Beest Geplaatst June 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2006 tja als je verhoogt en je wil je trekhaak houden dan ben je genoodzaakt om de trekhaak te verlagen nu wil ik een amerikaans ding kopen zo iets met dit iemand ervaringen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst June 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2006 ja ik heb er een paar maar ik koos voor de verstelbare Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2006 Zijn inderdaad hele mooie systemen op de US markt, helaas zonder geldige type goedkeuring voor de nl markt. Wellicht zijn er mogelijkheden via de duitse markt met Tüv goedkeuring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2006 't Is inderdaad slim om even na te denken over eventuele gevolgen bij losraken van een aanhanger... Reken op een stevig onderzoek en mogelijke straffen wanneer je een Ami exemplaar hebt of zelf wat aangepast hebt. Zeker als er toevalling ook nog letselschade bij om de hoek komt kijken... Nu weet ik ook wel dat die trekhaken echt niet minder sterk zijn dan een exemplaar van Brink enzo, maar kom daar in een onderzoek eens mee... Op het moment dat er een "vreemd" exemplaar wordt aangetroffen, ben je eigenlijk al fout. Bewijs jij dan maar dat de trekhaak niet de oorzaak was! Via een ander EU land kan inderdaad een oplossing zijn, want volgens mij is er ergens een regeltje dat wat in het ene EU land goedgekeurd is, automatisch hier ook goed is. Of er dan toch een NL typekeur op moet, weet ik echter niet, maar in dat geval zou het dus een "papieren" goedkeuring zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2006 als ik evt. kan helpen met een NDO rapportje + onderzoek moet je het ff laten weten, kan er zo een paar foto's van schieten (heb je het officieel) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Ik heb er wel een ISO trekknobbeltje op want de USA versie is te groot. Ik weet donders goed dat het niet mag maar wordt gefrustreerd van een hoop trekhaak dingen. zoals het gewicht wat je mag trekken. Brink heeft geen alternatief Je mag die Brink haak niet verlagen of je dissel verhogen. En wat er allemaal niet mag Ja dat weet ik en de gevolgen rampzalig kunnen zijn als je je treklast verliest ook. Maar wie komt er met een oplossing ? Ik wil er voor betalen maar er is niemand thuis. Als je een Wrangler uit USA invoert dan mag je ineens 2500 kg trekken. Ook de mensen met een Dodge 1500 die veel trekken moeten hebben een hoop gezuer eer ze een goedkeuring hebben. De RDW geeft Chrysler de schuld en viceversa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Klopt Dez.. maar is dat een reden om dan maar gewoon een trekhaak te monteren? Lijkt me gewoon niet verstandig, al gaat het waarschijnlijk allemaal goed. Oplossing? Misschien een keer een brief (petitie) schrijven naar Chrysler, want de RDW zie ik niet toegeven in dit soort gevallen. On topic.. Hier is een gekeurde oplossing, maar dan heb je niks aan je jeep. Maar misschien als toepassing? safe-bumper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 29, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 ik bestel er wel 1, de amerikaanse dus zien wel weer het schip strand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 waarom had ik dat verwacht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 29, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 tja verlassen of met bouten verlengen is in mijn ogen minder, zit helemaal geen keuring op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 !eens Ik denk ook dat de risico's klein zijn hoor, en ik wilde ook geen azijn gaan staan p*ssen. Zolang je de risico's maar inventariseerd en extra oplet met aankoppelen ( zodat de aanhanger niet loskomt door een koppelfout ), zal er waarschijnlijk weinig misgaan. Denk je wel aan het verhaal van Dez? Verwisselbare kogel ivm andere europese maat is wel prettig, anders kom je alsnog aan het aanpassen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nitro71 Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 Wellicht is dit een wat vreemde oplossing maar je zou ook grotere wielen onder je kar kunnen zetten. Maar ja... als je ook nog een verenkit hebt dan worden dat wel heel hoge traktorwielen. Bodylift zou volgens mij niet moeten uitmaken (of zit de trekhaak niet op het chassis?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 is een goede gedachte, maar niet overal kan je zomaar grotere wielen onder steken. caravan bijv. weg van de minste weerstand en een zj kan geen bodylift Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Ruud's TJ Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 tja als je verhoogt en je wil je trekhaak houden dan ben je genoodzaakt om de trekhaak te verlagen iemand ervaringen? Ik heb een aanhanger met een in hoogte verstelbare dissel..... 2 minuten werk om de hoogte te veranderen......de oplossing voor mijn aanhanger!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 In Engeland zie je veel 4x4's met caravan rijden, dus daar zal het probleem zich ook wel voordoen. Als het om die ZJ gaat, wil ik daar best eens een mailtje aan wagen naar de technische adviseurs van de Caravanclub. Een in Engeland goedgekeurde trekhaak is toch ook voor de EU goedgekeurd dan? Om hoeveel verhoging gaat het trouwens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.