Spring naar bijdragen

problemen na nieuwe uitlaat


Recommended Posts

Ik heb nu al 1,5 jaar een Jeep, deze is door de oude eigenaar perfect onderhouden (alle nota's van jeep garage waren erbij)

Ook is hij nooit gebruikt geweest als terreinwagen. In augustus heeft hij zijn grote beurt gehad en was alles prima in orde. Nu moest hij pas geleden APK gekeurd worden en werd hij afgekeurd door de uitlaat. Nieuwe uitlaat er onder laten zetten bij Jeep garage (rib uit mijn lijf € 550.--) Maar nu hoorde ik een week of twee telkens een geluid alsof ik ergens overheen reed. Toen ik er beter op lette merkte ik dat als ik langzaam een bocht naar rechts nam ik een harde knak hoorde, als ik de bocht ruimer en met iets meer snelheid nam was het minder. Dus ben ik naar de jeep terug geweest en die zei dat het waarschijnlijk het differentieel was. Vandaag hebben ze de diagnose gesteld en blijkt dat er tandwielen afzijn en dat het compleet gereviseerd moet worden en dat dit € 1880,-- euro gaan kosten. Zijn dit nu echt normale prijzen voor zoiets???

Ik loop dus helemaal leeg op deze auto terwijl in in de veronderstelling was dat hij prima in orde was.

iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?

b.v.d. voor jullie reacties

margareth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

hij heeft nu 151.000 gelopen. Ik heb helemaal geen verstand ervan dus wat is een visco??

Hij staat nu bij de jeep garage en zij zeggen dus dat de tandwielen zijn beschadigd en dat het compleet gereviseerd moet worden. En dat de onderdelen besteld moeten worden dat hij eind volgende week pas klaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

visco is de koppeling in je tussenbak die er voor zorgt dat de voorste cardan en de achterste cardan verschillende snelheden kunnen draaien bij het rijden in permanente 4wheel drive, deze gaat nog wel is kapot bij 200.000 km, met de zoekfunctie op dit forum kun je er veel over vinden.

als het dan toch het achterdif is vind ik het raar, lijkt me wel erg snel, tenzei het onderhoud nooit goed is uitgevoerd maar volgens jouw eerdere post is dat wel goed gedaan.staat hij bij een jeep garage en zo ja welke? er zijn namelijk nog wel redelijk wat verschillende meningen over prijzen e.d. van de stealers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij staat inderdaad bij de Jeep garage, de Giva in Den Haag. Ik vind dit ook heel raar dat hier nooit eerder een melding o.i.d. van is gemaakt. Ik rij niet zo veel km. per jaar en heb dus op 16-6 bij 141474 km zijn grote beurt laten uitvoeren bij dezelfde garage. Hadden ze toen niet al iets moeten horen/zien aan de auto? Als het nu nog geen 10000 km verder al zo erg is?? Hun maakten toen ik naar de garage ging met deze klacht in de eerste instantie wel de opmerking die jij maakt over die verschillende snelheid van de wielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij staat inderdaad bij de Jeep garage, de Giva in Den Haag. Ik vind dit ook heel raar dat hier nooit eerder een melding o.i.d. van is gemaakt. Ik rij niet zo veel km. per jaar en heb dus op 16-6 bij 141474 km zijn grote beurt laten uitvoeren bij dezelfde garage. Hadden ze toen niet al iets moeten horen/zien aan de auto? Als het nu nog geen 10000 km verder al zo erg is?? Hun maakten toen ik naar de garage ging met deze klacht in de eerste instantie wel de opmerking die jij maakt over die verschillende snelheid van de wielen.

De garage die daar eerst zat op die plaats was Jeep en Suzuki.

Deze garage is bankroet gegaan.

De GIVA die er nu zit heeft volgens mij alles over genomen.

Mijn ervaring daar met onderdelen kopen was ook al niet top.

Hebben ze de laatste keer met de beurt geen verkeerde olie in het cardan gedaan.

