GrandZJ Geplaatst June 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2006 Had gisteren een probleem, maar kan niet benoemen waar het 'm nou echt in zit, dus dan weet je ook niet waar je moet gaan zoeken. Reed met 140 over de A15 richting Tiel toen de wagen helemaal begon te trillen, ben toen 120 gaan rijden, toen leek het probleem over. Alleen, hij leek wel een stuk trager geworden. O ja, op het moment van dat trillen stond de temperatuurmeter ook een stuk hoger, op de streep tussen de 100 en de 125 in (112 en een half?). De temperatuur zakte niet toen ik rustiger begon te rijden. Heb ook al zo'n vreemd geval gehad toen ik met de caravan op de terugweg was van een weekendje weg, de verbruiksmeter liep ineens op, en ik moest het stuur ineens steviger vasthouden, net of een van de voorbanden lek was. Rond de auto en de caravan gelopen, niks te zien, toen zijn we heel rustig over de vluchtstrook naar de 1e afslag gereden en zijn in een laag tempo naar huis gereden, we waren gelukkig al niet ver van huis. Heb mijn garage (geen Jeep-specialist) nog laten kijken op de brug, maar deze kon ook niks ontdekken. Ik heb het idee dat het ergens in de aanfdrijving moet zitten en dat het er pas uitkomt na een iets langere rit als de auto goed warm wordt. Wie weet raad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst June 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2006 Ik zou t meer zoeken in een duivelsuitdrijver.... pff, nee, zou t niet weten. Maar er komen vast nog wél bruibare tips. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2006 Gokje: Koppelomvormer die niet goed functioneert? Krijg je uberhaupt foutcodes? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2006 de bak te warm? maar dat verklaart dat trillen niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
halogeen Geplaatst June 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2006 Had gisteren een probleem, maar kan niet benoemen waar het 'm nou echt in zit, dus dan weet je ook niet waar je moet gaan zoeken. Reed met 140 over de A15 richting Tiel toen de wagen helemaal begon te trillen, ben toen 120 gaan rijden, toen leek het probleem over. Alleen, hij leek wel een stuk trager geworden. O ja, op het moment van dat trillen stond de temperatuurmeter ook een stuk hoger, op de streep tussen de 100 en de 125 in (112 en een half?). De temperatuur zakte niet toen ik rustiger begon te rijden.Heb ook al zo'n vreemd geval gehad toen ik met de caravan op de terugweg was van een weekendje weg, de verbruiksmeter liep ineens op, en ik moest het stuur ineens steviger vasthouden, net of een van de voorbanden lek was. Rond de auto en de caravan gelopen, niks te zien, toen zijn we heel rustig over de vluchtstrook naar de 1e afslag gereden en zijn in een laag tempo naar huis gereden, we waren gelukkig al niet ver van huis. Heb mijn garage (geen Jeep-specialist) nog laten kijken op de brug, maar deze kon ook niks ontdekken. Ik heb het idee dat het ergens in de aanfdrijving moet zitten en dat het er pas uitkomt na een iets langere rit als de auto goed warm wordt. Wie weet raad? Hoi misschien een erg wilde gok maar kan het misschien een aanlopende remklauw zijn? Meestal kun je dit gauw zien aan de blauwe verkleuring van de remschijf. Zoals ik al zeg een wilde gok maar ik heb het 1 keer mogen meemaken met een BMW en de klachten komen erg overeen. succes, Eduard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandZJ Geplaatst June 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Heb de foutcodes uitgelezen, kreeg alleen de 12, maar dat kan kloppen, dus dat brengt ook geen uitkomst. Maar om ook nog eens terug te komen op die temperatuurmeter, is dat wel normaal met dat hele warme weer of moet ie dan ook gewoon rond de 100 blijven staan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Ik ga ook voor de remklauwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Heb de foutcodes uitgelezen, kreeg alleen de 12, maar dat kan kloppen, dus dat brengt ook geen uitkomst.Maar om ook nog eens terug te komen op die temperatuurmeter, is dat wel normaal met dat hele warme weer of moet ie dan ook gewoon rond de 100 blijven staan? met het warme weer staat die van mij op 100 das incl. aircomss een keer tijd om radiator te spoelen / buitenkant schoon te maken.... vorig jaar had ik ook hoger, totdat er een nieuwe radiato op kwam toen weer netjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandZJ Geplaatst June 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2006 Ik heb in ieder geval vast een blikje met inhoud gehaald om het gehele koelsysteem te reinigen, daar enige tijd mee rondtuffen en dan na het weekend leeg laten lopen en eens flink doorspoelen, waarna er nieuwe koelvloeistof op komt. Wist niet dat er heel andere koelvloeistof in moest, niet die standaard die je bij bijv. elke bouwmarkt kunt kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DannyGC Geplaatst June 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2006 . Wist niet dat er heel andere koelvloeistof in moest, niet die standaard die je bij bijv. elke bouwmarkt kunt kopen. Andere koelvloeistof? is toch allemaal water met antivries? