Spring naar bijdragen

Unimog Assen


puppy
 Share

Recommended Posts

-Zijn voorzover ik weet altijd DS diff, dus moet je je tussenbak aanpassen.

-Zijn een aardig stuk breder.

-Pinion moet aangepast worden, unimog assen worden middels een zgn torque tube aangedreven.

-En ze wegen plus 2 honderd kilo.

-Je zal ze niet 1, 2, 3 breken.

-Vertraging 1:6.527 of 1:7 en een beetje.

-Standaard lockers, onder een 404 mechanisch, latere modellen lucht bediend.

Maar hier is veel meer te vinden.

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=420351

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook een CJ of YJ body op een Unimog maken.

Misschien sneller.

En 16 km bord erop en karren maar.

Een cj landbouw voertuig.

ja dat was ik ook aan het denken?

zou dat niet het makelijkste zijn?

maar dan mag ik in belgie wel maar 40 km/u doen

en dan moet ik een zwaailicht instaleren

bij mij in de buurt is iemand net het zelfde van plan

een chasis van unimog en daar een body van een cj op

met v8 en t176 bak

en hij is van plan om op 49" banden te rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.Team nummer 5 ToyoMog 02:20:10

2.Team nummer 3 Rocky 02:44:22

3.Team nummer 9 Reulsport 02:47:55

4.Team nummer 6 Rangepower 03:08:44

5.Team nummer 11 Remi 03:25:19

6.Team nummer 4 JeepPower 1 04:55:33

7.Team nummer 2 G-Special 06:38:51

8.Team nummer 17 Toyoto Hilux 11:15:48

9.Team nummer 16 Muddy Trophy Team 16:58:06

10.Team nummer 8 White D-90 18:35:23

11.Team nummer 7 Challenger 19:23:59

12.Team nummer 1 Orange 19:32:27

13.Team nummer 10 Liebregts4x4 20:24:05

14.Team nummer 14 Maurice&Maurice 22:51:57

15.Team nummer 18 Jeep CJ7 27:37:54

16.Team nummer 15 Silver 30:20:38

17.Team nummer 20 Dodge CJ7 30:31:48

18.Team nummer 12 Leduc Patrol 31:24:21

19.Team nummer 19 Tibus Jeep Sniper 34:11:18

20.Team nummer 21 WranglerMog 34:11:18

21.Team nummer 22 Mitsu 34:11:18

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik denk dat een Dana44 vooras en een Dana60 achteras samen 328kg wegen. Ik heb momenteel een stel van deze assen in de werkplaats liggen en denk dat ik één zijde van zo's as met 80kg kan optillen.

Als je Unimog assen wilt gebruiken, kun je je eigen reductiebak behouden. Wel moet je rekening houden met de voorste aandrijfas. De Dana300 en NP231 zijn met elkaar uitwisselbaar, dus met de voorste aandrijfas is altijd wel een oplossing te bedenken.

De grote buis rondom de aandrijfas van de Unimog-as moet je eraf halen. Als je vervolgens zelf een lagerblok maakt waarmee het voorste pinionlager mee vast wordt gezet, heb je een as die je onder de Jeep kunt gebruiken. Wat je dan nog met de flens van de aandrijfas doet is "up to you". Hier zijn verschillende oplossingen voor. Dan nog even een paar steunen aan het chassies maken voor de schroefveren en zelf even een paar reactiestangen construeren. Is perfect voor mekaar te krijgen. Heb je gelijk een mooie gelegenheid om van de bladveren af te komen.

MVG

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

unimog assen onder de CJ plaatsen is mogelijk (niets is onmogelijk) maar makkelijk zal het zeker niet worden.

ik ben er zelf aan bezig momenteel en het ene probleem na het andere komt naar boven,

ten eerste gaat de jeep nooit meer harder dan 100km/uur kunnen rijden zonder de assen warm te laten lopen de verhoudingen in de assen zijn te klein en draaien te snel, dwz geen autosnelweg meer of geen lange vakantie's.

ten 2 de de assen van de unimog werken met een vast huis rond de cardan waar de volledige as mee opzijn plaats gehouden word en ook de cardan dit zit en de verdeelbak van de boit van de mog ingewerkt, het eerste mogelijkheid hiermee is je kan deze buis van rond deze cardan verwijderen en er een gewone cardan aandrijving tussen plaatsen dan moet je enkele onderdelen laten maken die op de pont van de as passen endergelijke (dit nog goed te doen) maar dan moet je ervoor zorgen dat je as degelijk onder je CJ chassis komt te hangen met dus de stangen en veren enzovoort.

2 de mogelijkheid is dat je de assen van de mog in de boit van de mog laat zitten en de bolkoppelingen waarmee da as vast zit gebruikt maar dan is het probleem dat je de volledige aandrijflijn (V8 motor, T18 Bak en dan de vitessenbak van de mog nog) niet meer binnne de wielbasis van de CJ krijgt! het probleem van de vitessenbak van de mog is namenlijk dat deze in 1 stuk gegoten is (de vitessenbak samen met de verdeelbak voor de 4X4) en dat deze nogal veel plaats inneemt.

als je nog meer moet weten vraag gerust of kom eens lang :rolleyes: ik kan je alles laten zien het ligt kompleet gedemonteerd mog helemaal afgebroken en aan het nadenken wat we ermee gaan doen want de wielbasis van de CJ zoek ik niet te verlengen deze vind ik prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...