Spring naar bijdragen

Wat een reactie,


Recommended Posts

Zooooo heb ik weer,

Ben ik afgelopen week onderweg van Vught naar Tilburg over de snelweg, hoor ik ineens een raar geflapper links voor.

Ik zo snel als mogelijk de vluchtstrook op om maar eens te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Nu blijkt dus na grondige inspektie dat er van mijn linker modderband een nop afgevlogen is.

Omdat het gaat om Colway banden en dit dus cuvers zijn (wat ben ik toch milieu vriendelijk he) kijk ik nu aan de buitenwang van de band op het karkas ohmy.gif

Eenmaal thuis heb ik mijn modderbanden er maar eens afgehaald en me zomerbanden ervoor op de plaats terug gemonteerd.

En toen kwam het, destijds heb ik als laatste de banden online bij de importeur kunnen bestellen via internet.

Was geen vuiltje aan de lucht, bestellijstje mooi ingevuld, geld overgemaakt, paar dagen later grote vrachtwagen in de straat met mijn 4 nieuwe banden.

Nu mail ik die importeur dat ik een probleem heb met een van mijn banden en natuurlijk de vraag of dit garantie is want volgens de site van colway zit er garantie op produktie of fabrikage fouten en dat zelfs levenslang ongeacht het aantal kilometers of de leeftijd van de band.

Krijg ik van de week een mailtje van de importeur terug, tja als zouden we willen helpen helaas kunnen we dat niet want wij voeren het merk niet meer, we hebben alle contacten met de fabrikant verbroken en kunnen nu dus niets meer voor u betekenen. mss dat u zelf de band naar engeland kunt sturen om te kijken of het idd garantie is maar ja dat zal u wel weer een x aantal euros gaan kosten aan vrachtkosten. wacko.gif

Nu dus mijn vraag aan jullie wat doe je hier nu mee ??? ikzelf zit te denken om de nederlandse importeur toch nog maar eens te laten proberen de zaak te regelen. Want wat moet of kan ik anders doen ?

dsc043118xm.jpg

(want ze nu nog op de weg gebruiken durf ik niet meer, zul je zien dat er zometeen bij de ene of de andere het gehele loopvlak eraf loopt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja ...

In principe is de verkoper aansprakelijk.

Waar hij de banden vandaan heeft gehaald , zou je een worst zijn.

Indien de fabrikant niet failliet is , kan hij dit dus voor je oplossen.

Dit moet hij ook.

Mar nu het lastige gedeelte.

Je zegt dat hij geen contact meer heeft met de fabrikant.

Dan zal er wel iets gebeurd zijn, en zal hij voor 1 band ook niet de relatie met de fabrikant willen herstellen.

Je het in principe gelijk, maar je zal aan het kortse eind rekken.

Of je moet het leuk vinden (en tijd hebben) om hier een zaak van te willen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen jij de banden kocht heb je een "overeenkomst" gesloten met de verkoper.

Dat houdt in Hij verdient geld aan jou, dus Hij is aansprakelijk voor eventuele garantie's.

Lekker makkelijk anders, stel je koopt een dure ferrari en de nederlandse importeur stopt ermee, wat dan? weg 1/2 miljoen euro's?

Nee die beste man heeft de plicht dit voor jou op te lossen. Hij heeft jou die banden geleverd en jou geld aangenomen toch? Dus Hij is en blijft de verkopende partij!

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verkoper is zeker aansprakelijk, hij zal 't probleem op moeten lossen.

Wijs hem op z'n verantwoordelijkheid, hij mag 't niet zo van zich weg schuiven.

Als hij geen medewerking WIL verlenen kan het inderdaad lastig worden, ik weet niet of er een geschillencomissie is waar je jouw probleem aan kunt kaarten.

Je kunt het ook rechtstreeks bij de producent proberen, alhoewel hij jou niet hoeft te helpen. Maar je weet het nooit

mailadres; info@c-tyres.co.uk

Overigens is de site www.colway.nl wel nog actief en wordt daarop de naam van de nederlandse importeur wel gemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo zit het precies. Jij hebt met die fabrikant helemaal niets te maken , maar alleen met het bedrijf wat je die banden heeft verkocht. Als hij ondertussen zijn contract met die fabrikant heeft verbroken , is dat zijn probleem , en niet het jouwe. Hij is en blijft als verkoper gewoon aansprakelijk voor het door hem geleverde produkt en het is dus aan hem om een oplossing te zoeken die voor jou bevredigend is. Desnoods door het leveren van een andere set met passende korting of weet ik het wat voor regeling er bedacht kan worden.

