laredo Geplaatst November 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 hallo ik heb al een tijdje voor en achter airlockers in mijn assen van mijn tj nu is me vandaag pas opgevallen dat als ik voor locker wil inschakelen dat kan alleen kan als ik achter ook doe.. dus voor doet het alleen als achter is ingeschakeld wil ik alleen voor inschakelen reageerd hij niet schakel ik achter uit gaat voor ook uit???? is dit normaal? misschiens uit veiligheid????? wie kan me ophelderen!!! moet er trouwens speciale olie in het dif nu ik een airlocker heb???? groetjess laredo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 hallo ik heb al een tijdje voor en achter airlockers in mijn assen van mijn tjnu is me vandaag pas opgevallen dat als ik voor locker wil inschakelen dat kan alleen kan als ik achter ook doe.. dus voor doet het alleen als achter is ingeschakeld wil ik alleen voor inschakelen reageerd hij niet schakel ik achter uit gaat voor ook uit???? is dit normaal? misschiens uit veiligheid????? wie kan me ophelderen!!! moet er trouwens speciale olie in het dif nu ik een airlocker heb???? groetjess laredo De solenoids zijn dus aangesloten zoals ARB het aanbeveelt...nl de voorste locker kan dan alleen gebruikt worden als de achterste aan staat. 't komt er eigenlijk op neer dat de schakelaar van de solenoid van de vooras achter de schakelaar van de solenoid van de achteras is geschakeld. Wil je dit wijzigen, sluit dan de schakelaar van de vooras rechtstreeks aan op de +12 V. Wanneer je dit hebt aangepast kun je de voor en achteras onafhankelijk van elkaar schakelen. Je kunt gewone dif olie gebruiken. Toevoegingen zijn niet nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst November 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 hallo jp dank je voor je snelle antwoord tja.. is dus een normale situatie... mooi.. was bang dat er iets mis was tja heb er nooit op gelet maar viel vandaag op nog bedankt en de groetjessss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 hallo jp dank je voor je snelle antwoord tja.. is dus een normale situatie... mooi.. was bang dat er iets mis was tja heb er nooit op gelet maar viel vandaag op nog bedankt en de groetjessss Een klein draad bruggetje volstaat bij de schakelaars. Ik vindt het zelf wel eens makkelijk om alleen de voor-locker te gebruiken , b.v. bij klimmingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst November 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2006 Een klein draad bruggetje volstaat bij de schakelaars.Ik vindt het zelf wel eens makkelijk om alleen de voor-locker te gebruiken , b.v. bij klimmingen. Bij beklimmingen is het juist je achteras die je moet locken, dit omdat het meeste van je gewicht zich dan op de achteras bevindt. Je vooras zal slechts weinig draagkrachten te verwerken hebben waardoor hij gemakkelijker zal doorslippen en minder tractie heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2006 Bij beklimmingen is het juist je achteras die je moet locken, dit omdat het meeste vanje gewicht zich dan op de achteras bevindt. Je vooras zal slechts weinig draagkrachten te verwerken hebben waardoor hij gemakkelijker zal doorslippen en minder tractie heeft. omdat het meeste gewicht op je achteras zit heb je daar de beste tractie en is het beter om voor te locken. Bij het beklimmen van een helling strand je altijd met een voorwiel in de lucht waar je voorgangers aan het graven zijn geweest > vrijheid van meningsuiting Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst November 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2006 omdat het meeste gewicht op je achteras zit heb je daar de beste tractie en is het beter om voor te locken.Bij het beklimmen van een helling strand je altijd met een voorwiel in de lucht waar je voorgangers aan het graven zijn geweest > vrijheid van meningsuiting Als je wiel loskomt ga je nog meer van de weinig tractie die je vooras al heeft verliezen. Hieronder hoe ik het ervaar. Het effect gaat veel beter merkbaar zijn als je de achterste opzet. vb. je wiel komt achteraan van de grond, met locker behoudt je je grip, zonder locker totaal verlies van grip al je vermogen en grip wordt dan naar de vooras gestuurd. Aangezien deze al weinig tractie heeft omdat hij geen gewicht dient te dragen gaat deze zeer gemakkelijk doorslippen of hij nu voorzien is van een locker of niet. (met zal iets beter zijn). Dit had je niet gehad als je achteraan een locker had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2006 !Eens Beste is 2 lockers... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst November 29, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2006 nou heel verhaal... oke ga ze beide gebruiken als ik omhoog moet maar de vraag was of het normaal is dat voor alleen in combinatie met achter gebruikt kon worden...... en dat is dus ja.... Jeepee zei het al.. tenzij je het overbrugd... wat ik dus ga doen... wil zelf bepalen wat ik lock.... groetjessssssss laredo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst November 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2006 Jouw onderwerp is wat doorontwikkeld Herris... Is nu een algemeen onderwerp geworden; hoe gebruik ik een locker? Op zich heel interessant trouwens....nieuw topic? Helling op; voorlocker trouwens.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Helling op; voorlocker trouwens.. En als je ipv achteruit vooruit de helling op rijdt?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2006 allebei de lockers uit en lieren kan ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
overlander Geplaatst December 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2006 of gewoon erdoorheen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2006 slot,,verhaal duidelijk nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts