Spring naar bijdragen

bladveren monteren


Recommended Posts

  • Reacties 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Enne als je de pitman gaat halen vergeet de remleidingen niet.....herstel....remslangen !!!!

En dan staan die kleine banden niet meer ...dus grotere.... dry.gif

dan klopt je R&P niet meer dus ook die vervangen ....€€€€€€€ mad.gif

Spreek uit ervaring .... tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne als je de pitman gaat halen vergeet de remleidingen niet.....herstel....remslangen !!!!

En dan staan die kleine banden niet meer ...dus grotere.... dry.gif

dan klopt je R&P niet meer dus ook die vervangen ....€€€€€€€ mad.gif

Spreek uit ervaring .... tongue.gif

verlengde rvs remleidingen tot 4 inch usd 50 voor usd 25 achter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja ,,, Dat is nu het leuke ervan HE ,

Al die EURO"S.... Gaat idd. wel wat kosten ,maar ach dan rij je wel JEEP . cool.gif

Heb al 33"x12.5"x10J Jungle trekkers ja ja mag wat koste!!!! biggrin.gif

Maar dan heb ik wel een vraagje ... dry.gif

zijn dat dan losse meters voor je dachbord of is dat een computter die je kilometer corrigeren ????

Is hie vast wel iemand die mij dat uitleggen .

Jongens , thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kilometerteller wordt gecorigeerd door de Ring and Pinion van je diff's aan te passen. Omdat je aandrijfas meer toeren zal moeten draaien om de wielen 1 keer rond te krijgen, wordt dus de kilomterteller hierdoor gecorigeerd. Leuk voordeel hiervan is dat ook het verbruik terug daalt naar oorspronkelijke waarden, omdat de verhouding lichter draait.

(Ter info : bvb axle ratio dif van een standaard YJ 2.5 = 4:10 en wil dus zeggen dat je aandrijfas 4,1 keer moet ronddraaien vooraleer je wielen 1 rondje hebben gemaakt)

Ring and pinion sets zijn op zich niet zo heel duur, maar vooral het (laten) plaatsen ervan vreet werkuren (en dus budget) want er zijn er maar weinigen die dit zelf (goed) kunnen uitvoeren (en hiervoor ook het materiaal hebben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

= blink.gif

En nu in het Nederlands?!!!

Snap er helemaal niks van, ben maar een simpele brabander..... wink.gif

Iets meer tekst en uitleg zou fijn zijn.

Ring and Pinion?????

Even in het Nederlands dan maar (als mijn Vlaams moeilijk verstaanbaar lijkt biggrin.gif )

Je hoeft niks aan tellers en/of computer te wijzigen. Enkel de verhoudingen in je differentieel laten aanpassen. Dit is duur (± 500 euro/as, en ja je moet ze allebei gelijktijdig laten plaatsen).

De verhouding die je laat plaatsen hangt af van van de grootte van de gewenste wielen en je cilinderinhoud (niet helemaal correct, maar het zou ons technisch te ver leiden).

PS : Wie zegt dat Brabanders simpel zijn? tongue.gif Ik ben er ook ene cool.gif Maar dan ene vanuit België rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kilometerteller wordt gecorigeerd door de Ring and Pinion van je diff's aan te passen. Omdat je aandrijfas meer toeren zal moeten draaien om de wielen 1 keer rond te krijgen, wordt dus de kilomterteller hierdoor gecorigeerd. Leuk voordeel hiervan is dat ook het verbruik terug daalt naar oorspronkelijke waarden, omdat de verhouding lichter draait.

Dit is wel een erg rigoreuze manier om de kilometerteller te calibreren (en een dure)

Het verschil in verbruik zal nihil zijn want de motor hoeft wel minder kracht te leveren met een aangepaste R&P, maar draait daarentegen wel op een hoger toerental.

Goedkoper is een ander tandwieletje in de tussenbak zetten van een paar tientjes. Je overbrenging verandert er niet door, maar je hebt wel weer een juiste snelheidsweergave.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tongue.gif

dan gaan we toch maar hetzelfde doen als bij onze vorige wrangler .