Aanpakken die gast en laat je niet afbluffen. Vraag desnoods eerst juridisch advies , is meestal gratis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooooo ik heb jullie eerste antwoorden eens op me in laten dalen yes.gif

En heb zojuist de leverancier hier in nederland gewoon aansprakelijk gesteld en hem direct duidelijk gemaakt dat ik aanspraak maak op mijn garantie zoals de fabrikant die geeft.

Ik heb ze dan ook aangegeven dat ik het niet normaal vind dat men mij een produkt verkoopt (lees geld aan me verdient) en als het er op aan komt om dan maar te zeggen goh joh dat doe je zelf maar want ik heb problemen met die gasten.

Want op die manier heeft het bedrijf dat mij de artikelen verkocht een probleem met mij, en als alternatief wil ik nog best wel een ritje eraan wagen om die band te gaan brengen (binnen nederland) maar daar houd het voor mij gewoon op.

En wat een van jullie al opperde van 4 andere banden voor een zachte prijs nou dan moet die wel heeeel erg zacht zijn en dan wil ik nog zwarter op wit dat ik ten alle tijden mijn garantie mag aanspreken voor dat merk wat ze me dan aansmeren.

Ik ben benieuwd wat morgenvroeg de reactie is van het bedrijf dat mij de banden heeft verkocht, ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hou je poot stijf JeePiero!

Zoals bovenstaand al meer omschreven; je staat volledog in je recht!

De wet is daar (eindelijk eens...) héél duidelijk over. Gaat in dit geval over productaansprakelijkheid. Die wet is in het leven geroepen, precies voor de situaties zoals jij die nu beleeft.

Degene van wie jij koopt, is aansprakelijk en dus aanspreekpunt voor jou. PUNT UIT. Alle andere problemen, is zjn probleem, niet het jouwe.

Dat heet consumentenbescherming, om te zorgen dat je niet van het kastje naar de muur gestuurd gaat worden.

Zet m op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NOPE nog niet opgelost.

Op 5-4-2006 de importeur voor Nederland een mail gestuurd met de vraag om een reactie van hun, reactie = 0

Op 10-4-2006 de fabrikant in Engeland een mail gestuurd met ook de vraag om een reactie van hun, reactie = 0

Dus al met al geen steek verder, ik denk dat ik het morgen nog even afwacht en daarna verdere stappen ga ondernemen richting de importeur voor Nederland zoals een aangetekende brief met daarin mijn klacht van het door hun geleverde product en natuurlijk ook dat ik die andere 3 banden dus ook niet meer vertrouw en dat ik vertrouw op een goede oplossing.

Maar ik zal wel een reactie terug krijgen van, tja meneer maar u gebruikt de banden om off-road te rijden en ja dat valt niet onder de garantie.

Nou da zal dan wel want als ik dat merk tank ik de hele cherokee af met gas en gaat ie plank gas met de 4 banden met velgen in de richting van Lisse en dan zullen ze het meemaken.

(ik ben me al op het ergste aan het voorbereiden, ik verheug me op een soort van Peter R de Vries bezoekje wink.gif )

Word vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou da zal dan wel want als ik dat merk tank ik de hele cherokee af met gas en gaat ie plank gas met de 4 banden met velgen in de richting van Lisse en dan zullen ze het meemaken.

(ik ben me al op het ergste aan het voorbereiden, ik verheug me op een soort van Peter R de Vries bezoekje wink.gif )

Word vervolgd

het is een optie, maar is dit niet een mooi klusje voor je rechtsbijstandverzekering? Laat hun maar een robbertje met ze gaan vechten. Daar zijn ze voor.

Succes

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een optie, maar is dit niet een mooi klusje voor je rechtsbijstandverzekering? Laat hun maar een robbertje met ze gaan vechten. Daar zijn ze voor.

Succes

Marc

Uhhhhhh eigenlijk wel maar ik los het liever eerst zelf met ze op, zou ik zelf zakelijk gezien ook het liefste zien als mij in mijn werk iets gebeurt. Maar ja daar gebeurt gelukkig nooit nix geks en als er eens een kleinigheidje is heb ik dat vaak al verholpen voordat men kan gaan zeuren bij me.

Maar morgen is het de grote dag, dan zal ik de importeur eerst eens in de loop van de ochtend bellen en hem eens vragen of ze hun internet hebben afgesloten of dat ineens alle computers stuk zijn omdat ik maar geen antwoord van ze krijg wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik zal wel een reactie terug krijgen van, tja meneer maar u gebruikt de banden om off-road te rijden en ja dat valt niet onder de garantie.

Nou da zal dan wel want als ik dat merk tank ik de hele cherokee af met gas en gaat ie plank gas met de 4 banden met velgen in de richting van Lisse en dan zullen ze het meemaken.

(ik ben me al op het ergste aan het voorbereiden, ik verheug me op een soort van Peter R de Vries bezoekje wink.gif )

Word vervolgd

Lisse?? Je bent zeker bij Bandeko geweest....

