Spring naar bijdragen

Wie Weet Een Oplossing Voor De Achterbank..zodat Mijn Kids Veilig Mee


Recommended Posts

Hallo,

In mijn Jeep wrangler zit een klein achterbankje.

Waat mijn beide kids op moeten zitten.

Maar ze hebben geen ondersteuning in de nek.

Dat is dus echt een probleem.

Twee auto stoeltjes passen niet...oudste dochter is 7!

Wie kan me helpen met een oplossing?

Greetz

Marieke

Misschien is het een oplossing om twee hoofdsteunen achter het bankje op een ( mini ) frame te monteren op de bodemplaat en tussen de wielbakken.Die steken dan boven het bankje uit ( en kunnen later weer verwijderd worden ).

gr ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Je hebt het forum kunnen vinden, mooi!

Mijn eerste idee is: tussen de rolbar een steun te monteren waarop twee hoofdsteunen zitten.

Afhankelijk van het type rolbeugel kan er een rechte of gebogen buis tussen gemaakt worden.

Deze op goede hoogte (laten) maken en hierop de hoofsteunen monteren.

succes.

Zo ongeveer.

zonderhszv9.jpg

zonder hoofdsteunen.

methscr7.jpg

met hoofdsteunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog zo'n stomme opmerking waarom moeten ze eigenlijk perse een hoofdsteun??

in 7 van de 10 normale auto's zit achterin ook geen hoofdsteun :unsure:

De meeste moderne wagens hebben wel degelijk hhofdsteunen achterin hoor. Het heeft met name met veiligheid te maken. Bij een harde klap van achteren vliegt je hoofd naar achteren met alle gevolgen van dien. Bovendien willen kids op de achterbank nog wel eens in slaap vallen....... :(

Welkom op het forum Marieke, volgens mij had je hier al een topic geplaatst voordat je mijn mailtje via MP had gehad?!? Het idee met aparte stoelen achterin vind ik nog niet eens zo gek. Op het bankje passen toch niet meer dan 2 personen en bovendien is het mechanisch vrij eenvoudig te doen. Je moet alleen zorgen dat de stoelen niet te breed zijn en tussen de wielkasten passen.

Het zal hoe dan ook maatwerk worden want ik ben er niet zeker van dat er een standaard oplossing voor bestaat. Even een brainwave: Heeft de achterbank van de TJ geen hoofdsteunen en zou dat dan niet passen?!! :blush:

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mjoeb vind ik een prima alternatief Buis tussen de rollbars met 2 hoofdsteuntjes en klaar en kun je er zo weer afhalen Gewoon uiteinde van de buis een stuk betonstaal of RVS pin dwars op de buis lassen en met 2 grote slangklemmen aan de sportbar om die pinnen.

Je kunt ook de achterleuning verhogen en dat monteren op de achterkant van de bank of met 2 strippen erop schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt het allemaal geniale oplossingen die hier bedacht worden :(

Maar... Denk wel aan, dat dergelijke constructie's zeer degelijk moeten zijn.... Je wilt NIET dat dit soort dingen loskomen bij een aanrijding. En het l*llige is: Je kunt het niet testen...

Met slangklemmen zou ik het in ieder geval niet vastzetten....

Kuipstoelen lijken me ook de beste oplossing. Al moej je wel smalle zoeken willen ze naast elkaar achterin passen. GOED vastzetten is ook daarbij de uitdaging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gave site..echt leuk..

En wat ontzettend goed dat ik al zo veel tips heb gekregen!

Al weet ik nog niet wat ik ga doen...kan nog niet kiezen..

Wat me ook opvalt...er zijn wel heeeeeeeeel veeel mannen hahaha

Maar iedereen is net als ik...echt gek op zijn auto...

En dat is leuk om te lezen... ben dus niet de enige..

Binnenkort ff wat foto's erop zetten...

Maar de mijne is wel heel standaard vergeleken bij de rest..hahaha

En in terrein rijden...mmm moet ik nog proberen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me ook opvalt...er zijn wel heeeeeeeeel veeel mannen

Binnenkort ff wat foto's erop zetten...

Maar de mijne is wel heel standaard vergeleken bij de rest..hahaha

En in terrein rijden...mmm moet ik nog proberen......

Valt wel mee met de mannen hoor! Als je een tijdje het forum volgt zul je wel merken dat er redelijk wat dames bijzitten ... en daar is natuurlijk niets mis mee! :)

Onze Wrangler is ook gewoon standaard en ook daar is niets mis mee. Er zijn nu eenmaal mensen die de wagen elke dag gebruiken en ook mensen die de Jeep alleen in het terrein gebruiken en daar dus ook op aanpassen. En dat maakt het dus ook zo mooi want er zijn praktisch geen twee dezelfde Jeeps.

