Spring naar bijdragen

problemen na nieuwe uitlaat


Recommended Posts

Vandaag hebben ze de diagnose gesteld en blijkt dat er tandwielen afzijn en dat het compleet gereviseerd moet worden en dat dit € 1880,-- euro gaan kosten. Zijn dit nu echt normale prijzen voor zoiets???

In de eerste plaats denk ik ook dat dit een visco probleem is.

Eenvoudig uit te sluiten d.m.v. de "achtjes" proef al dan niet met voorste aandrijfas.

Stel dat het een diff probleem is, dan is genoemde prijsopgave van €1880 van de zotte.

Wellicht kan jeeped gezien je lokatie iets voor je betekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dit is een typisch geval van een kapotte visco.Ik heb pas geleden bij iemand met exact dezelfde klachten de visco vervangen.Volgens de eigenaar rijdt de auto weer als nieuw.

Ze hadden deze man dus ook wijs gemaakt dat de vooras kapot was en hij heeft deze laten repareren bij die garage,ze hebben er een compleet nieuw binnenwerk in gezet(kosten 2000euro totaal).Maar het geluid was natuurlijk niet weg en de klacht dat de auto alleen maar rechtdoor wilde was ook niet weg.

Ik heb toen hij bij mij kwam de eerste keer de voorste aandrijfas ertussen vandaan gehaald en toen reed de auto al een heel stuk beter.We zijn op zoek gegaan naar een goede 2de hands viscokoppeling en hebben deze bij jeepcherokeeparts in Tilburg gevonden met maar 40.000km.

Viscokoppeling vervangen en aandrijfas weer terug gezet en de wagen rijdt nu werkelijk als nieuw.Kosten voor de visco 550 euro(plus de tussenbak maar die konden we niet gebruiken).

Stuur mij anders eens een PMtje.

Suc6 JEEP(ED)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!!

Het lijkt me het beste om morgen eerst maar even langs te gaan bij de GIVA om te zien wat er aan de hand is.

Ik probeer alleen even te bedenken hoe ik hun kan vertellen dat het waarschijnlijk een visco probleem is. Maar hoe moet ik dan verder, zeggen zet het maar weer in elkaar? Kan ik er dan mee rijden want de laatste dagen was dat toch wel heel eng geworden. Hoogstwaarschijnlijk moet ik dan toch de onderzoekkosten betalen denken jullie ook niet?

Kan dit nou zijn gekomen door hun fout, dat ze die differ.-/tussenbakolie niet vervangen hebben? en zo ja, moeten hun dat dan niet betalen??

Jeeped als ik wat meer weet stuur ik wel even een pbtje, bedankt vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die 350 ben je kwijt....eerlijk is het niet,

ze zeggen gewoon doodleuk, wij geen geld jij geen Jeep, achteraf kan je natuurlijk wel wat gaan proberen maar dat kost ook weer geld, dus gebed zonder eind

zorg dat je zwart op wit op papier hebt wat ze hebben gedaan

uren enz enz........liefst nog het klad van de monteur

jeep mee nemen en contact op nemen met Jeeped

en nooit meer naar die garage gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die 350 ben je kwijt....eerlijk is het niet,

ze zeggen gewoon doodleuk, wij geen geld jij geen Jeep,

Dit is wettelijk geregeld. Ze moeten je auto meegeven ook al heb je de rekening nog niet betaald.

Voor niet betalende klanten zijn volgens de rechter andere regelingen zoals "herinnering, aanmaning en uiteindelijk naar een incasso bureau.

Ze moeten hem meegeven

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze hem niet meegeven op die grond is het dus in principe diefstal dus ??

Ze mogen geen pressiemiddel gebruiken ,wel vakmanschap maar gebeurt zelden of nooit blijkt alsmaar weer. wink.gif

Als ik nou zou weten wanneer hij gehaald wordt dan ga ik er ook even heen.

Het is hier vlakbij.

Ben beinieuwd wat er te vertelen is straks......

We wachten af.

En je kan toch gewoon de rekening vragen en betalen binnen 30 dagen.

