Spring naar bijdragen

Vitara Verkocht Nu Op Zoek Naar Een Cherokee!


RTreffers
 Share

Recommended Posts

;) Ik heb zojuist mijn Vitara verkocht <_<

De koper komt hem woensdagmiddag ophalen...

Zit nu beetje met apart gevoel...

Aan de ene kant blij dat ik hem verkocht heb want nu kan ik eindelijk op zoek naar een Cherokee :no: .

Aan de andere kant heb ik geen idee waaraan ik begin, ik wist wat ik had aan mijn Vitara. Maar weer afwachten wat ik krijg. :glare:

Ik heb een budget van ongeveer 2.000 euro.

Kan ik hier wel een goede Cherokee, vanaf bouwjaar 1991, aanschaffen?

Heb namelijk niet de financiele middelen om direct na aanschaf te inversteren in groot onderhoud.

Graag zou ik jullie mening horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Rudi

Je hebt je eerste aankoop les gehad en bent daar goed door gekomen dat is al een mooi begin.

blijf zoeken naar een cherokee die in basis goed is: mooie lak en een airco die werkt zijn van minder belang. De motor, ophanging ,remmen,body en aandijflijn zijn het belangrijkste.

Maar besef wel dat een Jeep rijden nooit godkoop is. Je moet in onderhoud blijven investeren anders gaat snel minder worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudi

Je hebt je eerste aankoop les gehad en bent daar goed door gekomen dat is al een mooi begin.

blijf zoeken naar een cherokee die in basis goed is: mooie lak en een airco die werkt zijn van minder belang. De motor, ophanging ,remmen,body en aandijflijn zijn het belangrijkste.

Maar besef wel dat een Jeep rijden nooit godkoop is. Je moet in onderhoud blijven investeren anders gaat snel minder worden.

Ik ben me bewust dat onderhoud een pre is, dit is echter ook bij mijn Vitara altijd zo geweest.

Over een jaar of wat zijn mijn vriendin en ik beiden afgestudeerd en is er dus financieel meer ruimte.

Als ik een Cherokee ga kopen wil ik gewoon dat ik de eerste 1,5 jaar geen groot onderhoud moet plegen.....

Ik ga gewoon lekker op zoek naar een goede Cherokee.

Alle tips zijn dan ook welkom :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Rudi, ik heb destijds een Cherokee van 92 via Marktplaats gekocht, volgende punten werkten niet meer airco, zetelverwarming en toerenteller, lak was verweerd en achteraan wat roest.

Voor de prijs van 2650?, maar motor was prima had net een beurt gehad en kon de facturen inkijken, ophanging en automaat waren uitstekend.

Kijk das pas mazzel dan natuurlijk, al de rest was niet echt dringend en kon er zo door de keuring en volgens mij zal je met dat budget het ook moeten doen.

Met wat geduld/geld (ver)bouw je hem terug naar je zin voor jarenlang rijplezier.....................;;

Je ziet dat menig Jeepers de zelfde mening hebben en als je echt twijfelt doe dan maar beroep op hun, dat zullen ze met veel plezier doen.

Veel geluk met je zoektocht Gr Hein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudi

Je hebt je eerste aankoop les gehad en bent daar goed door gekomen dat is al een mooi begin.

blijf zoeken naar een cherokee die in basis goed is: mooie lak en een airco die werkt zijn van minder belang. De motor, ophanging ,remmen,body en aandijflijn zijn het belangrijkste.

Maar besef wel dat een Jeep rijden nooit godkoop is. Je moet in onderhoud blijven investeren anders gaat snel minder worden.

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Maar bij een auto van pakweg 15 jaar oud kun je er natuurlijk op rekenen dat er per definitie wel een aantal dingen vervangen zullen moeten worden. Zeker als je zoekt in de door jou genoemde prijsklasse! Door de klussen zelf te doen kun je veel geld besparen, maar onderdelen zijn natuurlijk ook niet voor niets.