Hetzelfde geldt voor terreinrijden. Ik wordt al blij van een bospaadje terwijl een ander zo de blubber induikt. Dit laatste gaat dus niet gebeuren ook want Astrid krijgt een hartverzakking denk ik.... :P Dat is het leuke van de Jeeps en het forum: iedereen heeft zo zijn eigen grenzen en dat respecteren we van elkaar.....

Jammer Kameel, het was maar een brainwave..... ;):mellow:

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over brainwaves gesproken:

even offtopic, maar Ronald, is dit niks voor jullie en de kids?

http://www.jeepforum.nl/index.php?showtopi...amp;hl=provence

Dit is absoluut iets voor ons, dit soort evenementen ben ik altijd voor in. Gewoon een beetje toeren met gelijkgestemden en zeker als er ook kids meekunnen. :) Past alleen niet in de plannen van dit jaar. Astrid heeft later vakantie en bovendien gaan we low budget op vakantie omdat de Fiat gerestaureerd moet worden... :whistle:

Sorry voor Off Topic... :ph34r:

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is absoluut iets voor ons, dit soort evenementen ben ik altijd voor in. Gewoon een beetje toeren met gelijkgestemden en zeker als er ook kids meekunnen. :) Past alleen niet in de plannen van dit jaar. Astrid heeft later vakantie en bovendien gaan we low budget op vakantie omdat de Fiat gerestaureerd moet worden... :whistle:

Sorry voor Off Topic... :ph34r:

Ronald

OK, jammer dan.

Ons komt 't goed uit, juist vanwege dat 'het kid' meekan, en de schoolvakanties.

Wellicht 'n volgende keer ...

/back on topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt wel gaaf en gezellig die trip!

Maar met twee kids lijkt het me wel een hele ondernemening.....

Helaas is dat voor ons niet haalbaar i.v.m werk...

En de achterbank....

ben er nog niet over uit wat we gaan doen...

En leuk om te horen dat ook een gewone standaard jeep niet verkeerd is...hahaha

Toch zien de verbouwde er super gaaf uit...maar inderdaad..wij rijden heel veel..en dan is zoiets niet handig..

Als we eventueel naar italie verhuizen dit jaar gaan we misschien voor de nieuwste die er bijna aankomt..(begin 2007)

Dan is het wel leuk om aan deze te gaan sleutelen... en er wat dingen aan te doen..

En dat bospaadje...ja daar zijn wij ook van .....

Misschien in een gekke bui dat we het een x proberen...lijkt me wel leuk..

Maar dan moet het wel een heeeele gkke bui zijn...

Foto's komen eraan...

greetz

Marieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen de politie ....... :blush: mevrouwtje :blink: NIET ZO BEGINNEN FOUT FOUT FOUT !!!

Of ik wel wist waar ik mee bezig was ?? Uhhhh?!

Vertel !!

Een kind mag dus zonder neksteun niet vervoerd worden in de auto !!

Tja Des is 3 en half zit keurig in de gordel op een verhoger ...... hoe ik het in mijn hoofd haalde!!

Astrid ... niet boos worden ..... meneer de politie ik wist het niet -_- ennuh ik ga actie ondernemen en uhh geweldig dat u mij erop attent maakte .......

Tja als vrouw zijnde kun je soms met wat geslijm onder een bon uit komen :P

Ik kreeg een waarschuwing , dus bij deze je MOET iets voor neksteun hebben.

Meneer de politie kon mij alleen niet vertellen tot welke leeftijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder de 1.35 MOETEN ze in een goedgekeurd kinderstoeltje of verhoogd zitje.

-HIER- kun je ff kijken wat moet en/of mag.

Deze regels weet ik, en die zijn niet meer op mijn kinderen van toepassing.

Maar hoe zit het met kinderen die groter zijn dan 1,35?

In mijn "gewone" auto heb ik achterin ook geen hoofdsteunen,

maar daarin is de rugleuning wel hoger.

Grtzzz

Petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groter dan 1.35 vallen ze gewoon onder de volwassenen. Gordel om en gewoon mee, dus.

Edgar, onze zoon, is net 1.35 en gaat in de Omega gewoon achterin. In de Jeep zetten we hem vóórin, omdat we dat veiliger vinden dan achter (met die lage rugleuning). Geen agent die ons daarvoor zal bekeuren als de reden uitgelegd wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...