Spring naar bijdragen

Waar is dit voor? En nog een vraag.


Douwe
 Share

Recommended Posts

Ik heb een wash and wipe knop in mijn auto zitten. Als ik er op druk begint het motortje van de ruitenwisservloeistof te pompen, maar er gebeurt niks. Is het voor ruitenwissers op de koplampen die er niet op zitten of zo?

Ook heb ik een stopcontakt in mijn auto bij de bijrijders stoel... What the hell? Kan ik een schemerlampje of magnetron in mijn auto zetten? Heb het geprobeerd overigens (met een lamp), maar doet niks, moet nog multimeteren maar die is stuk. Weet iemand wat dit voor geval is? Is het standaard of extra speciaal?

En is er een simpele manier om de koplampen via het contact te laten lopen? I Noorwegen moeten ze standaard aan (anders boete), en ik vergeet ze (bijna) standaard uit te zetten, en dat is lastig.

Groeten,

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stopcontact zoals je omschrijft zal wel zijn voor een koelkastje/koelbox aan te sluiten dit zie je ook vaker in vrachtwagens.

En met het pissen van de achterruitenwisser zal het dan wel oke zijn maar mss zit je wisser zelf vast, probeer hem dan eens met de hand te helpen om te kijken of ie weer wil bewegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stopcontact zoals je omschrijft zal wel zijn voor een koelkastje/koelbox aan te sluiten dit zie je ook vaker in vrachtwagens.

En met het pissen van de achterruitenwisser zal het dan wel oke zijn maar mss zit je wisser zelf vast, probeer hem dan eens met de hand te helpen om te kijken of ie weer wil bewegen.

He jeeprio blokken zitten eronder 6,3 cm!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag met de achterruitenwisser gevochten. De as zat muurvast geroest. Ik hem hem met veel geweld (moker) uitgemept en ingevet en nu beweegt het, niet helemaal naar wens, maar het beweegt. Ik wil hem wel een keer vernieuwen met een sloopmodel, want wat een t-herrie!

Het mysterie van die knop is dus opgelost.

Dat stopcontact is idd metde motorverwarmer verbonden, al snap ik het nog steeds niet. In de motor zit namelijk een plug waar de stekker van de motorwarmer op past en daar heb ik een kabel voor. Die plug is dan weer verbonden met het stopcontakt in de auto, zodat je, als je de motorwarmer hebt aangesloten ook je föhn kunt gebruiken. Mij ontgaat de logica daarvan. Het is namelijk een gewoon stopcontact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat die achter-wisser motor vast zit is een bekend probleem.

De as is nl. van alu. en het huis van ijzer , het alu. gaat corroderen en vast-zitten.

(eventueel heb ik er nog wel liggen , mits het een oudere XJ is 89-94)

Ik heb het ding eruit gehaald en een rubber dopje in het gat gezet. wink.gif

En mooi dat het is !!!! laugh.gif , en scheelt een hoop onderhoud. (ik moet voortaan wel van de wispisser-knop afblijven anders loopt de kofferbak vol !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat die achter-wisser motor vast zit is een bekend probleem.

De as is nl. van alu. en het huis van ijzer , het alu. gaat corroderen en vast-zitten.

(eventueel heb ik er nog wel liggen , mits het een oudere XJ is 89-94)

Het is een nog oudere 1987. Op zich wissert hij weer, maar in het gevecht om die as er heel uit te krijgen heb ik twee tanden gebroken (van het halve tandwieltje). Nu wist hij niet over de hele ruit. Hij doet het, maar tzt wil ik hem wel vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag over het stopcontact in de auto is verklaard. Misschien aardig om te weten.

Het stopcontact is zoals eerder gezegd verbonden met de motorwarmer. Het doel is dat je een electrisch kacheltje in je auto kunt zetten tijdens het opwarmen van de motor zodat de auto ook warm is en de ruiten ontdooien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En is er een simpele manier om de koplampen via het contact te laten lopen? I Noorwegen moeten ze standaard aan (anders boete), en ik vergeet ze (bijna) standaard uit te zetten, en dat is lastig.

Gaat er bij jou geen signaal af als je het contact uitzet met de lampen nog aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat er bij jou geen signaal af als je het contact uitzet met de lampen nog aan?

Hoi. Het grappige is dat ik eergisteren even zat te onderzoeken hoe ik de mistlampen aan kan krijgen (nog steeds niet achter en er mist een knop, ik vermoed van de mistlamp.) en met de knopjes heb zitten spelen terwijl het licht aan was. Ineens hoorde ik een raar gezoem! De deur stond ook open. Ik vermoed dat die zoemer er wel is, maar dat er een los contact zit ergens. dat wordt dus speuren!

Maar goeie opmerking!

Groeten,

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi. Het grappige is dat ik eergisteren even zat te onderzoeken hoe ik de mistlampen aan kan krijgen (nog steeds niet achter en er mist een knop, ik vermoed van de mistlamp.) en met de knopjes heb zitten spelen terwijl het licht aan was. Ineens hoorde ik een raar gezoem! De deur stond ook open. Ik vermoed dat die zoemer er wel is, maar dat er een los contact zit ergens. dat wordt dus speuren!

Let even op; ik weet niet of dat bij de oudere XJ's ook zo is maar de mijne heeft "thuisbrengservice":

als je het licht uitdoet vóórdat je het contact uitzet, is het licht ook meteen uit.

als je het licht uitdoet nádat je het contact uitzet, blijven ze nog 30 sec. branden. Maar je moet dan geen signaal krijgen als je de deur opendoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...