dezperado Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Je moet wel een dropped pitmanarm kopen. Voorkomt dat je plotseling naar rechts afslaat als je over een snelheidsdrempel rijd zoals JEEPEE uitlegde.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Enne als je de pitman gaat halen vergeet de remleidingen niet.....herstel....remslangen !!!! En dan staan die kleine banden niet meer ...dus grotere.... dan klopt je R&P niet meer dus ook die vervangen ....€€€€€€€ Spreek uit ervaring .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Enne als je de pitman gaat halen vergeet de remleidingen niet.....herstel....remslangen !!!!En dan staan die kleine banden niet meer ...dus grotere.... dan klopt je R&P niet meer dus ook die vervangen ....€€€€€€€ Spreek uit ervaring .... verlengde rvs remleidingen tot 4 inch usd 50 voor usd 25 achter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Ja ja ,,, Dat is nu het leuke ervan HE , Al die EURO"S.... Gaat idd. wel wat kosten ,maar ach dan rij je wel JEEP . Heb al 33"x12.5"x10J Jungle trekkers ja ja mag wat koste!!!! Maar dan heb ik wel een vraagje ... zijn dat dan losse meters voor je dachbord of is dat een computter die je kilometer corrigeren ???? Is hie vast wel iemand die mij dat uitleggen . Jongens , thx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Je kilometerteller wordt gecorigeerd door de Ring and Pinion van je diff's aan te passen. Omdat je aandrijfas meer toeren zal moeten draaien om de wielen 1 keer rond te krijgen, wordt dus de kilomterteller hierdoor gecorigeerd. Leuk voordeel hiervan is dat ook het verbruik terug daalt naar oorspronkelijke waarden, omdat de verhouding lichter draait. (Ter info : bvb axle ratio dif van een standaard YJ 2.5 = 4:10 en wil dus zeggen dat je aandrijfas 4,1 keer moet ronddraaien vooraleer je wielen 1 rondje hebben gemaakt) Ring and pinion sets zijn op zich niet zo heel duur, maar vooral het (laten) plaatsen ervan vreet werkuren (en dus budget) want er zijn er maar weinigen die dit zelf (goed) kunnen uitvoeren (en hiervoor ook het materiaal hebben) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 = En nu in het Nederlands?!!! Snap er helemaal niks van, ben maar een simpele brabander..... Iets meer tekst en uitleg zou fijn zijn. Ring and Pinion????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 = En nu in het Nederlands?!!! Snap er helemaal niks van, ben maar een simpele brabander..... Iets meer tekst en uitleg zou fijn zijn. Ring and Pinion????? Even in het Nederlands dan maar (als mijn Vlaams moeilijk verstaanbaar lijkt ) Je hoeft niks aan tellers en/of computer te wijzigen. Enkel de verhoudingen in je differentieel laten aanpassen. Dit is duur (± 500 euro/as, en ja je moet ze allebei gelijktijdig laten plaatsen). De verhouding die je laat plaatsen hangt af van van de grootte van de gewenste wielen en je cilinderinhoud (niet helemaal correct, maar het zou ons technisch te ver leiden). PS : Wie zegt dat Brabanders simpel zijn? Ik ben er ook ene Maar dan ene vanuit België Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MudMiep Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Je kilometerteller wordt gecorigeerd door de Ring and Pinion van je diff's aan te passen. Omdat je aandrijfas meer toeren zal moeten draaien om de wielen 1 keer rond te krijgen, wordt dus de kilomterteller hierdoor gecorigeerd. Leuk voordeel hiervan is dat ook het verbruik terug daalt naar oorspronkelijke waarden, omdat de verhouding lichter draait. Dit is wel een erg rigoreuze manier om de kilometerteller te calibreren (en een dure) Het verschil in verbruik zal nihil zijn want de motor hoeft wel minder kracht te leveren met een aangepaste R&P, maar draait daarentegen wel op een hoger toerental. Goedkoper is een ander tandwieletje in de tussenbak zetten van een paar tientjes. Je overbrenging verandert er niet door, maar je hebt wel weer een juiste snelheidsweergave..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 dan gaan we toch maar hetzelfde doen als bij onze vorige wrangler . Gewoon iemand voor je laten rijden en dan bij iedere toeter ,. 10 km per uur erbij.... en dan gewoon een streepje op je teller zetten met watervaste stift .... ps.. nog nooit een bekeuring mee gehad . maar in ieder geval bedankt . maaike & nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schumer Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Controle met GPS ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Tandwieltje dat in de tussenbak moet kost 14 euro excl. ofzo.... Je moet alleen ff uitrekenen hoeveel tanden die moet hebben. Daarover kun je hier al wel een paar topics nalezen! Vervangen van de wieltje is een fluitje van een cent: Kun je zelf gemakkelijk doen in een klein kwartiertje!!! ( Zit buiten op de tussenbak met één boutje!!