Spring naar bijdragen

Waarom start mijn auto, euhh Opel, niet??


Jos-Jeep
 Share

Recommended Posts

Stel je het volgende voor:

Je loopt de hele dag te sleutelen aan een een CJ7 waar een 4.0 blok in is gekomen.

Om dit te doen ben je al vroeg vanuit Didam richting Groningen vertrokken.

Na een dag sleutelen, met veel resultaat!, wil je graag naar huis want het is een lange dag geweest en dan....

Dan start je auto (Opel, niet de Omega maar de Astra) niet.... Tsja... Kijken, meten. Alles lijkt goed.

Accu klemmen los, starten met kabels, stekkers los enz. niets helpt.

Tsja, dan toch maar de ANWB bellen, nee U moet eerst de leasemaatschappij bellen. Ok, Leasemaatschappij bellen die vervolgens de ANWB weer belt maar goed na een half uurtje kwam er een gele bus aanrijden.

Situatie uitgelegd en het eerste wat we te horen krijgen "ja, dat gebeurt vaker. Dan halen mensen de sleutel uit elkaar en dat vertellen ze vervolgens niet" Pardon?

Wat bleek, de sleutel was eerder op de dag uit elkaar gevallen en hierbij was de transponder uit de sleutel gevallen. Geen transponder, geen startende auto.

Dus op zoek naar de transponder... die ongeveer 5mm groot is. De auto stond eerst buiten op het gras en later hebben we deze naar binnen geduwd. Het was al donker en dan. Zoeken met lampen en zaklampen in het gras, in de auto, op de weg van het gras naar de schuur.

Zelfs de ANWB-er lag op de knietjes in het gras. Was een "vriendelijke" man trouwens... Poeh...

Maar goed, lang gezocht maar geen chip. ANWB-er was inmiddels afgedropen.

Balen, noodplannen al verzonnen maar toch nog maar eens zoeken. Gekeken hoe de sleutel in elkaar zit en waar de transponder zit, sleutel in het contact en daar uit elkaar getrokken (zoals het eerder die dag was gebeurt) en een theoretische baan berekend waar het chippie gevallen moest zijn. En ja! daar lag ie tussen console en stoel.

Nu moest ie er alleen nog tussen uit, met veel gepiel de chip kunnen bewegen richting voorkant en toen... toen viel de chip in het enige gat wat er in de bekleding zat onder het tapijt. ^*(*&*&^%$#@%^&( censuur!

Zoals het een goed Groninger betaamt gelukkig een mes op zak smile.gif en hier en daar de bekleding vriendelijk verzocht aan de kant te gaan. Uiteindelijk de chip te pakken gekregen tussen het verwarmingskanaal en een bosje draad in.

De chip meteen vastgelijmd in de sleutel en presto: er kon weer gestart worden!

En zo zijn Rob en zijn zoontje met enige vertraging huiswaarts gekeerd.

Op dit moment zullen ze nog wel onder weg zijn. Ik hoop dat jullie veilig zijn aangekomen en hartelijk dank voor alle hulp vandaag!

Ik zal zo de nodige info en foto's in het project zetten.

Oh ja, speciaal voor jullie: tongue.gif

sleutelul0.jpg

Groeten, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha laugh.gif

het nieuws is sneller dan ikzelf!! wink.gif

Maar hij is het prima blijven doen, Jos!!

Maar inderdaad... vriendelijke man, die WWer... wacko.gif "En dan gaattie gewoon spelen terwijl wij zoeken" Jah.. logish... Edgar is 8 jaar oud, die gaat echt niet helpen zoeken naar een ding wat wij amper kunnen zien! Zeker niet als er nog een manneke van dezelfde leeftijd bij komt kijken/spelen... dry.gif Dat die sleutel toevallig bij Edgar uit elkaar was gevallen, dat kun je hem toch niet kwalijk nemen? Die WWer had blijkbaar net gehoord dattie "kleine zelfstandige" gaat worden... laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die ww-er was een beetje jammer. Beetje boel een zak... Triest manneke.

Zal wel gefrustreert zijn geweest en dan is een 8 jarige een makkelijk doelwit. Ho even vriend, zo werkt dat hier niet!

Maar goed, gelukkig is het goedgekomen.

Neem in het vervolg de reservesleutel vast mee laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit topic conserveren graag.... laugh.gif

Wij hadden laatst ook zo'n stuk sjacherijn (laak t beessie maar gewoon bij de naam noemen) die je t liefst..nahja laat maar...

Met GC naar Monsterjam, lekke band vlak voor t Gelredome, wel krik, geen kruissleutel (deze keer... ph34r.gif ), 2 kids en 1 vrouw die lekker optimistisch waren over de afloop..(not).

