Spring naar bijdragen

jacques1966

Forum member
  • Aantal bijdragen

    74
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

jacques1966's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Rollbar mischien, voor het geval dat? Jacques
  2. Na onbekendheid op dit forum over het toevoegen van 2 takt olie aan de dieselolie ivm het rustiger laten lopen van een 2.7 CRD heb ik dezelfde vraag op het duitse jeepforum geplaatst. Wellicht interessant voor de CRD rijders onder ons, ik ga het in ieder geval vandaag nog proberen. Link: http://www.jeepforum.de/index.php?showtopic=9308 Groeten, Jacques
  3. Wederom een verzoek van mij om jullie advies: Mijn GC 2.7 CRD van 2003 staat nu op 160.000 km. Volgens het boekje moet deze auto om de 20.000 km een beurt hebben, de boordcomputer/serviceintervalindicatie geeft echter een interval aan van 12.500 km. Ik rijd zelf voornamelijk korte afstanden en de huidige olie zit er nu ca 10.000 kilometer in, service volgens indicator over 2.200 km. Over drie weken ga ik op wintersport en ik rij voor die tijd geen 2200km meer. Moet ik nou de beurt voor de vakantie doen, na de vakantie doen of gewoon volgens het boekje 20.000km aanhouden? Voorts: als ik hem nu zou uitvoeren, zijn er dan bij 160.000km speciale handelingen te verichten of zijn er specifieke aandachtspunten bij deze km stand? En wat zouden jullie beslist wel/niet doen bij deze stand en een wintersportvakantie voor de boeg? Alle tips en adviezen zijn uiteraard van harte welkom! Jacques
  4. In Nieuw Zeeland rijden ze ook aan de verkeerde kant van de weg, dat is toch ook gevaarlijker? Jacques
  5. Waarbij i6 staat voor inline 6, de 4 liter 6 cilinder dus en voor V8 lijkt mij geen uitleg nodig. En de G waarschijnlijk gelezen zal moeten worden als WG, de CRD uit Graz? n/a zal dan wel betekenen Not Available, niet leverbaar dus. Hieruit had ik dus kunnen lezen dat mijn auto (opnieuw bevestigend) gelukkig dus een " echte"4x4 is: de Quadratrac II Jacques
  6. In het geval van Quadratrac II inderdaad wel ja, maar mijn visie ging over Quadratrac I en die is OF voor Of achter en niet voor EN achter (ongeacht welke verdeling en wel of niet gesperd). Quadratrac I is dus 4x2, aandrijving voor OF achter, zelfregelend, al naar gelang eventuele slip. Quadratrac II is dus 4x4, aandrijving voor EN achter, 50/50 of 0/100 (en inderdaad, die heb ik gelukkig naar nu blijkt)! Jacques
  7. Da's mooi, dan heb ik gelukkig II! Alhoewel dit nergens op de selectiehandle terug te vinden is; hierop staat gewoon Quadratrac. Wist trouwens uberhaupt niet dat zoiets nog geleverd/gevraagd werd, ook nog nooit gezien hier in Nederland, wellicht voornamelijk/uitsluitend voor de Amerikaanse markt? Ben verder toch wel benieuwd naar jullie visie omtrend mijn 4x4/4x2 vraag! Jacques
  8. In die link kan ik alleen de huidige GC (wk) modellen terugvinden en geen WG's. Als ik zou vergelijken met een Nieuwe GC (wk), dan zou ik Quadratrac I hebben. Kijkende naar de demonstratie hoe zo'n systeem werkt is het dus eigenlijk afwisselend en afhankelijk van de grip voor OF achterwiel aandrijving en geen voor En achterwiel aandrijving. In mijn beleving is dus de aanduiding 4x4 niet juist: volgens de demonstratie is gelijktijdige aandrijving van de voor EN achterwielen niet mogelijk en praat je dus over een afwisselend voorwielaangedreven 4x2 of een achterwielaangedreven 4x2. Hoe denken jullie hier dan weer over?! Jacques Helaas heb ik echter nog geen antwoord WAARAAN ik kan zien of ik een Quadratrac 1 of 2 heb, ik hoop eigenlijk, gezien het bovenstaande, een Quadratrac 2.
  9. In mijn GC CRD, bouwjaar 2002, eerste tenaamstelling 2003 zit, aldus de tekst bij de pook, Quadratrac. Zit hier nu versie 1 of 2 in en hoe kan ik dit herkennen? De pook lijkt nl totaal niet op de diverse afbeeldingen uit het voorgaande quadratrac verhaal! Jacques
  10. Door de GC ben ik toch al veel rustiger gaan rijden, is goed voor hart en bloedvaten en ik kom al rijdend eigenlijk zelden boven de 3000 toeren. Alleen een enkele keer als je in wil halen en iets teveel gas geeft dan schakelt 'ie dusdanig ver terug dat je boven de 3000 komt. Ga er morgen lekker met de familie ca. 400 duitse autobahn km's mee rijden, een beetje king off the road gevoel, wie doet me wat. Allemaal een goede kerst. Jacques
  11. Onderhoud aan de auto is altijd juist en op tijd uitgevoerd, brandstoffilter en luchtfilter ca 9000 km geleden vernieuwd. Auto loopt zoals al eerder beschreven prima, trekt goed, rookt niet abnormaal, start goed ed dus verder geen probleem. Ik vroeg me alleen af of de motor boven de 3000 toeren mischien wat rustiger te krijgen was en dan eigenlijk ook alleen maar als je een keer doortrekt, constant rijdend op de snelweg is er bij ca 140 km/u en dus ca 3000 toeren niets aan de hand. Jacques
  12. Klopt helemaal, maar je zoekt toch altijd naar een bevestiging om iets te proberen en die staat er niet bij. Toch allemaal uiteraard bedankt voor de meningen. Jacques
  13. Zo had ik het ook begrepen, had er helaas echter niets aan. Jacques
  14. Mischien heb ik me niet helemaal duidelijk uitgedrukt, vandaar even opnieuw mijn bevindingen: de motor loopt correct stationair, de motor trekt ook mooi constant, alleen het geluid boven de 3000 toeren klinkt voor mijn gevoel rauwer dan ca 10,000km geleden. Dit laatste is wat ik graag eruit zou willen hebben en als ik de link lees welke ik in het openingstopic getoond heb, dan zou die 2-takt olie dat kunnen verhelpen. Ik wil graag jullie meningen en /of ervaringen horen omtrend 2 takt olie als toevoeging. Jacques
  15. Kop wad gescheurd, lekte inwendig koelvloeistof, onder garantie vervangen. Het storingsgeheugen heb ik 4 weken geleden bij B&S uit laten lezen en was destijds volledig leeg en ook toen vond ik het niet de meest subtiele motor. Moet dit weekend een behoorlijk eind rijden, dus ik gooi er een busje forte in en zal eens kijken of de motor daarvan wat rustiger gaat lopen. Jacques
×
×
  • Nieuwe aanmaken...