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2006 wel erg fijn dat het ook op een iets goedkopere manier kan .. Dan gaa we dat gewoon doen . ik neem aam dat je dat kunt vervangen als je de tussenbak gaat verlagen ?? Om er zo beter bij te kunnen . we beginnen er komende maand eraan . maar zal zeker wat foto's laten zien . en ook maak ik foto's van iedere stap die we doen . ( een leuke backup voor als er geinteresseerde zijn ) jonges bedankt . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2006 nog iets.!!! de keggen moeten bij zo'n 4" kit , toch op de achteras gezet worden Of niet . Bij 87 Wrangler heeft er ook nog onder de vooras liggen ?? Heb wel de standaard aandrijf as . En hoe moeten de keggen dan liggen ?? de dikke kant naar de motor gericht of andersom ??? Voel me net een ( LEEK ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst November 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2006 nog iets.!!! de keggen moeten bij zo'n 4" kit , toch op de achteras gezet worden Of niet . Bij 87 Wrangler heeft er ook nog onder de vooras liggen ?? Heb wel de standaard aandrijf as . En hoe moeten de keggen dan liggen ?? de dikke kant naar de motor gericht of andersom ??? Voel me net een ( LEEK ) als ik me niet vergis is het met de dikke kant naar de motor toe. op de achteras keggen, tenminste als er geen verlengde veershackels tussen staan. groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2006 als ik me niet vergis??????? zou het wel fijn vinden als iemand iets zeker is van zijn raad ! ( denk wel dat je gelijk hebt hoor !!) Maar hen je ze voor nu wel of niet nodig ?? Weet wel dat ze daar met de dikke kant naar de weg moeten wijzen .. ( of niet ?) zo hadden ze dat bij onze vorige wrangler gedaan . Achter niet en Voor wel ???? Waarom weet ik niet , Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst November 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2006 Inderdaad, de keggen op de achteras met de dikke kant naar de motor toe (of beter gezegd, de dikke kant naar de tussenbak) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2006 dank je wel . maar nu nog voor de VOORAS moetten we daar ook keggen plaatsen , of is dit in het geheel onnodig ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2006 Keggen onder de vooras heb ik gedaan om de askanteling, als gevolg van langere shackles, teniet te doen. Dit komt het stuurgedrag ten goede! Dit heeft te maken met het "caster", da's de hoek die de fusee's maken: Als je de vooras voor laat zakken, wordt de casterhoek kleiner. Hierdoor wordt de auto zoekeriger en centreert het stuur minder uit zichzelf! Vandaar dat ik vóór keggen heb geplaatst( met de dikke kant naar voren) ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 15, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2006 Dank je wel 87 wrangler wist wel dat je zou reageren dan gaan we dat ook doen , ze kosten toch bijna niets en het wordt er alleen maar beter van . thx allemaal. maaike & nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2006 haloo allemaal , Nog een vraagje voordat ik de lift eronder ga zetten . De keggen warr moeten die ??? Moeten die onder de bladveren OF tussen de bladveren en de as ??? Stomme vraag Ik weet het , maar voordat ik het fout doe en alles weer opnieuw kan gaan doen ... Daar heb ik ook geen zin in . alvast bedankt maaike & nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst November 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2006 Tussen de bladveren en de as. Onder de bladveren zou niet veel uithalen hé, dan hangen die er maar onder zonder nut Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2006 Tussen de bladveren en de as. Onder de bladveren zou niet veel uithalen hé, dan hangen die er maar onder zonder nut Dank je wel Barry Ik wist het wel maar voor de zekerheid toch ff vragen . Heb ook geen zin om te blijven sleutelen , als je het met vragen het in een keer goed kan doen .. THX nico & maaike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2006 Ik ben heel benieuwd naar foto's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2006 Ik ben heel benieuwd naar foto's hallo . jeepers ik wil wel maar weet niet hoe .......... Hoe zet je in in vredesnaam een foto of foto's op dit forum ??? kan dat via je docm. van je computer of moet je een eigen website hebben ??? ben geen vrouw ben niet blond ( totaal geen haar ) heb geen invalide muis vingers alle tien nog één hersencel dus zou je zeggen dat het me wel lukt , maar nee hoor !!!!!! iemand ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2006 hallo . jeepers ik wil wel maar weet niet hoe .......... Hoe zet je in in vredesnaam een foto of foto's op dit forum ??? kan dat via je docm. van je computer of moet je een eigen website hebben ??? iemand ???? Kijk hier eens........ foto's plaatsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.