ANWB gebeld, WW komt, eerste opm. "oh, een kruissleutel kon er niet meer af bij zo'n dure auto...." goedemiddag kon er geen eens vanaf. Als t een geintje is, ok, ik lach wel....Maar zn gezicht zei overduidelijk dat t geen geintje was. Kwam ook geen normaal vriendelijk woord uit, en ik hield me toch echt héél vriendelijk...eg waar... unsure.gif

Wat een l*l...

Begrijp jullie ervaring dus heel goed.

Voor die tijd trouwens een hele aardige gehad toen ik met de YJ stond, met kruissleutel en zonder krik.. blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kwam vanmiddag thuis en was een complete opel corsa kwijt wink.gif

blijkt dat ie op schiphol staat en dat de eigenaar (mijn ouders) ergens in voormalig oost-duitsland een weekendje weg zijn.

dit alles geen probleem mocht het niet dat ik vandaag om 14:00 landde op schiphol na een weekje cursus in Aberdeen 3 uur aan het kloten ben geweest om met de NS bij mijn auto te komen.

terwijl de corsa op 300 meter lopen stond blink.gif

had dus 2 uurtjes eerder thuis kunnen zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kwam vanmiddag thuis en was een complete opel corsa kwijt wink.gif

blijkt dat ie op schiphol staat en dat de eigenaar (mijn ouders) ergens in voormalig oost-duitsland een weekendje weg zijn.

dit alles geen probleem mocht het niet dat ik vandaag om 14:00 landde op schiphol na een weekje cursus in Aberdeen 3 uur aan het kloten ben geweest om met de NS bij mijn auto te komen.

terwijl de corsa op 300 meter lopen stond blink.gif

had dus 2 uurtjes eerder thuis kunnen zijn....

hahahahahahahaaaaa...geweldig !!!!!!!!!

Maar fijn dat je weer terug bent....

hehehe....echt leuk.... smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opel sad.gif

Ik heb wel eens gehad dat het kastje gewoon heel was. Niets zoek....en toch de transponder defect....

Ach sta je lekker te wachten tot ze de auto meenemen....vervangend vervoer...

En dan na twee dagen bellen ze van de Opel dat je auto weer gereed is....

Gelukkig was het een lease bak.....anders kost het knap geld allemaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jup.. zo'n "transpondertje" van 10x5x2 mm kan je een hoop last bezorgen. Maar: er is (bjna) geen moderne auto zonder zo'n ding meer te koop!

De audi van m'n baas liet het een paar maanden geleden ook afweten: Ontvanger in het contactslot stuk!

Het "aparte" bij opel is echter, dat de auto, wanneer de transponder stuk of weg is, gewoon start! Pas na een seconde of 5 slaat 'ie af en is dan ook echt niet meer aan de praat te krijgen....

Ach... 't is de eerste keer in 5½ jaar en 220.000 km dattie het niet doet, en dan nog door een feitelijk niet-technisch probleem! Ik kan er dan ook om lachen! smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn TJ sinds juni van dit jaar smile.gif

Al die tijd problemen om het alarm ervan af te krijgen, vooral om 06.00 uur is dat gezellig, de halve buurt wakker mad.gif

2 weken geleden op een zaterdag weer hetzelfde gedonder, het alarm loeien als een gek maar niet tot stilte kunnen krijgen... eindelijk stopte ie dan toch, maar begon 5 minuten later weer opnieuw mad.gif

Ik naar de dichtsbijzijnde Jeep dealer ,met de Sortento, "Nee meneer dit is geen orgineel Jeep alarm u moet naar een

auto speciaal zaak"

Ik naar Rotterdam op het Vasteland, "Nee meneer uw batterijtje is nog goed, Hij moet opnieuw ingelezen worden en dat doen wij volgende week voor 25 Euro voor U"! huh.gif

Maar het alarm staat te loeien als een bezetene! ohmy.gif

"U moet dat staafje wat bij uw sleutel zit ergens in uw auto tegen een bepaald kontakje houden dan schakel je het alarm uit"

En ja.......... met dat staafje schakel ik het alarm en de startonderbreker ook uit! biggrin.gif

Het opnieuw inlezen is niet gelukt, want het zendertje bleek kaduuk te zijn mad.gif

Al die tijd lag het niet aan mij, maar aan dat kl.te zendertje sad.gif

Voor 69,50 Euro een nieuw zendertje gekregen en het werkt fantastisch biggrin.gif

Ik blij de buurt ook,...........kunnen nu weer uitslapen! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kwam vanmiddag thuis en was een complete opel corsa kwijt wink.gif

blijkt dat ie op schiphol staat en dat de eigenaar (mijn ouders) ergens in voormalig oost-duitsland een weekendje weg zijn.

dit alles geen probleem mocht het niet dat ik vandaag om 14:00 landde op schiphol na een weekje cursus in Aberdeen 3 uur aan het kloten ben geweest om met de NS bij mijn auto te komen.

terwijl de corsa op 300 meter lopen stond blink.gif

had dus 2 uurtjes eerder thuis kunnen zijn....

hahaha!! dat had je gisteren niet verteld..... laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...