Spring naar bijdragen

Startonderbreking Werkt Te Goed


borg
 Share

Recommended Posts

Sinds een half jaar zijn wij trotse eigenaar van een Cherokee 2,5 TD uit 1999, met startonderbreking! Sinds vanochtend zijn we zelfs niet in staat om hem naar de garage te rijden omdat we hem simpelweg niet gestart krijgen. Verder zijn we in het trotse bezet van 2 linker handen voor wat betreft reparaties. Garage is dus helaas bij ons een must....

Maar nu lijkt het dus of hij gewoon niet van de startonderbreking afkomt. Inmiddels al heel veel keren met de afstandsbediening aan het flipperen geweest om te proberen het alarm/startonderbreking lampje uit te krijgen, maar deze blijft knipperen. Als we het contact omdraaien gebeurd er dus helemaal niks, nou ja, helemaal niks, het lampje "check gauges" gaat aan. Geen idee wat dat betekend. :no:

Het is geen automaat en we weten dat we de koppeling in moeten houden tijdens het starten...

Kan iemand ons vooruit helpen? :worshippy:

Alvast bedankt!

Groetjes,

Mo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu lijkt het dus of hij gewoon niet van de startonderbreking afkomt. Inmiddels al heel veel keren met de afstandsbediening aan het flipperen geweest om te proberen het alarm/startonderbreking lampje uit te krijgen, maar deze blijft knipperen. Als we het contact omdraaien gebeurd er dus helemaal niks, nou ja, helemaal niks, het lampje "check gauges" gaat aan. Geen idee wat dat betekend. :worshippy:

Hallo,

Mijn diagnose is eveneens dat je startonderbreker "actief" is.

Het feit dat de afstandbediening wel de deursloten bedient (neem ik even aan), denk ik aan een draadbreuk / oxidatie van de bedrading naar het start relais.

Branden de overige "contact" lampjes wel bij het volledig naar rechts draaien van het contact?

Het blijft lastig om op afstand een oplossing voor te schotelen.

Check Gauges brandt op het moment dat een van de basis meters (spanning, temp, oliedruk) geen goede waarde aangeven.

Heb je iets meer info over de startonderbreker / centrale deurvergrendeling? Merk / Type

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou echt niet weten welk merk/type deurvergrendeling hier op zit. Hebben gewoon een half jaar geleden ons beestje gekocht met alles erop en eraan en helaas ook met startonderbreking erop en eraan..... zou ik dat ergens moeten kunnen vinden dan?

Verder branden inderdaad alle lampjes op het dash die er normaal ook zouden moeten branden als ik m start, voorgloeien doet ie ook. Je moet het eigenlijk zo zien dat hij precies zo reageert als wanneer je m probeert te starten terwijl de startonderbreking niet uitgeschakelt is of wanneer je bijvoorbeeld de koppeling niet indrukt terwijl je probeert te starten.

Of is dit nu een gebruiksaanwijzing die alleen bij ons model geldt???? Ik had nl wel begrepen dat het een originele startonderbreking was en niet een later gemonteerde. Het zou trouwens ook best kunnen dat het lampje "check gauges" ook altijd even oplicht hoor, heb ik eigenlijk nooit zo op gelet.

Voor op het dash zit een klein rood lampje van het alarm/startonderbreking. Dit lampje blijft nu knipperen maakt niet uit hoe vaak ik op mijn ab druk, de deuren reageren helemaal prima op het commando maar het lampje op het dash dus niet. Dit gebeurd wel vaker als je bijvoorbeeld na het instappen (en ontgrendelen dus) te lang wacht met starten. Dan moeten we normaal ook de deuren eerst nog een keer vergrendelen en ontgrendelen en dan gaat dat lampje gewoon uit en kunnen we alsnog starten. Dat laatste lukt nu dus niet meer.

