Spring naar bijdragen

helsd

Forum member
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over helsd

  • Verjaardag 25/09/1954

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

helsd's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Nou gelukkig kon ik vandaag mijn jeepje weer ophalen. Hij rijdt weer perfect, wat er precies aan vervangen en gerepareerd is weet ik pas als ik de rekening heb. Ze hebben wel wat aan de prijs gedaan en al met al zijn wij prima te woord gestaan en hebben ze ons zoveel mogelijk geholpen met e.e.a. Dat het zo lang geduurd heeft komt volgens hun dat het zeer specialistisch gereedschap is wat ze er voor nodig hadden en dat dit met een aantal Jeepdealers samen is aangeschaft. Mijn man had verleden week nog wat foto's gemaakt van de differentieel waarop je kon zien dat er een aantal tandwielen geheel af waren, die hebben op hun beurt weer e.e.a. verder beschadigd dus dit moest allemaal worden vervangen e.d. In ieder geval wil ik jullie allemaal hartelijk danken voor het medeleven en denken en ook de belangstelling hoe het er nu voorstaat. Ik hoop dat ik nu verder even van problemen af ben want er rijdt echt niks zo lekker als een jeep (dat merk je goed als je weer een week of wat zonder zit) groetjes margareth
  2. Beste Jeepers, Vrijdagmiddag ben ik dus naar de garage gegaan en heb gevraagd of ze mij precies wilden laten zien wat nu eigenlijk het probleem is. Inderdaad stond hij daar heel zielig zonder achterwielen en zo`n beetje alles wat daar tussen hoort te zitten hoog op de brug. De monteur werd erbij gehaald en deze liet mij zien dat een tand van tandwiel in het differentieel was afgebrokkeld en dat de stukjes staal door het hele binnenwerk waren gegaan. Ik heb foto`s gemaakt maar ik weet niet hoe ik deze bij dit bericht zou moeten voegen. Het gevolg hiervan was dat dus andere zaken in dit differencieel ook beschadigd zijn geraakt en mede waarschijnlijk ook de visco koppeling. Op mijn vraag of ze zo`n soort schade al eens eerder hadden gezien werd ontkennend geantwoordt dit komt dus zelden voor en is waarschijnlijk te wijten aan metaalmoeiheid. Bij de laatste grote beurt half vorig jaar is er keurig olie ververst en dat was nog wel te zien aan de restanten van deze olie op de tandwielen want deze zag er nog keurig schoon en transparant uit. Volgens de monteur is dit een schade die niet door onderhoud of iets anders voorkomen had kunnen worden. Het zij zo, helaas. De reparatie zal ongeveer 7 a 8 uur tijd in beslag nemen en dan gaan ze dus alle tandwielen en de visco koppeling vervangen. Ik heb de manager gevraagd of hij bereid was om nog eens naar de reparatieprijs te kijken omdat dit toch een uitgave was waar wij totaal niet op gerekend hadden. We zijn tenslotte van plan om met deze auto (net als vorig jaar) op vakantie te gaan naar Kreta. Straks hebben een goede auto voor de deur staan maar geen geld meer over om nog op vakantie te gaan. Hij gaat bekijken of hij wat kan betekenen voor ons en wij zullen dit maandag van hem vernemen. Vingers gekruist. Al met al vond ik dat ik keurig te woord werd gestaan door de werknemers daar en voorals nog heb ik vertrouwen in de goede afloop. Groet en bedankt voor het meedeleven. Don
  3. wat een geweldig forum is dit zeg, iedereen staat voor je klaar, alvast bedankt voor het aanbod!
  4. Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!! Het lijkt me het beste om morgen eerst maar even langs te gaan bij de GIVA om te zien wat er aan de hand is. Ik probeer alleen even te bedenken hoe ik hun kan vertellen dat het waarschijnlijk een visco probleem is. Maar hoe moet ik dan verder, zeggen zet het maar weer in elkaar? Kan ik er dan mee rijden want de laatste dagen was dat toch wel heel eng geworden. Hoogstwaarschijnlijk moet ik dan toch de onderzoekkosten betalen denken jullie ook niet? Kan dit nou zijn gekomen door hun fout, dat ze die differ.-/tussenbakolie niet vervangen hebben? en zo ja, moeten hun dat dan niet betalen?? Jeeped als ik wat meer weet stuur ik wel even een pbtje, bedankt vast!
