Leon Geplaatst February 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 Hoeveel flex heeft een standaard TJ? Maakt het trouwens uit op welke banden je staat (mijne: 31x10,5/15). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 Genoeg, maar door de stabilisatorstang teniet gedaan. Da's wel zo handig voor òp de weg... Voor off road kun je disconnects installeren, die zorgen ervoor dat je stabilisatorstang los komt van je as waardoor je as vrij kan bewegen. Met grotere banden heb je dan een verhoging nodig anders raken ze je spatborden. (the long way ...weet waar je aan begint) Zonder die disconnects kun je makkelijk 30" banden kwijt, maar heb je dus nog steeds weinig flex. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 flex is overrated Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennisr Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Dan ga ik de vraag eens met een vraag beantwoorden.. Wanneer ik diverse filmpjes bekijk op de site van http://www.stu-offroad.com/index.shtml zie ik dat diverse jeeps een long arm verhoging hebben die meer flex biedt en andere jeeps hebben nog iets in de zin van een originele verhoging. Beide systemen bieden veel flex. Maar ook hier rijden mensen rond met een duur long arm principe, maar wanneer hebben wij dat hier nu nodig??? Ik woon zelf vooraan in Belgie en kan hier echt niet rockcrawlen, dus waarom moet ik zoveel flex hebben?? Mijn vraag is dus of je zonder te gaan rockcrawlen wel echt zo vaak een flinke flex nodig heb?? De meeste bosritten en terreinen zijn uitstekend te doen wanneer je een verhoging hebt en evt. de stabilisatorstang losgooit, toch? Dennis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Dan ga ik de vraag eens met een vraag beantwoorden.. Wanneer ik diverse filmpjes bekijk op de site van http://www.stu-offroad.com/index.shtml zie ik dat diverse jeeps een long arm verhoging hebben die meer flex biedt en andere jeeps hebben nog iets in de zin van een originele verhoging.Beide systemen bieden veel flex. Maar ook hier rijden mensen rond met een duur long arm principe, maar wanneer hebben wij dat hier nu nodig??? Ik woon zelf vooraan in Belgie en kan hier echt niet rockcrawlen, dus waarom moet ik zoveel flex hebben?? Mijn vraag is dus of je zonder te gaan rockcrawlen wel echt zo vaak een flinke flex nodig heb?? De meeste bosritten en terreinen zijn uitstekend te doen wanneer je een verhoging hebt en evt. de stabilisatorstang losgooit, toch? Dennis Euh, de dingen die ik doen terreintjes en ritten zorgen er toch dikwijls voor dat er één of meer wielen van de grond komen. En hoe langer de wielen aan de grond hoe verder je geraakt hoor. En niet onbelangrijk je kan met een hogere vering grotere banden steken die toch niet raken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennisr Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Euh, de dingen die ik doen terreintjes en ritten zorgen er toch dikwijls voor dat er één of meer wielen van de grond komen.En hoe langer de wielen aan de grond hoe verder je geraakt hoor. En niet onbelangrijk je kan met een hogere vering grotere banden steken die toch niet raken. Dat begrijp ik ja, ik krijg uiteraard ook de wielen wel in de lucht... Maar kijk maar eens op die filmpjes. Ik vind dat die mannen zonder het long arm systeem toch een behoorlijke flex hebben. Achterliggende reden voor mij is dat ik aan het kijken ben naar een andere verhogingsset (nu 2,5" rancho) En het long arm systeem is heel mooi, maar ook behoorlijk prijzig, dus ben aan het orienteren wat te doen.. En wanneer met een originele verhogingsset ongeveer dezelfde mogelijkheden behaald kunnen worden dan met het reguliere systeem, laat ik de long arms voor wat het is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Longarm systeem.. da's wel een enorme stap voorwaards vanaf standaard hoor. Alle rij eigenschappen veranderen met een verhoging, maar met een long arm gaat dat nog wat verder. Je moet je Jeep goed kennen, van binnen en van buiten. Nog veel vaker dan nu alle bevestigingen controleren. Met een longarm heb je een flinke verhoging nodig om het tot z'n recht te laten komen...met de bijbehorende (grotere) banden. Je gaat dingen doen in het terrein die je nooit voor mogenlijk had gehouden, maar vergeet niet dat alles aangepast dient te zijn wil het tot zijn recht komen. Dan denk ik aan: Ring&pinion, trommelremmen, aandrijfas(sen)... en vast nog wel wat zaken die ik nu vergeet. ...€€€... Begrijp me goed, het lijkt me fantastisch, maar dan zou ik eerst een tijd met een simpele (goedkope) verhoging rijden en iets grotere banden om de TJ goed te leren kennen en alle facetten van het terreinrijden onder de knie te krijgen, mocht je die niet weten. Voor de ervaren terreinrijder is het al wat eenvoudiger, die weet vaak wat ie wil. btw, in de Nederlandse drek kom je met een standaard TJ met disconnects en op MT's al een heel eind. En iedereen zit wel eens vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 RE7003 3.5" Super-Flex Kit TJ/LJ - The TJ/LJ Super-Flex Kit is the ultimate suspension for TJs or LJs running the factory suspension geometry. A complete suspension system, the RE 7003 Super-Flex kit is offered in a 3.5" lift height. Combining its superior flexibility and handling, your TJ/LJ will have the on and off-road prowess you're looking for. $879.95 + S&H