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pierre Geplaatst June 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2006 Ja , vorig jaar heb ik hetzelfde gehad met dat trillen, beangstigend. De oorzaak lag bij mijn Jeep toch in de verbindingen in de " voortrein" vanaf het stuurhuis naar beide voorwielen.De diverse verbindingen zijn toen gedemonteerd om eea te kunnen vaststellen, er komen met hogere snelheden krachten op te staan welke op de brug niet of nauwelijks te constateren zijn. Je kunt je dan ook voorstellen dat door dit trillen(dat meer klapperen is) eea los kan gaan zitten of beschadigd kan raken. Ik ga er dan ook vanuit, dat het een slechts indirect met het ander te maken heeft of het gevolg is van dit trillen. Kijk ook eens naar de " rubber blokken" waaraan de motor opgehangen is, zijn deze nog intakt? Veel succes ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst June 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2006 Andere koelvloeistof? is toch allemaal water met antivries? je hebt wel 2 soorten koelvloeistof, ik weet alleen even niet hoooe die andere heet (de duurdere) maar in die 96er grand van mij gaat ook gewoon die goedkope van de bouwmarkt. werkt perfect, en ik geloof dat als je die andere erin doet het niet bevoordelijk voor je koelsysteem is. In de nieuwere chryslers gaat dat nieuwe spul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst June 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2006 Hoi, Ik had sinds 2 weken ( jaja, na Veldhoven) ook nogal wat last van trillingen. Ik dacht dat ik de aandrijflijn en wielen goed had gereinigd met de hoge drukspuit. Vooral last bij accelereren van 100 naar 120 en bij het decelereren. Toch maar even de wielen eraf gehaald vandaag en bij linksachter en linksvoor kwam al snel de aap uit de mouw. Twee gemiste kluiten modder aan de binnenkant! Gelijk maar even de klauwen goed gereinigd, staalborstel erover en met het luchtpistool schoongeblazen. De sleuven van de geventileerde schijven voor, zaten hier en daar ook redelijk vol. Alles is nu weer echt goed gereinigd en bij een proefritje tussen Duiven en Zevenaar liep ie weer als een zonnetje! Hoe alles er voor het reinigen uitzag kun je ook nog zien op http://members.chello.nl/j.doorn12 Groeten, Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandZJ Geplaatst June 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2006 Andere koelvloeistof? is toch allemaal water met antivries? Dacht ik eerst ook dat het niet zo nauw kwam, maar deze wordt toch echt opgegeven volgens de onderdelenboer. Deze is ook anders van kleur, nl. rood. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2006 Hoi,Ik had sinds 2 weken ( jaja, na Veldhoven) ook nogal wat last van trillingen. Ik dacht dat ik de aandrijflijn en wielen goed had gereinigd met de hoge drukspuit. Vooral last bij accelereren van 100 naar 120 en bij het decelereren. Toch maar even de wielen eraf gehaald vandaag en bij linksachter en linksvoor kwam al snel de aap uit de mouw. Twee gemiste kluiten modder aan de binnenkant! Gelijk maar even de klauwen goed gereinigd, staalborstel erover en met het luchtpistool schoongeblazen. De sleuven van de geventileerde schijven voor, zaten hier en daar ook redelijk vol. Alles is nu weer echt goed gereinigd en bij een proefritje tussen Duiven en Zevenaar liep ie weer als een zonnetje! Hoe alles er voor het reinigen uitzag kun je ook nog zien op http://members.chello.nl/j.doorn12 Groeten, Ape Je mag remklauwen NOOIT reinigen met lucht, hierdoor kan de eventueel vrijgekomen asbest gemakkelijk rondvliegen en ingeademd worden en we kennen allemaal hiervan de gevaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst June 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2006 Je mag remklauwen NOOIT reinigen met lucht, hierdoor kan de eventueel vrijgekomen asbestgemakkelijk rondvliegen en ingeademd worden en we kennen allemaal hiervan de gevaren. Er mag al jaren geen asbest meer in remmen worden verwerkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2006 Er mag al jaren geen asbest meer in remmen worden verwerkt Idd maar op meeste verpakkingen van remblokken staat: "CAUTION MAY CONTAIN ASBESTOS" en ik heb tijdens mijn opleiding tot autotechnieker altijd geleerd dat remstof en perslucht niet samengaan. Je spuit ze best gewoon met water er de hogedrukreiniger af of eventueel met remmenreiniger, maar ik vind water onder hoge druk nog altijd heb beste. Daarna effe droogrijden en eens goed warmremmen zodat al het water verdampt en het niet gaat roesten op je schijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst June 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2006 Idd maar op meeste verpakkingen van remblokken staat:"CAUTION MAY CONTAIN ASBESTOS" ohh dat zijn portugese, daar mag het wel ga je beter van voetballen zeggen ze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2006 ohh dat zijn portugese, daar mag het wel ga je beter van voetballen zeggen ze Had iemand nog een kaart over? