Spring naar bijdragen

kruisjes vervangen


darkwolf
 Share

Recommended Posts

Afgelopen weekend heb ik beide kruisjes van mijn steekassen verrot gereden... unsure.gif

Vandaag heb ik de nieuwe binnengehad maar nu moet ik nog ff een dop halen voor de locknut....Ik heb echter geen idee welke maat dit is en aangezien ik zaterdag de klus in 1 x wil klaren heb ik geen zin om eerst de boel los te halen en dan op zaterdagmiddag op zoek te moeten naar zo'n dop...

Dus wie o wie weet de maat ??

Alvast bedankt !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 misschien .Iig Ron heb ik die thuis liggen.

Dat zou mooi zijn...ik wilde hem meteen meebestellen bij b&s maar die hadden hem niet meer voorradig...

Ik dacht overigens dat de maat een stuk groter was dan 36...staat me bij van de vorige x..

En kwam net een oud topic hierover tegen van Gumy en daar las ik iets over maat 53..??

Iemand ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ron,

Welke kruisjes komen erin, gewoon vervangen of zwaardere.

Ik raad je absoluut de zwaardere aan, met smeernippel.

Daar ik met 33-ers rij blijf ik bij normale kruisjes....op die manier houdt ik mijn steek assen heel smile.gif

Het is voor het eerst in 4 jaar tijd dat ik ze breek en ik ben echt niet altijd even voorzichtig...

Toch bedankt voor de tip!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend heb ik beide kruisjes van mijn steekassen verrot gereden... unsure.gif

Vandaag heb ik de nieuwe binnengehad maar nu moet ik nog ff een dop halen voor de locknut....Ik heb echter geen idee welke maat dit is en aangezien ik zaterdag de klus in 1 x wil klaren heb ik geen zin om eerst de boel los te halen en dan op zaterdagmiddag op zoek te moeten naar zo'n dop...

Dus wie o wie weet de maat ??

Alvast bedankt !!

Ik zou er voor de zekerheid ff een schuifmaat opzetten.

Ik had idd ook 36 in gedachten...

Succes Ron en klaar zijn vóór België he???!!

Pullie is overigens weer op de terugweg naar NL, met wss een gebroken hand.. ph34r.gif

Probeer hem ook nog mee te slepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De maat is 2 1/16 inch ongeveer 53 mm dus.

De moeren zitten niet zo heel erg vast als het goed is dus lostikken met een schroevendraaier o.i.d. zal in noodgevallen ook wel lukken.

suc6

Ik weet dat ik ze zonder inderdaad ook los kan krijgen maar het monteren wil ik graag met behulp van mijn moment-sleutel doen zodat ik zeker weet dat de druk op het lager een beetje klopt...

Ik zou er voor de zekerheid ff een schuifmaat opzetten.

Ik had idd ook 36 in gedachten...

Succes Ron en klaar zijn vóór België he???!!

Pullie is overigens weer op de terugweg naar NL, met wss een gebroken hand.. ph34r.gif

Probeer hem ook nog mee te slepen.

Neenee...Mudmiep heeft gelijk....

het moet inderdaad 53 mm zijn...36 is voor wranglers en mischien cherokee...dat weet ik niet...

Pullie een gebroken hand ??

Ik zal maar niet vragen hoe het gekomen is.... biggrin.giflaugh.gif neem hem inderdaad maar mee..mag íe het zelf vertellen aan het vuur s'avonds...

Ik ben in ieder geval absoluut klaar voor Sclayn ( al moet ik Dark er heen duwen...gaan zal ik!!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het moet inderdaad 53 mm zijn...36 is voor wranglers en mischien cherokee...dat weet ik niet...

Pullie een gebroken hand ??

Ik zal maar niet vragen hoe het gekomen is.... biggrin.giflaugh.gif neem hem inderdaad maar mee..mag íe het zelf vertellen aan het vuur s'avonds...

Ik ben in ieder geval absoluut klaar voor Sclayn ( al moet ik Dark er heen duwen...gaan zal ik!!!!)

Die 36 kan idd voor Wranglers zijn.

Pullie zn hand... tja.....3-4 weken in afzondering in Dubai,...tja...

Verheug me/ons op België Ron, gaat helemaal toppie worden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stelletje ouwe wijven zijn jullie ook huh.gif

voor de goeie orde: heb geprobeerd een scanner van 30kg te vangen toen die van de pijp af viel (zonder succes overigens)

Sclyn zit er niet in aangezien ik van 14 t/m 25 augustus cursus heb in R'dam

dark: heb je vrijdag nog een sms gestuurd om evt. nog een avondje Maasvlakte te doen in de tijd dat ik in r'dam zit, interesse?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stelletje ouwe wijven zijn jullie ook huh.gif

voor de goeie orde: heb geprobeerd een scanner van 30kg te vangen toen die van de pijp af viel (zonder succes overigens)

Sclyn zit er niet in aangezien ik van 14 t/m 25 augustus cursus heb in R'dam

dark: heb je vrijdag nog een sms gestuurd om evt. nog een avondje Maasvlakte te doen in de tijd dat ik in r'dam zit, interesse?

Ja..dat gaan we nog doen maar ik had nog geen reactie verstuurd omdat ik ff iets aan het afwachten ben...ik bel je van de week ff...

......Ouwe wijven???? ohmy.gifblink.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Gast IRONBITCH

laatst ook nog de kruisjes vervangen van de aandrijfassen en de steekassen van mijn CJ. maar ik heb er nu andere kruisjes op zitten. niet de normale kruisjes met de smeernippel op het kruisje. maar op het cupje. want dan kom je er namelijk makkelijker bij met de vetspuit. en vooral de steekassen want die worden nog al eens vergeten als je er niet goed bijkomt met de vetspuit. en als die vast gaan zitten dan kun je weleens een probleem gaan krijgen met sturen. of ze breken doormidden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tss... laatste postje is van 07 aug 2006... over een nabrander gesproken...:P

Maar ik gebruik gewone kruisjes... vetspuit kan er gewoon op en in de vooras gebruik ik speciale platte nippels.

Die nippels in de kapjes werkt wel goed, maar nadeel is dat ze buiten de as steken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH
tss... laatste postje is van 07 aug 2006... over een nabrander gesproken...:P

Maar ik gebruik gewone kruisjes... vetspuit kan er gewoon op en in de vooras gebruik ik speciale platte nippels.

Die nippels in de kapjes werkt wel goed, maar nadeel is dat ze buiten de as steken...

maar ja het heeft zijn voor en nadelen smeernippels op het cupje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH
De maat is 2 1/16 inch ongeveer 53 mm dus.

De moeren zitten niet zo heel erg vast als het goed is dus lostikken met een schroevendraaier o.i.d. zal in noodgevallen ook wel lukken.

suc6

exacte maat van de dop is 2 3/32 . en zoek je nog zo'n dop bij www.valkenpower.nl . liggen er nog wel 100 van die doppen. laatst nog gekocht 10 tegelijk voor mijn Jeep vrienden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...