Ik wil je niet ontmoedigen, maar hier in de bollenstreek koopt niemand zijn banden daar meer.

Dit bedrijf heeft hier de naam gebruikte rommel te verkopen.

Overgens verkopen ze nog steeds Colway!

Succes, Ab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lisse?? Je bent zeker bij Bandeko geweest....

Ik wil je niet ontmoedigen, maar hier in de bollenstreek koopt niemand zijn banden daar meer.

Dit bedrijf heeft hier de naam gebruikte rommel te verkopen.

Overgens verkopen ze nog steeds Colway!

Succes, Ab.

Ik ben er niet persoonlijk geweest om de banden te kopen maar heb ze via hun website besteld dus ja dan weet je dat soort dingen niet zoals jij beschrijft.

En ja ze verkopen ze idd nog steeds maar niet meer in de maat 30/9.5x15 zoals ze zelf al aangegeven hebben in de eerste email die van ze mocht ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze zojuist aan de telefoon gehad en ze waren erg rustig mag ik wel zeggen biggrin.gif maar een antwoord heb ik nog niet, ze hebben het verhaal hogerop gelegd dus ik ben benieuwd wat het antwoord mag zijn. in elk geval word ik er vanmiddag over terug gebeld en tja als ze zelf niet bellen bel ik wel net iets voor 5 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo negatief.... dat help zowizo niet wink.gif .

Gewoon proberen redelijk te blijven... Zodra je aggressief wordt, zal dat een reactie oproepen! Ga jezelf maar na als er iemand boos op je is!

( Ja... ik ben onder behandeling tongue.gif )

Helpt wel he laugh.gif , zo'n uurtje op de bank blink.gifblink.giftongue.gif

Suc6 J P R met je actie wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooooo eindelijk vandaag telefoon gehad.

En ja met een heel goed bod kwamen ze, nou meneer ik mag u namens de directie een andere band aanbieden maar omdat wij de banden die u nu hebt niet meer kunnen leveren mag ik een MAXXIS BUCKSHOT MUD TERRAIN MT 754 aanbieden voor de defecte Colway band, mocht u bij ons langs komen om hem op te halen leggen de band er direct voor u op.

maxxisbuckshotmt7545ed.jpg

Helaas konden ze het niet voor alle 4 de banden doen omdat er maar 1 jaar garantie op de banden zit en de garantie in februari al afgelopen zou zijn, volgens de site van Colway zelf is het levenslange garantie ongeacht het aantal kilometers wat er mee gemaakt is.

maar goed in elk geval weer 1 nieuwe band, nu die 3 andere nog ergens slijten en ergens 3 nieuwe maxxis buckshots op de kop tikken en ik heb weer een mooie nieuwe set.

Pfffff wat een beetje geduld en een beetje getyp al niet op kan leveren, al met al een toch wel tevreden oplossing zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik vind 't eerlijk gezegd niet zo'n geweldige oplossing, maar ik zal wel een zeurkous zijn.

Nu moet je minimaal een andere Maxxis erbij kopen om de auto weer APK waardig te maken, of drie om weer een complete set te hebben.

En wie koopt er nu 3 gebruikte banden, 2 of 4 lijkt me makkelijker te slijten.

Naar mijn idee zouden ze minimaal 2 banden om moeten ruilen, eventueel met een bijbetaling omdat je ze natuurlijk wel al een jaar gebruikt hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooooo eindelijk vandaag telefoon gehad.

En ja met een heel goed bod kwamen ze, nou meneer ik mag u namens de directie een andere band aanbieden maar omdat wij de banden die u nu hebt niet meer kunnen leveren mag ik een MAXXIS BUCKSHOT MUD TERRAIN MT 754 aanbieden voor de defecte Colway band, mocht u bij ons langs komen om hem op te halen leggen de band er direct voor u op.

maxxisbuckshotmt7545ed.jpg

Helaas konden ze het niet voor alle 4 de banden doen omdat er maar 1 jaar garantie op de banden zit en de garantie in februari al afgelopen zou zijn, volgens de site van Colway zelf is het levenslange garantie ongeacht het aantal kilometers wat er mee gemaakt is.

maar goed in elk geval weer 1 nieuwe band, nu die 3 andere nog ergens slijten en ergens 3 nieuwe maxxis buckshots op de kop tikken en ik heb weer een mooie nieuwe set.

Pfffff wat een beetje geduld en een beetje getyp al niet op kan leveren, al met al een toch wel tevreden oplossing zo.

Ik zou het toch nog verder proberen om 4 banden te krijgen.

Maxxis zijn trouwens nieuw gemaakte banden en geen herberubberde banden, dus kwalitatief zal je er wel op vooruit gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...