Zelf heb ik vorig jaar mei een redelijke Cherokee aangeschaft voor ? 2750, wetend dat de banden nog vervangen moesten worden. Dus een paar maanden later en veel zoeken verder, voor ? 400 vier nieuwe banden aangeschaft. Inmiddels was echter gebleken dat ook de schokbrekers erg slecht waren en door twijfels over tussenbak en differentiëlen besloten om daarvoor alle oliën te vervangen. Zo loopt het dan langzaam maar zeker toch nog behoorlijk op . . . .

En vlak natuurlijk ook de brandstof-, verzekerings- en belastingkosten niet uit. Zoals al vaker gezegd: echt goed Jeep rijden kan niet.

Desalniettemin heb ik nog nooit met zo veel plezier auto gereden! Of er aan gesleuteld . . . . ;)

Succes met je overwegingen en aanschaf! :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ruud ., Zoals ik al opperde :Zonder geluk vaart niemand wel ,

2000 euro voor een Cherokee is niet het grootste bedrag natuurlijk , maar moet je er toch wel iets mee kunnen .

Vooral wat verschillende bekijken indien mogelijk , een Jeep koop je meestal niet met je verstand heb ik hier wel eens gelezen dacht ik ;) ..

Ook is het wel eens zo dat er met een Jeep van een veel hoger bedrag als jij ingedachte hebt flink wat mis is ,kijk maar op het forum , Duur is niet perse ook goed voor 100% hoor .

Goed kijken en wat geluk dus , misschien een die niet zo mooi maar wel technisch okay scheelt je al gauw wat geld natuurlijk.

Dus maak de goede afwegingen wat toch moeilijk blijft .maar is voor iedereen zo .

Suc6 en we zullen nog wel van je horen en zien neem ik aan .

Je bent al op de goede weg/pad nu :no:

Gr. JG <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ruud ., Zoals ik al opperde :Zonder geluk vaart niemand wel ,

2000 euro voor een Cherokee is niet het grootste bedrag natuurlijk , maar moet je er toch wel iets mee kunnen .

Vooral wat verschillende bekijken indien mogelijk , een Jeep koop je meestal niet met je verstand heb ik hier wel eens gelezen dacht ik <_< ..

Ook is het wel eens zo dat er met een Jeep van een veel hoger bedrag als jij ingedachte hebt flink wat mis is ,kijk maar op het forum , Duur is niet perse ook goed voor 100% hoor .

Goed kijken en wat geluk dus , misschien een die niet zo mooi maar wel technisch okay scheelt je al gauw wat geld natuurlijk.

Dus maak de goede afwegingen wat toch moeilijk blijft .maar is voor iedereen zo .

Suc6 en we zullen nog wel van je horen en zien neem ik aan .

Je bent al op de goede weg/pad nu :no:

Gr. JG ;)

Hee , qwat raar staat er 2X op ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een auto van elk type van 15 jaar oud en 2000 euro kan je natuurlijk verwachten dat er reparatie's zijn.

Deze kunnen tussen de 10 euro cent en en .....euro zijn.

Je moet dus wel geld achter de hand hebben voor onvoorziene uitgave.

Of je heb straks een auto voor de deur staan maar kan niet rijden.

Ik zou eerst nog door sparen.

Mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Rudi een paar links van Cherokee's die in Belgie te koop staan, let wel het kost je géén 1500 ? om hem in te voeren 575? volgens mijn neef uit Amersfoort ( hij heeft mijn Cherokee gekocht vanuit Belgie) maar informeer eerst bij RDW om toch maar zeker te zijn

http://www.kapaza.be/Autos/Jeeps/3796622/J...wagen_1991.html

http://www.kapaza.be/Autos/Jeeps/4218781/C..._vr_van_94.html

http://www.kapaza.be/Autos/Jeeps/3596644/Jeep_Cherokee.html

http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag/a_...amp;pActief=occ

Gr Hein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Rudi een paar links van Cherokee's die in Belgie te koop staan, let wel het kost je géén 1500 ? om hem in te voeren 575? volgens mijn neef uit Amersfoort ( hij heeft mijn Cherokee gekocht vanuit Belgie) maar informeer eerst bij RDW om toch maar zeker te zijn

