Spring naar bijdragen

vragen over waarde Wrangler van 'n noob


venezia
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

biggrin.gif GLIM BLINK biggrin.gif

Joepie ik heb er eentje!! wub.gif DE AUTO = MIJN AUTO !!!! wub.gif Straks kan ik kwijlend uit het raam kijken als ze voor de deur staat ipv naar andermansauto's op dit forum tongue.gif

Even tussen twee haakjes dat is ook leuk om ideeen op te doen.

Ik hoop zo dat het wordt wat ik ervan verwacht ...... gewoon genieten en rijden!!

De hele wereld krijg ik straks over mij heen.

Heb ik er wel goed aangedaan of zeggen ze het alleen maar omdat ze jaloers zijn unsure.gif

Wat ik mijn alleen afvraag wat zijn de nadelen (heeft toch iedere auto?!) van mijn aankomende auto??

Lekkage - in de winter met handschoenen aan omdat zij niet warm te krijgen is - na de zoveel km. sleutelen , omdat ze het anders niet doet ???

Tja het is voor mij afwachten of zijn er mensen op dit forum die mij meer kunnen vertellen hierover?

Voor technische dingen = Ronald er ....... MAAR waar moet je rekening mee houden?

Om een voorbeeld te geven : mijn mini (bijna alle oude mini's) moest 'swinters binnen en buiten gekrabt worden .....

Een weetje en als je het niet weet kijken de minirijders je vragend aan als je dit zegt .......

Tja wat verwacht je nou?? Het is een oude mini hoor!! Oke duidelijk .... was ook niet te verhelpen sad.gif

Misschien dat er bij de jeep ook "normale"dingen zijn die je als leek niet weet , maar wel handig zijn om te weten.

Ik hoor graag van jullie!!

Groetjes Astrid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poe.......

ben geen wrangler rijder maar bijna elke Jeep gaat lekken bij krukaskering..mooi laten lekken, olie peil checken word het te gek vervangen verstandig is dan om gelijk de oliepomp te vervangen

het grote nadeel van een Jeep in combinatie met dit forum en met meetings van JCN is dat je andere Jeeps ziet.

en elke Jeep is net weer iets anders.......die heeft dat, die zus....en je gaat denken dat wil ik ook.....kost bakken met geld rolleyes.gif

maar voor specifieke Wrangler dingetjes zal je vast wel antwoord krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Astrid,

a. Van harte gefeliciteerd (nogmaals)!!!

b. niet te veel mogelijke problemen (op)zoeken. Geoon gaan rijden en genieten. Standaard dingetjes niet vergeten (diverse olies, koelvloeistof, doorsmeerpunten etc.) en verder gewoon rijden en genieten met/van dat "ding"!!!!

Als zich iets voor doet is het vroeg genoeg om na te gaan denken, en dan is er hulp zat op dit Forum!!

Have fun!!!!! yes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cool.gif --><div class='quotetop'>QUOTE(Ollie B @ Apr 28 2006, 17:59 ) </div><div class='quotemain'>

Tja niet moeilijk doen. Gewoon fun hebben en als er problemen dreigen, er is hulp zat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAVE FUN MAN

Je zal "HAVE FUN GIRL" bedoelen...... dry.gif Mijn rol zal beperkt blijven tot troubleshooter vrees ik.

Maar jullie hebben natuurlijk gelijk. Eerst rijden en de wagen leren kennen, de rest volgt vanzelf wel. Wat jullie echter niet mogen vergeten (en dat durf ik nauwelijks te schrijven) ...de Wrangler zal voornamelijk als boodschappenwagen worden gebruikt ph34r.gif en m'n meisje moet gewoon een betrouwbare auto hebben.

Nou geloof ik echter wel dat de techniek behoorlijk simpel, robuust en betrouwbaar is. Effe een vraagje: de startmotor draait erg langzaam rond. Starten is geen probleem maar het lijkt wel of er een turbine on de kap zit die aan moet lopen. Hoort dat bij dit type blok of moet ik de accu 'ns aan de lader hangen?!

Ronald

PS. Admin, is het geen probleem dat Astrid en ik hetzelfde profiel gebruiken of zal ik nog een extra profiel voor haar maken?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd luitjes met de aankoop van dit fantastische brok ijzer! biggrin.gif

Je zult er nooit weer van loskomen , wat ie je ook aandoet.

Mijn YJ rijdt , heeft elke dag wel een nieuw bijgeluid , wat soms ook weer spontaan verdwijnt , en vervolgens wordt vervangen door 2 nieuwe , die op hun beurt...............nou ja , zo is zo'n auto dus een kakofonie van mechanisch gekletter , maar oh wat is het lekker.

Het tocht , lekt en aangezien de mijne niet voorzien is vzn enige bekleding of isolatie brult ie ook nog eens boven alle beschikbare radio's uit. Fijn!

En die startmotor? Nee , het is niet normaal , maar de mijne doet precies hetzelfde. Ze houden er gewoon niet van om uit hun slaap te worden gehaald.

Wie goed luistert , hoort het protest als je de startmotor aanslingert : Huh..wah...huh..wah....huh...wah..huh...wah...rochel..wah..rochel..rochel....brrwabbrrrrrrr!!!! Dan is ie wakker, en het maakt niet uit of het winter of zomer is , hij doet het altijd.