  5. dat lijkt me een goed idee, stel dat inderdaad e.e.a. beschadigd is, kan dit gekomen zijn doordat de Differ.-/tussenbakolie niet is vervangen? Dit zou met 144.000 beurt moeten gebeuren (zie ik op de jeep site) maar op mijn bon staat hier niks over. Na deze beurt ben ik er mee op vakantie geweest en heb ong 4.000 km gereden. Het lijkt mij toch dat dit niet had mogen gebeuren!
  6. nee, ik kreeg een telefoontje, ben er niet zelf geweest
  7. volgens hun er tandwielen kapot gegaan die nu schade hebben aangericht en moet het worden gereviseerd o.i.d.
  8. hij staat nu compleet uitelkaar gehaald bij de GIVA, want die moesten hem eerst uitelkaar halen om een diagnose te stellen (volgens hun). Deze onderzoekskosten € 350,-- ben ik natuurlijk kwijt als het nu weer in elkaar gezet moet worden. Het verbaast mij alleen dat ik nu dan in zo'n korte tijd hem zo kopot heb kunnen rijden. Hij is door de vorige eigenaar in Eindhoven onderhouden geweest, en nu door mij bij GIVA. Dus daar kan ik zeker niks mee?
  9. op de rekening van de vorige eigenaar (132.000 km beurt) kan ik ook geen andere olie vinden! Bij welke beurt zou dit moeten worden vervangen?
  10. ik zie geen andere olie op de bon staan. Moet dit bij een 144.000 beurt wel gebeuren???? Het zelf doen is voor mij geen optie! Ben wel een handig vrouwtje, maar zie mij niet hier in de straat onder een auto liggen
  11. als dat moterolie excellium is (60 liter) dan hebben ze er O10W40 ingedaan. iets anders zie ik niet zo gauw op de rekening staan. Ik heb net op het forum zitten lezen over de visco, en dat lijkt mij hetzelfde probleem wat ik had. Het zou dus kunnen zijn dat ik er te lang mee doorgereden ben (omdat ik het niet in de gaten had, leek die ik ben) en dat daardoor er grotere problemen zijn ontstaan. zou ik dit kunnen verhalen op de garage??
  12. Hij staat inderdaad bij de Jeep garage, de Giva in Den Haag. Ik vind dit ook heel raar dat hier nooit eerder een melding o.i.d. van is gemaakt. Ik rij niet zo veel km. per jaar en heb dus op 16-6 bij 141474 km zijn grote beurt laten uitvoeren bij dezelfde garage. Hadden ze toen niet al iets moeten horen/zien aan de auto? Als het nu nog geen 10000 km verder al zo erg is?? Hun maakten toen ik naar de garage ging met deze klacht in de eerste instantie wel de opmerking die jij maakt over die verschillende snelheid van de wielen.
  13. hij heeft nu 151.000 gelopen. Ik heb helemaal geen verstand ervan dus wat is een visco?? Hij staat nu bij de jeep garage en zij zeggen dus dat de tandwielen zijn beschadigd en dat het compleet gereviseerd moet worden. En dat de onderdelen besteld moeten worden dat hij eind volgende week pas klaar is.
  14. Ik heb nu al 1,5 jaar een Jeep, deze is door de oude eigenaar perfect onderhouden (alle nota's van jeep garage waren erbij) Ook is hij nooit gebruikt geweest als terreinwagen. In augustus heeft hij zijn grote beurt gehad en was alles prima in orde. Nu moest hij pas geleden APK gekeurd worden en werd hij afgekeurd door de uitlaat. Nieuwe uitlaat er onder laten zetten bij Jeep garage (rib uit mijn lijf € 550.--) Maar nu hoorde ik een week of twee telkens een geluid alsof ik ergens overheen reed. Toen ik er beter op lette merkte ik dat als ik langzaam een bocht naar rechts nam ik een harde knak hoorde, als ik de bocht ruimer en met iets meer snelheid nam was het minder. Dus ben ik naar de jeep terug geweest en die zei dat het waarschijnlijk het differentieel was. Vandaag hebben ze de diagnose gesteld en blijkt dat er tandwielen afzijn en dat het compleet gereviseerd moet worden en dat dit € 1880,-- euro gaan kosten. Zijn dit nu echt normale prijzen voor zoiets??? Ik loop dus helemaal leeg op deze auto terwijl in in de veronderstelling was dat hij prima in orde was. iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? b.v.d. voor jullie reacties margareth
×
×
  • Nieuwe aanmaken...