Gewoon iemand voor je laten rijden en dan bij iedere toeter ,. 10 km per uur erbij.... laugh.gif

en dan gewoon een streepje op je teller zetten met watervaste stift ....

ps.. nog nooit een bekeuring mee gehad . tongue.gif

maar in ieder geval bedankt .

maaike & nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tandwieltje dat in de tussenbak moet kost 14 euro excl. ofzo.... Je moet alleen ff uitrekenen hoeveel tanden die moet hebben. Daarover kun je hier al wel een paar topics nalezen! wink.gif Vervangen van de wieltje is een fluitje van een cent: Kun je zelf gemakkelijk doen in een klein kwartiertje!!! ( Zit buiten op de tussenbak met één boutje!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

biggrin.gif

wel erg fijn dat het ook op een iets goedkopere manier kan ..

Dan gaa we dat gewoon doen . ik neem aam dat je dat kunt vervangen als je de tussenbak gaat verlagen ??

Om er zo beter bij te kunnen .

we beginnen er komende maand eraan .

maar zal zeker wat foto's laten zien .

en ook maak ik foto's van iedere stap die we doen .

( een leuke backup voor als er geinteresseerde zijn )

jonges bedankt . biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dry.gif

nog iets.!!!

de keggen moeten bij zo'n 4" kit , toch op de achteras gezet worden Of niet . huh.gif

Bij 87 Wrangler heeft er ook nog onder de vooras liggen ??

Heb wel de standaard aandrijf as .

En hoe moeten de keggen dan liggen ??

de dikke kant naar de motor gericht of andersom ??? huh.gif

Voel me net een ( LEEK ) biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dry.gif

nog iets.!!!

de keggen moeten bij zo'n 4" kit , toch op de achteras gezet worden Of niet . huh.gif

Bij 87 Wrangler heeft er ook nog onder de vooras liggen ??

Heb wel de standaard aandrijf as .

En hoe moeten de keggen dan liggen ??

de dikke kant naar de motor gericht of andersom ??? huh.gif

Voel me net een ( LEEK ) biggrin.gif

als ik me niet vergis is het met de dikke kant naar de motor toe.

op de achteras keggen, tenminste als er geen verlengde veershackels tussen staan.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dry.gif

als ik me niet vergis???????

zou het wel fijn vinden als iemand iets zeker is van zijn raad ! tongue.gif ( denk wel dat je gelijk hebt hoor !!) tongue.gifwink.gif

Maar hen je ze voor nu wel of niet nodig ?? huh.gif

Weet wel dat ze daar met de dikke kant naar de weg moeten wijzen .. ( of niet ?)

zo hadden ze dat bij onze vorige wrangler gedaan .

Achter niet en Voor wel ????

Waarom weet ik niet ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Keggen onder de vooras heb ik gedaan om de askanteling, als gevolg van langere shackles, teniet te doen. Dit komt het stuurgedrag ten goede!

Dit heeft te maken met het "caster", da's de hoek die de fusee's maken:

Align_Caster.gif

Als je de vooras voor laat zakken, wordt de casterhoek kleiner. Hierdoor wordt de auto zoekeriger en centreert het stuur minder uit zichzelf! Vandaar dat ik vóór keggen heb geplaatst( met de dikke kant naar voren) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haloo allemaal , worshippy.gif

Nog een vraagje voordat ik de lift eronder ga zetten .

De keggen warr moeten die ???

Moeten die onder de bladveren OF tussen de bladveren en de as ???

Stomme vraag Ik weet het , maar voordat ik het fout doe en alles weer opnieuw kan gaan doen ...

Daar heb ik ook geen zin in .

alvast bedankt

maaike & nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen de bladveren en de as. thumbsup.gif

Onder de bladveren zou niet veel uithalen hé, dan hangen die er maar onder zonder nut whistle.gif

Dank je wel Barry thumbsup.gif

Ik wist het wel whistle.gif

maar voor de zekerheid toch ff vragen .

Heb ook geen zin om te blijven sleutelen , als je het met vragen het in een keer goed kan doen ..

THX

nico & maaike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel benieuwd naar foto's glare.gif

hallo . jeepers

ik wil wel maar weet niet hoe ..........

Hoe zet je in in vredesnaam een foto of foto's op dit forum ???

kan dat via je docm. van je computer of moet je een eigen website hebben ???

ben geen vrouw whistle.gif

ben niet blond ( totaal geen haar ) blush.gif

heb geen invalide muis frusty.gif

vingers alle tien nog thumbsup.gif

één hersencel whistle.gif

dus zou je zeggen dat het me wel lukt , maar nee hoor !!!!!!

iemand ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...