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als dat moterolie excellium is (60 liter) dan hebben ze er O10W40 ingedaan. iets anders zie ik niet zo gauw op de rekening staan. Ik heb net op het forum zitten lezen over de visco, en dat lijkt mij hetzelfde probleem wat ik had. Het zou dus kunnen zijn dat ik er te lang mee doorgereden ben (omdat ik het niet in de gaten had, leek die ik ben) en dat daardoor er grotere problemen zijn ontstaan.

zou ik dit kunnen verhalen op de garage??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is gewoon motor olie, in jouw diff moet 80W90 met een LS additief, totale inhoud zal ergens rond de 2 liter liggen, diff olie wordt wel vaker vergeten, het beste is om een manual te kopen en zelf onderhoud te gaan doen, is ook goedkoper. je kan heel makkelijk controleren of het je visco is door de voorste cardan as eraf te halen en dan een rondje te rijden, als je dan niks meer merkt ligt het aan de visco en niet aan het diff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga met pullie mee, denk ook eerder aan de visco koppeling....

het diff zou wel kunnen.. maar dan is de voorste diff eerder aan de beurt dan die van de achteras, ow en bdw onderhoud zegt niet veel bij een Jeep dealer bij sommigen dan

ik zou de Jeep ophalen en een second opinion vragen bij B&S (die zitten in tiel) of bij jeeped (rotterdam) en die kan je hier op forum vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij staat nu compleet uitelkaar gehaald bij de GIVA, want die moesten hem eerst uitelkaar halen om een diagnose te stellen (volgens hun). Deze onderzoekskosten € 350,-- ben ik natuurlijk kwijt als het nu weer in elkaar gezet moet worden.

Het verbaast mij alleen dat ik nu dan in zo'n korte tijd hem zo kopot heb kunnen rijden. Hij is door de vorige eigenaar in Eindhoven onderhouden geweest, en nu door mij bij GIVA. Dus daar kan ik zeker niks mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou eerst maar eens een second opinion regelen om te kijken of het wel het dif is en niet de visco, als het de visco is zou ik de 350 ook niet helemaal betalen. je betaald toch ook geen arts die een verkeerde ingreep doet?

als het wel je visco is kun je ook je vooste aandrijfas eronder weg (laten) halen en dan heb je er geen last meer van.

voor een goede diagnose kun je natuurlijk ook naar B&S in Tiel gaan.

misschien eens naar de garage in eindhoven bellen, misschien hebben ze de hele onderhoudshistorie nog.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij staat nu compleet uitelkaar gehaald bij de GIVA, want die moesten hem eerst uitelkaar halen om een diagnose te stellen (volgens hun). Deze onderzoekskosten € 350,-- ben ik natuurlijk kwijt als het nu weer in elkaar gezet moet worden.

Het verbaast mij alleen dat ik nu dan in zo'n korte tijd hem zo kopot heb kunnen rijden. Hij is door de vorige eigenaar in Eindhoven onderhouden geweest, en nu door mij bij GIVA. Dus daar kan ik zeker niks mee?

Nee dan is het shit.

350 euro voor onderzoek.

Zijn 7 uur arbeid denk ik.

Ik zou als ik het daar laat doen wel alles zwart op wit laten plaatsen.

Als het dit niet is en de visco wel......

Nog meer geld daar heen brengen. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat lijkt me een goed idee, stel dat inderdaad e.e.a. beschadigd is, kan dit gekomen zijn doordat de Differ.-/tussenbakolie niet is vervangen? Dit zou met 144.000 beurt moeten gebeuren (zie ik op de jeep site) maar op mijn bon staat hier niks over. Na deze beurt ben ik er mee op vakantie geweest en heb ong 4.000 km gereden. Het lijkt mij toch dat dit niet had mogen gebeuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs als ze beide diff. deksels eraf hebben gehaald en weer er op moeten zetten dan nog kom ik niet in de buurt van €350.

Denk dat ze je voor het blok willen zetten en even snel scoren

Naar toe gaan en kijken hoe het ervoor staat.

1 Diff. deksel verwijderen en olie verwijderen kost niet meer dan 15 minuten in de garage. Spul er weer op met sealing ertussen en vullen misschien half uur. Materiaal kosten incl. seal en olie 2ltr. €50

doe dat 2x zit je op 1,5 uur arbeid à € 70 uur. zeg maar €100 totaal en € 100 materiaal.

€200 maximaal mag dat kosten.

Zou met deze info eens terug gaan en kijken of de deksels er sowiezo wel afliggen.

Je wordt volgens mij genaaid. En je hebt waarschijnlijk niet eens gezoend.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...