Als ik een beetje gestoord overkom , who cares , als je maar geniet van wat je hebt tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dank voor de reacties heren en geen zorgen hoor, komt inderdaad allemaal wel goed. Heb gisteravond nog even gesproken met mijn maatje en de wagen hangt nu in een kantelbrug en wordt aan de onderzijde schoongemaakt. Ben trouwens van plan om tzt de wagen toe te voegen aan onze collectie op onze homepage. Als het zover is geef ik wel een seintje.

Maar we gaan er eerst even een paar dagen tussenuit. Zometeen eerst een paar dagen naar Duitsland op vakantie om bij vrienden een paardagen uit te rusten. Wel met een aangepast schema want we komen eerder terug zodat ik eind van de komende week zelf nog wat erk aan deWrangler kan doen. Tja, je moet er wat voor over hebben..... biggrin.gif

Trouwens Wrangler89, maak je geen zorgen hoor. Ik ken de verschijnselen die jij vertoont maar al te goed. Bij mijn eigen oldtimer is het niet anders. Elk kraakje, piepje, kuchje klinkt bekend en hoort er gewoon bij en wat anderen zeer verontrustend in de oren klinkt, stelt jou alleeen maar gerust dat alles werkt zoals het hoort..... toch? laugh.gif

groeten en tot binnenkort.

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waanzinnig ding die kantel brug. nooit gezien. ideaal als je de lucht niet inkan.

De onderkant ziet er niet slecht uit. Dat de veerbladen roestig zijn is gewoon van terreinrijden evenals de bodemplaat. Dat stuk linksachter moet wel wat aangedaan worden. Daar zit een plaatje waar een stop op heeft gezeten om te voorkomen dattie niet te ver inveert. Dat heeft haast niemand meer van ons eropzitten en is bij mij ook knap verroest. Effe goed schoonmaken en ontroesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn vandaag na een ritje van 650km weer thuis aangekomen. Wel lekker dan zo'n leasebak op de Duitse autobaan..... heb een paar keer tegen de 240km/u aangezeten maar het was jammer genoeg te druk om echt lekker door te rijden. huh.gif

De YJ staat nog steeds in de steigers en morgen en overmorgen ben ik dus ook in Spijkenisse om verder te helpen met de bodem. Morgenochtend waarschijnlijk eerst even langs Tiel om wat onderdelen op te halen. Alleen het voorruitframe hebben ze niet liggen, hopelijk duurt het niet zo lang om te leveren.

Die kantelbrug heb ik trouwens al vaker op oldtimerbeurzen gezien. Het is inderdaad een handig ding als je er de ruimte voor hebt. De garage waar de YJ nu staat verkoopt / verhuurt deze en gebruikt hem uiteraard zelf ook. Kijk maar via Classic Passion. Overigens komen op de website tzt zowel de Wrangler alsook mijn eigen auto te staan.

Goed, tijd voor een biertje. Ik zal morgen wat foto's maken van de vorderingen en als ik 's avonds nog puf heb hier even berichten.

groeten,

Ronald

PS. Astrid en ik hebben tijdens de rit vandaag zitten filosoferen. Hebben jullie Wranglers ook namen? Wat dachten jullie van Blubberjunkie of City Hummer? ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Z en morgen en overmorgen ben ik dus ook in Spijkenisse

Gemeente Brielle hier, dus wel zwaaien als we mekaar tegenkomen dan he? Je zal wel 's richting 't strand gaan neem ik aan....

Bij welke garage is dat in Spijk?? (gaaf geval trouwens, die kantelbrug, maar dat was al gezegd....)

PS. Astrid en ik hebben tijdens de rit vandaag zitten filosoferen. Hebben jullie Wranglers ook namen? Wat dachten jullie van Blubberjunkie of City Hummer? ph34r.gif

Ik heb er zelf geen bijnaam voor, maar ik hoop dat die sufferds van buren van ons hem ' dat brede rode teringding dat altijd hun plekkie inneemt ' gaan noemen.

Pfftt, misschien laat ik hem af en toe express wel een beetje lekken ook !!

Amen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronald is vandaag de hele dag bezig met de onderkant van MIJN auto biggrin.gif

Ook zijn er onderdelen gekocht ... de eerste 500 euro's zijn weer uitgegeven.

Nieuw voorruitframe , nieuw voorruit en de rubbers.

Tja wie mooi wil rijden moet betalen sad.gif wat een wijsheid.

Om terug te komen op Ron zijn verhaal .... de naam van mijn lief tongue.gif

Kreng , loeder .... nee mijn droom is eindelijk werkelijkheid geworden!!

worshippy.gifwub.gif EEN WRANGLER wub.gif (al had mijn zoon liever een hummer gehad ... vandaar de naam cityhummer).

Wie o wie heeft ervaring met stickers en waar moet je op letten??

Blijven ze bijv. goed zitten met wassen vd auto??

Het idee is er al nu de uitvoering nog ... dan de foto en zijn jullie op de hoogte biggrin.gif

Ik loop ver te ver vooruit!!

Eerst de onderkant en het voorruit .... dan naar Haarlem ... poetsen en kijken of de binnenkant nog te redden is .....

Daarna komt pas het opleuken unsure.gif

Maar begrijp mij goed ik ben nu alleen maar aan het verzamelen van info .... toch ?!

Groetjes Astrid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...