Spring naar bijdragen

Luxe probleem......


jacques1966
 Share

Recommended Posts

Tsja, nog een weekje en dan ga ik op vakantie.

Eerst Italie en daarna nog een weekje Oostenrijk.

Zelf rijdt ik in een 2003 GC 2.7 CRD, welke ik mee kan nemen om met mijn vrouw en twee kinderen (5&8) op vakantie te gaan, ik heb echter ook de beschikking over een , eveneens 2003er, Mercedes E 320 CDI Avantgarde met slechts de helft van de kilometers van de GC.

Welke van de 2 autos zal ik meenemen, mijn hart zegt de GC, omdat ik deze mooier vind, mijn verstand zegt de Benz, vanwege Comfort, snelheid, veiligheid, verbruik, enz.enz.

Ik heb niet de intentie om te gaan tereinrijden, wil alleen jullie mening horen welke auto mee te nemen, welke zouden jullie pakken??

Alvast mijn dank voor ieder antwoordt!

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmmm. merc of grand, merc of grand, merc of grand?

DAT IS TOCH GEEN VRAAG!

GRAND!

laugh.giflaugh.gif

Buiten het feit dat we hier op het Jeep forum zitten en er dus (terecht) met een vooroordeel geantwoordt wordt, waarom de GRAND?

tja ik zou de GC meenemen,

je zegt dat je niet de intentie heb op offroad te gaan......maar stel nou je komt net dat zandpad ofzo tegen.en daar sta je met je benz wink.gif

je hart volgen dus...

Maar moet je 'als' je dat ene zandpad tegenkomt daar dan heen en terug 3000km voor schommelen en hobbelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten het feit dat we hier op het Jeep forum zitten en er dus (terecht) met een vooroordeel geantwoordt wordt, waarom de GRAND?

Maar moet je 'als' je dat ene zandpad tegenkomt daar dan heen en terug 3000km voor schommelen en hobbelen?

Nou, dan ga je met de Benz.... frusty.gif

Ik zou uiteraard ook met de Grand gaan, cruise control er op en snorren maar. In Oostenrijk/Italië, gewoon een mooi route door de natuur zoeken en je vakantie kan niet meer kapot.

iig alvast een hele prettige vakantie gewenst en sterkte met het luxe probleem wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GRAND NATUURLIJK.

Dan zie je nog eens wat meer dan de vangrails links en rechts.

Ik rij toch 's nachts en heb op de autobahn m'n oogkleppen op: VOORUIT!!

Zal wel de GC worden maar ik hoopte wat meer overtuigende antwoorden te krijgen mbt het lange afstand comfort en de betrouwbaarheid op de langere afstand, ik rijd mijn GC nl pas 6 weken!

Verder nog iemand advies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, het zal wel verschil maken, ik heb een V8 5.2 LTD uit 97, maar die deed het prima in mei/juni toen we met de caravan naar Zuid-Frankrijk gingen. Dag trajecten van ca. 500 km zonder gewiebel in de stoel en zo fris als een hoentje bij aankomst.

Heb in het veleden wel andere "grote" auto's gereden zoals MB 250 T (6cyl), maar naar onze mening doet de GC het comfortabeler.

Wellicht wordt het anders als je van plan bent met 150 km/u en hoger te gaan cruisen, maar er zijn er vast wel op dit forum met wat meer ervaring daarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, het zal wel verschil maken, ik heb een V8 5.2 LTD uit 97, maar die deed het prima in mei/juni toen we met de caravan naar Zuid-Frankrijk gingen. Dag trajecten van ca. 500 km zonder gewiebel in de stoel en zo fris als een hoentje bij aankomst.

Heb in het veleden wel andere "grote" auto's gereden zoals MB 250 T (6cyl), maar naar onze mening doet de GC het comfortabeler.

Wellicht wordt het anders als je van plan bent met 150 km/u en hoger te gaan cruisen, maar er zijn er vast wel op dit forum met wat meer ervaring daarmee.

Ik ben van plan de 1400 km in een keer te rijden zoals ik dat altijd gedaan heb en was nieuwsgierig of er mensen waren die me uit eigen ervaring konden vertellen hoe dan het comfort is qua geluid ed bij snelheden van 150-160 km/h in een 2.7 CRD.

Van de 320cdi ken ik dat comfort, van de GC niet, vandaar dit onderwerp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben twee zomers achter elkaar naar Zuid-Frankrijk en Italië gereden met een Grand 2.7 CRD uit 2004. Geen enkel probleem, ook niet in Duitsland met 150 km/u. Hij haalt vrij gemakkelijk de 180 km/u, maar dat is geen prettige snelheid met deze auto... Als de autobahn leeg is geen enkel probleem, bij veel verkeer is de Grand natuurlijk niet de meest wendbare auto. Ik denk je voor de route naar Italië toe beter uit bent met de Mercedes, maar ter plekke is de Grand veel fijner. Wij kwamen bijv. een camping tegen waar het tentenveld veel hoger lag, en je moest je auto dus laag parkeren.. met de Jeep konden die heuvel wil nemen en gewoon naast de tent parkeren. Tja, dat zijn niet van die kleine dingetjes die 't 'm doen... wink.gif

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond even proefgereden in beide auto´s, hier bij Gennep even de grens over.

Eerst de GC 140 kmu, redelijk ontspannen, weliswaar met wat trillingen en resonanties, maar ja, tereinauto hè, hoort erbij (overigens was dat ook bij een vorige ML 320), grootste zorg was het windgeruis.

Daarna de 320, 140 met 2 vingers aan het stuur. nauwelijks windgeruis, kracht in overvloed enz, Gas erbij, 200+ en strak sturen.

Ben niet van plan om te jakkeren naar Italie maar vind relaxed 150-160 rijden toch wel een enorme plus voor de Benz.

Jullie begrijpen al waar het naar toe gaat, het zal de Benz worden (of hij moet voor die tijd verkocht worden).

Overigens, toen ik de 320 terug gezet had en weer in "mijn" GC stapte had ik wel een gevoel van weemoed; ik zal je missen vriend, hij blijft natuurlijk veel en veel mooier!!

Zou het een wintersport vakantie worden met kans op gladheid dan was de keuze heel anders geweest maar op de linea directa rit ´s nachts naar Italie zal de Mercedes mijn auto worden.

Bedankt voor alle tips en visies, had niet anders verwacht dan dat de GC geadviseerd zou worden, maar als vlotte reisauto gaat de Mercedes het worden

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je gaat toch op vakantie om te relaxen ?

Waarom dan met een noodgang over de autobahn ?

Relax , je hebt vrij .

Lekker met de Jeep cool.gif

eigen winkeltje, weinig tijd, zes dagen per week werken, daarna de drang om te moeten ontspannen: Duiken ed.

Dus: ´s nachts reizen is een dag gewonnen, bovendien rijden vind ik het bijna het mooiste wat er is.....

Trouwens: noodgang is toch ook leuk (mits verantwoord)

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan maandag a.s. met de GC uit 1996 naar NW Spanje. Keuze tussen 'zuinige' Rover 214 zonder airco en weinig ruimte of een slurpende GC met veel ruimte en airco is snel gemaakt. Helaas wel op benzine (zie ander onderwerp op dit forum sad.gif ). In totaal verwachten we zo'n 6.000 kilometer te maken in 1 maand tijd. We hebben er zin in! (we hebben overigens wel een reisverzekering met automobilistenhulp, de ervaring leert..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...