http://www.kapaza.be/Autos/Jeeps/3796622/J...wagen_1991.html

http://www.kapaza.be/Autos/Jeeps/4218781/C..._vr_van_94.html

http://www.kapaza.be/Autos/Jeeps/3596644/Jeep_Cherokee.html

http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag/a_...amp;pActief=occ

Gr Hein

575 euro :no: , ja dat scheelt wel , heb hier vandaag nog gelezen dat iemang van het forum ca. 1300 moest aftikken zoals hij het noemde . daar komt nog wat bij voor de APK etc. volgens hem ,

Let wel ; auto was in 1 x goed gekeurd ook.

Maar hoop dat het dan toch die 575 zal zijn dan evt. ;)

GR. JG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat het lastig kan en gaat worden!

Ik denk dat ik een goede auto heb gevonden.

Hij is van Sverre, nickname "blauwiskud", een bekende van dit forum.

Hij gaf aan zijn Cherokee weg te doen en deze zou in goede staat verkeren.

Er is echter één minpuntje en dat is;

achterste krukaskeerring die lekt een beetje

Ik heb hier tot nu toe al een beter gevoel over dan over de auto waar ik vrijdagavond ben gaan kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd . . . . Bij mij staat dit topic in het café . . . .

<_<

EDIT:

;) Het wordt steeds gekker! Nu is het bericht van de Moddereter waar ik op reageerde ook al verdwenen . . . .

:no:

Snap het ook FF niet ,?? D8 dat m'n comp. weer kuren had/heeft , heb er 2 X hetzelfde opstaan , maar Nobody,s perfect ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap het ook FF niet ,?? D8 dat m'n comp. weer kuren had/heeft , heb er 2 X hetzelfde opstaan , maar Nobody,s perfect :no:

Tsja, de "moderne techniek" zullen we maar zeggen. ;)

Ik reageerde trouwens op een berichtje van 87Wrangler die iets had over onze goedbedoelde adviezen die off-topic zouden zijn, aangezien het hier een "Te koop gevraagd" forum was . . . .

<_<

Hij was waarschijnlijk zelf eventjes de kluts kwijt!

;)

Anderzijds is het natuurlijk inmiddels wel behoorlijk off-topic . . . .

Hij is van Sverre, nickname "blauwiskud", een bekende van dit forum.

Dìe is inderdaad wèl bekend :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudi

Die oliekeerring is nog te overzien.

vraag wel effe of hij al eerder is vervangen want dan kan het afdichtvlak beschadigd zijn...en dat wil je echt niet!!

verder gewoon gaan uitproberen...

succes

afdichtvlak? :no:

Ik ga met de auto naar ED, hij wil hem voor me checken.

Kan hij eventueel zien dat het afdichtvlak is beschadigd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met wat???? Versnapperingen shit jullie krijgen er echt niet genoeg van hé :no:

Eigenlijk ik ook niet, soms nie altijd, mijn favorietje is enkel maar verkrijgbaar in NL; Ketel nr1.............. Werelds man helaas is de voorraad

nu op <_<

Tja van de trap vallen...hmmm. lTijkt me speciaal weekend te zijn, mijn dochter ook, was bij vriendin en zekeringskast tilt dus van de trap gedonderd in het donker.

Gevolg: Lichte hersenschudding (Wrangler87????? ;) ), verstuikte nekwervel, paar kneuzingen en gewrichtsbanden aan linkerenkel gescheurd.

Tja laten we dan het laatste weekend van Januari uitroepen als trapgevaarlijk

zieligsz9.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

afdichtvlak? :rolleyes:

Ik ga met de auto naar ED, hij wil hem voor me checken.

Kan hij eventueel zien dat het afdichtvlak is beschadigd?

Zonder hem uit elkaar te halen kan ik dat niet zien,en het uit elkaar halen van de carter is niet een klusje van ff doen.Dat zijn van die dingen die je maar moet gokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...