Spring naar bijdragen

Airlocker Gebruik


Recommended Posts

hallo ik heb al een tijdje voor en achter airlockers in mijn assen van mijn tj

nu is me vandaag pas opgevallen

dat als ik voor locker wil inschakelen dat kan alleen kan als ik achter ook doe..

dus voor doet het alleen als achter is ingeschakeld wil ik alleen voor inschakelen reageerd hij niet unsure.gif

schakel ik achter uit gaat voor ook uit????

is dit normaal? misschiens uit veiligheid?????

wie kan me ophelderen!!! rolleyes.gif

moet er trouwens speciale olie in het dif nu ik een airlocker heb????

groetjess laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik heb al een tijdje voor en achter airlockers in mijn assen van mijn tj

nu is me vandaag pas opgevallen

dat als ik voor locker wil inschakelen dat kan alleen kan als ik achter ook doe..

dus voor doet het alleen als achter is ingeschakeld wil ik alleen voor inschakelen reageerd hij niet unsure.gif

schakel ik achter uit gaat voor ook uit????

is dit normaal? misschiens uit veiligheid?????

wie kan me ophelderen!!! rolleyes.gif

moet er trouwens speciale olie in het dif nu ik een airlocker heb????

groetjess laredo

De solenoids zijn dus aangesloten zoals ARB het aanbeveelt...nl de voorste locker kan dan alleen gebruikt worden als de achterste aan staat. 't komt er eigenlijk op neer dat de schakelaar van de solenoid van de vooras achter de schakelaar van de solenoid van de achteras is geschakeld. Wil je dit wijzigen, sluit dan de schakelaar van de vooras rechtstreeks aan op de +12 V.

Wanneer je dit hebt aangepast kun je de voor en achteras onafhankelijk van elkaar schakelen.

Je kunt gewone dif olie gebruiken. Toevoegingen zijn niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo jp

dank je voor je snelle antwoord

tja.. is dus een normale situatie... mooi.. was bang dat er iets mis was unsure.gif

tja heb er nooit op gelet maar viel vandaag op

nog bedankt en de groetjessss

Een klein draad bruggetje volstaat bij de schakelaars.

Ik vindt het zelf wel eens makkelijk om alleen de voor-locker te gebruiken , b.v. bij klimmingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een klein draad bruggetje volstaat bij de schakelaars.

Ik vindt het zelf wel eens makkelijk om alleen de voor-locker te gebruiken , b.v. bij klimmingen.

Bij beklimmingen is het juist je achteras die je moet locken, dit omdat het meeste van

je gewicht zich dan op de achteras bevindt.

Je vooras zal slechts weinig draagkrachten te verwerken hebben waardoor hij

gemakkelijker zal doorslippen en minder tractie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij beklimmingen is het juist je achteras die je moet locken, dit omdat het meeste van

je gewicht zich dan op de achteras bevindt.

Je vooras zal slechts weinig draagkrachten te verwerken hebben waardoor hij

gemakkelijker zal doorslippen en minder tractie heeft.

omdat het meeste gewicht op je achteras zit heb je daar de beste tractie en is het beter om voor te locken.

Bij het beklimmen van een helling strand je altijd met een voorwiel in de lucht waar je voorgangers aan het graven zijn geweest

> vrijheid van meningsuiting whistle.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdat het meeste gewicht op je achteras zit heb je daar de beste tractie en is het beter om voor te locken.

Bij het beklimmen van een helling strand je altijd met een voorwiel in de lucht waar je voorgangers aan het graven zijn geweest

> vrijheid van meningsuiting whistle.gif

Als je wiel loskomt ga je nog meer van de weinig tractie die je vooras al heeft verliezen.

Hieronder hoe ik het ervaar.

Het effect gaat veel beter merkbaar zijn als je de achterste opzet.

vb. je wiel komt achteraan van de grond, met locker behoudt je je grip, zonder locker totaal verlies van grip al

je vermogen en grip wordt dan naar de vooras gestuurd. Aangezien deze al weinig tractie heeft omdat hij geen

gewicht dient te dragen gaat deze zeer gemakkelijk doorslippen of hij nu voorzien is van een locker of niet. (met zal iets beter zijn). Dit had je niet gehad als je achteraan een locker had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou heel verhaal...

oke ga ze beide gebruiken als ik omhoog moet blush.gif

maar de vraag was of het normaal is dat voor alleen in combinatie met achter gebruikt kon worden......

en dat is dus ja.... Jeepee zei het al.. tenzij je het overbrugd... wat ik dus ga doen... wil zelf bepalen wat ik lock....

groetjessssssss laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...