Spring naar bijdragen

pierre

Forum member
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

pierre's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ja , vorig jaar heb ik hetzelfde gehad met dat trillen, beangstigend. De oorzaak lag bij mijn Jeep toch in de verbindingen in de " voortrein" vanaf het stuurhuis naar beide voorwielen.De diverse verbindingen zijn toen gedemonteerd om eea te kunnen vaststellen, er komen met hogere snelheden krachten op te staan welke op de brug niet of nauwelijks te constateren zijn. Je kunt je dan ook voorstellen dat door dit trillen(dat meer klapperen is) eea los kan gaan zitten of beschadigd kan raken. Ik ga er dan ook vanuit, dat het een slechts indirect met het ander te maken heeft of het gevolg is van dit trillen. Kijk ook eens naar de " rubber blokken" waaraan de motor opgehangen is, zijn deze nog intakt? Veel succes !
  2. Hallo Wrangler, Precies zoals je vermoedde, de koolborstels veroorzaakten het probleem. Bovendien zijn de sleepringen tot ca 1mm in diameter ingesleten, hetgeen betekende dat ik een gereviseerde dynamo gekocht heb voor Euro 50,00, en ca 3 uur heb gesleuteld.Bij uitlezing van de computer verschijnt nu slechts 12 en 55 hetgeen inhoudt dat de problemen opgelost zijn (heb ik van u geleerd !). Rest mij te vertellen dat het toch raadzaam is de kooborstels bij een GC ZJ in het onderhoudschema mee te nemen, het controleren hiervan duurt ca 1/2 uur, en het voorkomt veel denk& herstelwerk in een te laat stadium. Nogmaals bedankt Wrangler ! Groet,Pierre.
  3. Officiele Jeepdealers, Ik heb vroeger Indian gereden , daarna jarenlang Harly en heb 'm nog steeds. Het " sleutelen" aan deze fietsen vind en vond ik heerlijk om te doen, klinkt misschien raar, maar " It's a way of life" en een afkeer van vrouwenhandjes bij mannen zit erin.Mannen moeten bouwen !! Ik kan me ook niet herinneren dat ik een stuk speelgoed, vlijtig door mijn ouders bij elkaar gespaard niet in de kortst mogelijke tijd gesloopt, en weer in elkaar had gezet voordat mijn ouders er erg in hadden " Boys and toys ". Nu heb ik ook nog een Jeep GC en die moet er ook aan geloven. Dus Jeep dealers: Goed dat ze er zijn, de club wordt groter en ik ben tevreden. Groet, Pierre.
  4. Oei Wrangler, Nu treedt de " wet op behoud van ellende" in werking, ik snap het even niet meer: heeft uw reactie misschien betrekking op een andere topic? Koolborstels vervangen: lukt me wel Demonteren dynamo : lukt ook Ontstoringscondensator: Zal wel het zwarte blokje zijn 1 draad in, meerdere uit en bevestigd aan de "koolborstelbrug" met 2 moertjes. Spanningsregelaar: Is dit een kwetsbaar onderdeel ? In vroeger tijden heb ik vaak de volgende volgorde gebruikt: Kijken> denken> doen. Hierbij was begrijpen niet van toepassing, eerder een ambitie. Ik ben nu in het stadium doen ! Groet, Pierre.
  5. Hallo Wrangler, Ik bedoel het zwarte blokje op de kunststoffen " koolborstelbrug" gemonteerd met 2 moertjes. Helaas kan ik vanaf deze plek geen foto sturen. Op de dynamo is 1 dikke stroomkabel van de accu gemonteerd, en dmv het zwarte blokje bedrading op deze " koolborstelbrug" , poehpoeh moeilijk uit te leggen zonder foto. Ik wil dit weten, omdat ik op uw advies de koolborstels wil controleren evt. vervangen (inmiddels heb ik deze aangeschaft). vriendelijke groet, Pierre.
  6. Masters, Het is toch wel prettig om problemen aan je Jeep GC 1993 4L te hebben, maakt ook weer een beetje de padvinder bij me los (nostalgia). Alles onder het motto: Als alles goed gaat, heb je problemen nodig !! 1)Hoe heet het zwarte blokje, bevestigd aan de dynamo en wat is de Engelse benaming hiervan? 2)Waar zit de spanningsregelaar (voltage regulator)? Wie helpt me bij deze puzzel? Groet, Pierre.
  7. Doe ik, bedankt Wrangler , ik houd het forum op de hoogte van de constatering door de Boschdienst. Ik vraag me dan ook af of de koolborstels ook van invloed zijn op de voltmeter of dat dit een soort diode is die het voltage niet direct doorgeeft van de accu aan de voltmeter. U heeft me in ieder geval enorm geholpen. mvgr.Pierre.