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandZJ Geplaatst June 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2006 Maar weer ff on topic nu Heb vandaag de voorwielen eraf gehaald en beide voorste remschijven zien er wel een beetje blauw uit. Ga a.s. weekend de remklauwen maar eens loshalen en kijken of de boel een beetje gangbaar is of dat het misschien een beetje stroef gaat, waardoor er een cylindertje blijft hangen of zo. Weet iemand waar ik nog extra op moet letten bij de (de)montage? En wat ik zeker bij de hand moet hebben? Remmenreiniger en misschien nog een of ander smeermiddeltje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2006 Remmenreiniger, ja. Smeren zou ik niet teveel doen Maaruh... ik zit ook nog aan wat anders te denken. Hoe is het met de filters in de bak en wat doet de toerenteller tijdens dat schokken/trillen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandZJ Geplaatst June 29, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Volgens mij blijft de toerenteller gewoon staan, maar je merkt dat de wagen harder moet werken, ik moet dan ook het gas verder induwen om op dezelfde snelheid te blijven. Maar die schijven worden toch ook niet zomaar zo blauw? Vlak voordat ik het probleem voor het eerst constateerde is ie in de garage geweest voor APK en een kleine beurt, daarbij zijn ook de remmen gesteld, misschien zijn ze wat te krap gesteld, kan dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 daarbij zijn ook de remmen gesteld, misschien zijn ze wat te krap gesteld, kan dat? Ja dat kan maar geldt alleen maar voor de handrem, een aanlopende handrem heb je maar even last van. En dan wordt achter de boel dus heter en eventuele verkleuring dan normaal. Let nog eens goed op je toerenteller als ie zwaarder moet trekken of met gas bij geven. Klinkt eerder als een slippende automaat dan als een remmerij probleem. Hoe ziet/ruikt je automaat olie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Het zou natuurlijk aan de remmen kunnen liggen, maar als je echt meer gas moet geven zou zo'n rem in rook moeten opgaan! Bovendien zou dat niet zomaar spontaan op de snelweg gebeuren, hoogstens na geremd te hebben. Maar ook bij 120 km of zelfs 80km geldt, dat je dan een enorme rookwolk van je remmen moet zien komen! Daarnaast zou de auto dan m.i. ook naar één kant moeten gaan trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
halogeen Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Hoi het gebeurde mij op de snelweg en of ik nu daarvoor iets bijgeremd heb weet ik niet meer maar het kan dus wel. Ook de klachten zijn precies hetzelfde. Ik had ook alleen maar het lekke band gevoel, trillen en het gevoel alsof je auto heuvel op rijd. Hij trok echter niet naar 1 kant. De klauw hoeft ook maar heel iets te blijven hangen om dat voor elkaar te krijgen zeker op de snelweg rij je er zo een aantal kilometer mee en dan wordt het echt wel warm. Als beide schijven een blauwe verkleuring vertonen kan het ook aan vuil in de hoofdremcilinder liggen. Dit kan tot gevolg hebben dat er een restdruk op het systeem blijft staan. Als de schijven er trouwens blauw uit zien zou ik ze zowiezo vervangen (uiteraardt dan ook de remblokken). Schijven worden maar op 1 manier blauw en dat is door extreme hitte. Dit maakt de schijven zwak. Mijn advies is: remblokken demonteren, de remslang laten zitten, vervolgens met een (grote) tang de cilinder terugknijpen, iemand de rem laten intrappen tot de remcylinder een eindje uitgedrukt is (let op dat je niet te ver gaat want anders valt die er gewoon uit) en dan weer terugduwen en vervolgens doe je dit een keer of 5 per kant. Vervolgens vervang je de remolie en vet je de bouten waar de remklauw over beweegt licht in met vet. Nog even 2 dingen om aan te denken; pas bij een wat oudere auto op met het intrappen van het rempedaal, doe dit niet verder dan halverwege, trap je tot de bodem dan heb je kans dat je de rubber dichtingen in de hoofdremcilinder kapot trapt omdat ze dan voorbij de ingesleten rand geduwt worden. Om dezelfde reden zou ik het verversen van de remolie met een pneumatisch systeem doen, gaat snel en risicoloos. Als de auto na deze dingen verder goed remt en tijdens het remmen niet trilt in het stuur kun je het nog even aanzien met de remschijven en blokken. Al met al een heel verhaal maar ik denk wel aardig kompleet. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groeten Eduard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.