..........geen steekproef en een Cherokee die weer een jaar doorgaat en successievelijk weer in oude staat wordt gebracht.

De kosten?, een lachertje bij wat het zou kosten als het via de dealer ging.

Ed, Jan en Boris..... :whistle: , hier rijdt weer een 'Cherokee rider with a Big smile'

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

En ja hoor ook mijn Jeep cherokee uit '88 met 430.000 km op de teller is ook weer voor een jaar goed gekeurd.

Ik heb wel de kruisjes voor en panhartstang en wiellager met olie keerring links achter moeten vervangen.

Ik wist niet dat een voorwiellager zo vast kon zitten. Heb uiteindelijk rechtsvoor een pers van 2000kg met twee mokers :rolleyes: voor nodig gehad. Het rare was dat het linksvoor met niks los ging.

Maarja het is weer gelukt

groetjes

Friso :blink::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja hoor ook mijn Jeep cherokee uit '88 met 430.000 km op de teller is ook weer voor een jaar goed gekeurd.

Ik heb wel de kruisjes voor en panhartstang en wiellager met olie keerring links achter moeten vervangen.

Ik wist niet dat een voorwiellager zo vast kon zitten. Heb uiteindelijk rechtsvoor een pers van 2000kg met twee mokers :rolleyes: voor nodig gehad. Het rare was dat het linksvoor met niks los ging.

Maarja het is weer gelukt

groetjes

Friso :blink::rolleyes:

Top en alles heeft weer een mooie onderhoudsbeurt gehad. Je kan erweer tegen aan.

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de cj7v8 doet het weer!

En toen maar meteen even naar de APK!

Ja, en toch in één keer goedgekeurd!

(klein beetje sjoemelen moet kunnen)

De remmen rondom even af laten stellen, en we kunnen weer een jaar!

(geen claxon,sealedbeam koplampen,geen reserve wiel,geen blower..........als hij maar veilig is dan is het toch goed!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, zo was ik afelopen maandag erg gelukkig toen mijn cherokee door de nakeuring kwam. Ik had al diverse rubbers vervangen, een flinke speling uit de deur weten te sjoemelen en een nieuwe trackbar er onder gezet. Vooral fijn dat hij niet meer zwabbert :ph34r:

Het enige wat overbleef waren remblokken die blijkbaar te dun waren.

Ik maakte me wat zorgen over de uitlaatgassen. De waarde was 2,40 is dat goed of beroerd?

Maar ik kan er weer twee jaar tegen aan! Noorse APK :whistle:

En fijn verder freubelen als het mij uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...