In plaats daarvan dien je een bezwaar in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze hem niet meegeven op die grond is het dus in principe diefstal dus ??

Ze mogen geen pressiemiddel gebruiken ,wel vakmanschap maar gebeurt zelden of nooit blijkt alsmaar weer. wink.gif

Klopt helemaal.

112 bellen en aangifte doen van car-jacking terwijl je in de werkplaats staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wettelijk geregeld. Ze moeten je auto meegeven ook al heb je de rekening nog niet betaald.

Voor niet betalende klanten zijn volgens de rechter andere regelingen zoals "herinnering, aanmaning en uiteindelijk naar een incasso bureau.

Ze moeten hem meegeven

Succes

klopt helemaal, maar dit is meestal het eerste wat ze zeggen en de meesten betalen dan gewoon, om maar van "gezeur" af te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,

Vrijdagmiddag ben ik dus naar de garage gegaan en heb gevraagd of ze mij precies wilden laten zien wat nu eigenlijk het probleem is.

Inderdaad stond hij daar heel zielig zonder achterwielen en zo`n beetje alles wat daar tussen hoort te zitten hoog op de brug.

De monteur werd erbij gehaald en deze liet mij zien dat een tand van tandwiel in het differentieel was afgebrokkeld en dat de stukjes staal door het hele binnenwerk waren gegaan. Ik heb foto`s gemaakt maar ik weet niet hoe ik deze bij dit bericht zou moeten voegen.

Het gevolg hiervan was dat dus andere zaken in dit differencieel ook beschadigd zijn geraakt en mede waarschijnlijk ook de visco koppeling.

Op mijn vraag of ze zo`n soort schade al eens eerder hadden gezien werd ontkennend geantwoordt dit komt dus zelden voor en is waarschijnlijk te wijten aan metaalmoeiheid.

Bij de laatste grote beurt half vorig jaar is er keurig olie ververst en dat was nog wel te zien aan de restanten van deze olie op de tandwielen want deze zag er nog keurig schoon en transparant uit.

Volgens de monteur is dit een schade die niet door onderhoud of iets anders voorkomen had kunnen worden. Het zij zo, helaas.

De reparatie zal ongeveer 7 a 8 uur tijd in beslag nemen en dan gaan ze dus alle tandwielen en de visco koppeling vervangen.

Ik heb de manager gevraagd of hij bereid was om nog eens naar de reparatieprijs te kijken omdat dit toch een uitgave was waar wij totaal niet op gerekend hadden.

We zijn tenslotte van plan om met deze auto (net als vorig jaar) op vakantie te gaan naar Kreta. Straks hebben een goede auto voor de deur staan maar geen geld meer over om nog op vakantie te gaan.

Hij gaat bekijken of hij wat kan betekenen voor ons en wij zullen dit maandag van hem vernemen. Vingers gekruist.

Al met al vond ik dat ik keurig te woord werd gestaan door de werknemers daar en voorals nog heb ik vertrouwen in de goede afloop.

Groet en bedankt voor het meedeleven.

Don

Link naar opmerking
Deel via andere websites

foto's plaatsen staat Hier om schreven

anders kun je ze ook wel naar mij mailen met de e-mail knop en dan zet ik ze er wel op.

even terug lezend en nadenkend:

als de olie wel vervangen is waarom staat het dan niet op de bon, ook welke olie is gebruikt en is er LS additief toegevoegd.

diff olie kun je het beste ruiken of hij goed is, als het heel erg stinkt is het verbrand.

Metaalmoeheid vind ik zelf erg raar in de oren liggen, er staan wel krachten op maar als je normaal op de weg rijdt zonder vrachtwagens weg te slepen kunnen de krachten mijns inziens ziet zo groot worden dat er spontaan tanden afbreken.

Ik zou vooral met die visco even goed navragen of ze wel weten wat er aan de hand is, als ze al geen ervaring met diffs en tussenbakken hebben ben ik bang dat jij moet betalen voor de onervarenheid (tijd).

just my 2 cents

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...