Spring naar bijdragen

trekhaak te hoog nu


Beest
 Share

Recommended Posts

't Is inderdaad slim om even na te denken over eventuele gevolgen bij losraken van een aanhanger... Reken op een stevig onderzoek en mogelijke straffen wanneer je een Ami exemplaar hebt of zelf wat aangepast hebt. Zeker als er toevalling ook nog letselschade bij om de hoek komt kijken...

Nu weet ik ook wel dat die trekhaken echt niet minder sterk zijn dan een exemplaar van Brink enzo, maar kom daar in een onderzoek eens mee... sad.gif Op het moment dat er een "vreemd" exemplaar wordt aangetroffen, ben je eigenlijk al fout. Bewijs jij dan maar dat de trekhaak niet de oorzaak was! huh.gif

Via een ander EU land kan inderdaad een oplossing zijn, want volgens mij is er ergens een regeltje dat wat in het ene EU land goedgekeurd is, automatisch hier ook goed is. Of er dan toch een NL typekeur op moet, weet ik echter niet, maar in dat geval zou het dus een "papieren" goedkeuring zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er wel een ISO trekknobbeltje op want de USA versie is te groot.

Ik weet donders goed dat het niet mag maar wordt gefrustreerd van een hoop trekhaak dingen. zoals het gewicht wat je mag trekken.

Brink heeft geen alternatief Je mag die Brink haak niet verlagen of je dissel verhogen. En wat er allemaal niet mag Ja dat weet ik en de gevolgen rampzalig kunnen zijn als je je treklast verliest ook.

Maar wie komt er met een oplossing ? Ik wil er voor betalen maar er is niemand thuis. Als je een Wrangler uit USA invoert dan mag je ineens 2500 kg trekken. Ook de mensen met een Dodge 1500 die veel trekken moeten hebben een hoop gezuer eer ze een goedkeuring hebben.

De RDW geeft Chrysler de schuld en viceversa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Dez.. maar is dat een reden om dan maar gewoon een trekhaak te monteren?

Lijkt me gewoon niet verstandig, al gaat het waarschijnlijk allemaal goed.

Oplossing?

Misschien een keer een brief (petitie) schrijven naar Chrysler, want de RDW zie ik niet toegeven in dit soort gevallen.

On topic..

Hier is een gekeurde oplossing, maar dan heb je niks aan je jeep. Maar misschien als toepassing?

safe-bumper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

!eens smile.gif

Ik denk ook dat de risico's klein zijn hoor, en ik wilde ook geen azijn gaan staan p*ssen. Zolang je de risico's maar inventariseerd en extra oplet met aankoppelen ( zodat de aanhanger niet loskomt door een koppelfout sad.gif ), zal er waarschijnlijk weinig misgaan.

Denk je wel aan het verhaal van Dez? Verwisselbare kogel ivm andere europese maat is wel prettig, anders kom je alsnog aan het aanpassen! tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast Ruud's TJ
tja als je verhoogt en je wil je trekhaak houden dan ben je genoodzaakt om de trekhaak te verlagen rolleyes.gif

iemand ervaringen?

Ik heb een aanhanger met een in hoogte verstelbare dissel..... 2 minuten werk om de hoogte te veranderen......de oplossing voor mijn aanhanger!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Engeland zie je veel 4x4's met caravan rijden, dus daar zal het probleem zich ook wel voordoen. Als het om die ZJ gaat, wil ik daar best eens een mailtje aan wagen naar de technische adviseurs van de Caravanclub. Een in Engeland goedgekeurde trekhaak is toch ook voor de EU goedgekeurd dan?

Om hoeveel verhoging gaat het trouwens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...