Spring naar bijdragen

Groene vingers.


dezperado
 Share

Recommended Posts

Zo even een onderwerp wat nix met Jeeps te maken heeft. smile.gif

Ik kocht een bolletje met tomaten zaadjes die je op turfbolletjes moest opkweken tot plantjes en dan in een pot en later in de tuin.n0273wq.gif

Inmiddels zijn mn plantjes een halve meter hoog en heb ik ze in grote potten op mn balkon hier naast mn computer

gezet, Mijn tuintje is pal op het zuiden maar ik heb me laten vertellen dat direct regenval en direct zonlicht niet goed was dus heb ze in grote potten op het balkon aan de noordkant gezet, De dak overstekken zijn bijna 2 meter dus bij regen valt en niet veel direct op de bladeren. De bloemetjes beginnen te komen.

Ik weet er geen zak van maar heb gehoord dat ik als er genoeg bloemetjes zijn er stelen zonder bloemetjes af moet halen zodat de vruchten dalijk meer voedsel krijgenh0743ds.gif

Heb ook tomaten mest gekocht en dat verdun ik en geef af en toe een scheut. Begieten alleen de aarde.

Vraag me af zouden ze harder gaan in de directe zon ??? Nu krijgen ze na 1600 uur nog een poosje middagzon.

Moet je helpen met de onderlinge bloemtjes bestuiven want ik heb weing bijen bij de hand. wink.gif

imgp24413go.jpg

Koop ze wel elke week want zolang kan ik niet wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in de zon is veel beter, tuurlijk is wind en regen er direct op nie van ut beste, maar zon is 10x beter en tegen wind kan je kan je beschermen dmv van stuk plastic, of een plaatje plasticglas er om heen zetten

tja en bestuiven zal je zelf moeten doen, trosjebloemen even trillen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou die planten een beetje groot beginnen te worden krijg ik wel vreemde blikken van voorbijgangers naar mn balkonnetje en dat heeft nix te maken met bestuiven. smile.gif

Nog niet gebeld intussen?

De lokale coffeeshop heeft inmiddels een nieuwe variant op het 'menu' gezet: Tomato Desperado. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dez kom even bij ons langs .... Des zijn tomatenplantje hangt vol met tomaatjes ennuh de eerste twee zijn al opgegeten !!

Zal het bestuiven dan toch te maken hebben met leeftijd tongue.gif

HEB NIETS GEZEGD!!! HEB NIETS GEZEGD !!

Uhhhh het dak moet er nog af ph34r.gif

Astrid.

LAAT DAT DAK MAAR ZITTEN mad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Ron nu komt ivm het dak ..... ennuh hij neemt wat tomaatjes voor je mee .... huh.gif

Dez sorry sad.gif

Strakkies gaat het niet door cry.gif 3 in en in verdrietige mannen in Haarlem.....

Maar alle gekheid op een stokje ik hoop dat het wat wordt met je tomaatjes!!

Smaken zo lekker als je al je liefde eringestopt hebt tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...