Ik hoop dat deze info een beetje duidelijkheid geeft. In ieder geval superbedankt allemaal alvast voor de snelle reacties!! :worshippy:

Groetjes,

Mo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wel waar de ontvangst unit geplaatst is.

Uit dit kastje komen zeer veel draden.

Als je deze weet te vinden maak er dan eens een paar foto's van en mail deze.

Wat veel voorkomt is dat het relais wat op het printje zit van het alarm defect is.

Deze worden vaak lam....(goedkopen relais met geen goede kontact druk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of je een ANWB thuisservice hebt?/

Maar die weten dat wel eens op telossen door een omleiding(bypass) te creeren , zo ben je ook evt. (tijdelijk) geholpen en kun je er zelf voor kiezen om het zo te laten of niet :no: Wat jij wil

Zo maar een ideetje :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik dacht ik houd jullie nog ff op de hoogte.... misschien wel aardig.

Het schijnt zo te zijn dat de startonderbreking in werking blijft als de accu te weinig spanning heeft. Als een soort extra beveiliging. Dus als het goed is krijgt die van ons vanmiddag een nieuwe en dan zou het opgelost moeten zijn...

Nogmaals :worshippy: voor jullie reacties!

groetjes,

Mo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) Weer een dag later.... helaas nog niks opgelost

De plaatselijke garage heeft hem meegesleept en de accu opgeladen. Meer onder het motto van waarom een nieuwe plaatsen als daarmee het probleem niet wordt opgelost. Ik neem aan dat de accu dus genoeg power heeft nu, maar de startonderbreking houdt nog stug vol.

Nu is de garagehouder ook eens wat rond gaan bellen en heeft ergens van iemand opgevangen dat wij in het bezit zouden moeten zijn van één of ander zwart kastje en nog wat sleutels om de startonderbreking te kunnen omzeilen.....

Dit zat dus niet bij onze koop inbregrepen. Wij kregen alleen onze Jeep met 2 sleutels, een sleutelhanger en een sleuteltje voor de benzinedop geleverd.

Heeft iemand van jullie misschien een idee waar onze monteur het over heeft? Trouwens, onze plaatselijke garage is geen jeepgarage. (misschien interressante info, misschien ook niet)

groetjes,

Mo :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig kunnen we dit onderwerp afsluiten. Probleem opgelost!

Vanmiddag toch maar ff het wegenwachtmannetje laten komen ook al was het in mijn woonplaats... (meteen een extra jaartje woonplaatsservice geregeld :rolleyes: )

Moest dus toch gewoon een nieuwe accu in, oude maakte sluiting ofziets. Dus het leek wel of die genoeg spanning had maar dat was dus echt niet en verder wist mijn garage de trucjes van een Jeep niet. (Koppeling indouwen als je start bv :P ). En alleen doorladen van de accu en niet loskoppelen werkt dus al helemaal niet want hij moet echt ff gereset worden.

Toch fijn om te weten dat jullie er zijn voor de nodige tips, bedankt!

Groetjes

Mo :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch nog ff 1 dingetje :huh: ...

Als je de accu eraf hebt gehad heb je weer zo'n probleempje met de radio natuurlijk :yes: .

.....Code..... zegt ie

Die heb ik dus niet. Staat in het bijgeleverd bijbeltje dat je daarvoor de jeepdealer moet bellen???? Dus die zou mijn code ergens hebben liggen?? (ik heb m niet gekocht bij de dealer nl maar bij garantietotdevoordeur.nl)

Happy NJ en een fijne kerst gehad

Groetjes,

Mo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe maar eens een zoekopdracht hier op 't forum :huh:

Je bent de enige niet.

Vaak staat de code achterop de radio, of in 't boekje dat bij de radio hoort (indien bijgeleverd)

Dat was bij mij ook niet het geval. Uiteindelijk kon mijn garage (waar ik 'm had gekocht) me de juiste code leveren.

Edit: Beest was sneller, zelfs met zoeken :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...