  8. Ontzettend bedankt, Wrangler, het probleem heeft me de hele dag en nacht door het hoofd gespookt. Leest de voltagemeter in het dashboard dan ook niet direct van de accu, maar via de dynamo & pcm? Moet ik 'm nu resetten? Kan ik de dynamo via een Bosch dealer laten installeren, wat raadt u me aan? Kunt u een inschatting maken van de kosten voor deze werkzaamheden? Groet, Pierre.
  9. Bedankt Wrangler, ik heb 'm uitgelezen, en inderdaad het check enginelampje begon vrolijk te knipperen, het gaf de volgende informatie weer: 1-2 4-1 5-5 Kunt u hier meer informatie uithalen? Groet, Pierre.
  10. Met gestartte motor geeft hij dus een lager voltage (wat ca 14v hoort te zijn). Foutcode uitlezen: Hoe doe ik dat? GC ltd 1993 4ltr.+ 1 1/2 ltr. herseninhoud. Lambda sonde : Hoe heet dat in Haynes zodat ik hem kan localiseren? Voordat het probleem optrad, stond de voltmeter op het dashboard gewoon ca14volt met lopende motor, nu blijft hij dus op 9volt staan. Kan ik hiermee bij het reguliere Bosch servicedienst (accu+Dynamo) terecht? Is het mogelijk dat ik welliswaar 12v op de accu meet, maar dat het amperage niet toereikend is, waardoor ik terugval in capaciteit krijg? Dit zou duiden op een kapotte accu. Gister ben ik dus alleen op de accu (naar mijn mening) gaan rijden hetgeen resulteerde in plotselinge uitval na 10km, in eerste instantie van alle meters op het dashboard, daarna de motor. Na een half uur gewacht te hebben, heb ik de motor weer kunnen starten, en ben nog net op tijd thuis gekomen om het enige doelpunt tegen Kameroen te missen (je moet ook kunnen relativeren). Dus sde accu laadt zich weer bij of op! Spookmachine af en toe !! Reageer aub, ik ben hopeloos. Pierre.
  11. 4 liter motor bij m'n Grand Cherokee ltd (ZJ) 1993, 1 1/2 liter herseninhoud bij mij. Probleem: Het dashboardpaneel geeft aan : Check Engine De voltagemeter op het dashboard geeft aan: 9 volt De accumeting geeft aan : 12 volt motor niet ingeschakeld De accumeting geeft bij ingeschakelde motor: minder dan 12v(terwijl dit ca 14v moet zijn) De voltagemet op het dashboard geeft nog steeds aan: 9volt De andere meters doen het correct. De accuklemmen zijn gereinigd. De dynamo laat geen bijzondere geluiden horen. Wat kan dit zijn?? Bedankt alvast voor jullie reactie ! Pierre.
  12. De pc Hoofstraat, waar is dat?Kunnen we ons daar niet met z'n allen treffen? Schijnt toch leuk te zijn. Kunnen we die misselijke koppen van de SP bekijken. Jawohl Herr Marainissen, wir brauchen ein VW und Arbeit macht frei !!!
  13. Kijk, en daar doen we het voor, super!!!
  14. Ach, weet je: Je kunt een Harley Davidson ook vergelijken met een Suzuki ofzo, moet je niet doen en niet willen doen: Harley=Harley + Jeep=Jeep, aan beiden moet je zo nu en dan sleutelen, en dat is toch leuk, nietwaar? Als je daar niet van houdt moet je zeker een japanner nemen, het zuidelijk halfrond rijdt Toyota ,niets mis mee. Echter "NOT MY THING". Veel plezier met jouw nieuwe JEEP !!! Groeten, Pierre.
  15. Hallo, Geloof het of niet, sinds 5 maanden kreeg ik de melding "SERVICE 4WD SWITCH", ik heb alles nagekeken gereinigd noem maar op en niets hielp. Ongeveer 1 week geleden maakte een kennis me erop attent dat mijn kentekenverlichting rechts niet werkte, daags erna heb ik het lampje vervangen. Tot mijn grote verbazing krijg ik nu de melding niet meer , afkloppen maar ik denk dat dit de oorzaak van de melding is geweest, alles duidt hierop. Nu is zo'n processor een vreemd ding, en dat weten we van onze pc wanneer iets niet is aangesloten of ontbreekt krijgen we een melding bv "missing hardware". Als ik dit nu vertaal naar mijn boardcomputer zou dit kunnen betekenen dat deze het signaal "service 4wd switch" geeft. In voorkomend geval blijkt dan dat simpel denken de oplossing biedt. Groeten, Pierre.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...