The RE7003 TJ/LJ 3.5-inch Super-Flex Kit is a great value, mid-level priced suspension system for your TJ/LJ. With off-road performance better than other brands, our RE7003 Super-Flex system inspires confidence. Keeping many of the proven attributes of the RE7000, the RE7003 is perfect for those who demand a lower center of gravity. Like most Rubicon systems, the RE7003 can also be upgraded. Note: The installation of a slip yoke eliminator and CV driveshaft on the stock NP231 transfer case is recommended. The installation of a CV yoke and CV driveshaft on the stock Rubicon NP241 transfer case is recommended. Upper adjustable rear control arms are required for CV driveshaft use. $879.95 + S&H bron en een longarm kit $2,649.95 + S&H bron lijkt mij een makelijke keuze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Hoeveel flex heeft een standaard TJ? Maakt het trouwens uit op welke banden je staat (mijne: 31x10,5/15). De hoeveelheid flex wordt aangeduid middels een RTI(Ramp Travel Index) getal. Gooi maar eens Jeep TJ RTI in Google.com, je hebt een avond vol leesplezier. Dat begrijp ik ja, ik krijg uiteraard ook de wielen wel in de lucht... Maar kijk maar eens op die filmpjes. Ik vind dat die mannen zonder het long arm systeem toch een behoorlijke flex hebben. Achterliggende reden voor mij is dat ik aan het kijken ben naar een andere verhogingsset (nu 2,5" rancho) En het long arm systeem is heel mooi, maar ook behoorlijk prijzig, dus ben aan het orienteren wat te doen.. En wanneer met een originele verhogingsset ongeveer dezelfde mogelijkheden behaald kunnen worden dan met het reguliere systeem, laat ik de long arms voor wat het is. Als je profiel info correct is, dan ben je appels met peren aan het vergelijken. Een YJ is bladgeveerd en zal niet verhogen middels een LA, enkele exotische uitzonderingen als half eliptic daargelaten. Een TJ daar in tegen is voorzien van schroefveren en control armen, en dus een meer geschikte LA kandidaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leon Geplaatst February 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 De hoeveelheid flex wordt aangeduid middels een RTI(Ramp Travel Index) getal.Gooi maar eens Jeep TJ RTI in Google.com, je hebt een avond vol leesplezier. Thanx, ik heb even gegoogeld maar ben nog niet de standaard cijfers tegengekomen, morgen nogmaals, (is bijna morgen ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Thanx, ik heb even gegoogeld maar ben nog niet de standaard cijfers tegengekomen, morgen nogmaals, (is bijna morgen ) In dit artikel staan standaard en "after mod" cijfers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennisr Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Als je profiel info correct is, dan ben je appels met peren aan het vergelijken.Een YJ is bladgeveerd en zal niet verhogen middels een LA, enkele exotische uitzonderingen als half eliptic daargelaten. Een TJ daar in tegen is voorzien van schroefveren en control armen, en dus een meer geschikte LA kandidaat. Sorry, moet mijn profiel nog aanpassen.. De YJ staat op de brug en een TJ is een maand geleden aangekocht en wordt verder verbouwd. Het verscik tussen bladveren en spiraalveren is mij wel duidelijk Ben in het verleden automonteur geweest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Sorry, moet mijn profiel nog aanpassen.. De YJ staat op de brug en een TJ is een maand geleden aangekocht en wordt verder verbouwd. Het verscik tussen bladveren en spiraalveren is mij wel duidelijk Ben in het verleden automonteur geweest In dat geval snap ik je vraag niet, eerder in dit topic gesteld. Misschien handig om een nieuwe tread te starten over LA. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2006 Flex van de standaard TJ met een losse stabilisatorstang. (swaybar-disconnects) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leon Geplaatst February 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2006 mooi plaatje, dat wilde ik even zien! Tnx. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst March 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2006 zoals al eerder aangekondigd: flex is overrated Maar hier is dan toch een foto van mijn TJ toen 'ie nog helemaal 'standaard' was op de straatbanden (30x9.5 GSAs) stock TJ flex met stabilisator stangen verwijderd Nu zit de acher stabilisator stang er weer op en voor heb ik een Currie Antirock, want met een lift kit erop is het toch wel schommelen op de weg zonder 'anti swaybars' Als je lockers hebt, is de flex minder belangrijk want dan ga je toch wel voorwaarts zonder alle 4 de banden aan de grond te hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2006 zoals al eerder aangekondigd: flex is overrated Als je lockers hebt, is de flex minder belangrijk want dan ga je toch wel voorwaarts zonder alle 4 de banden aan de grond te hebben Als je door flex de bandjes aan de grond kan houden heb je geen lockers nodig die weer extra je assen belasten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2006 je zou op een rij moeten zetten wat goedkoper is...................... je flex vergroten of lockers het gaat erom toch wie komt er door die blubberzooi of over die bult en dan krijg je de vraag HOE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2006 Een locker is natuurlijk geen vervanger voor flex. Dat je met lockers ook ver zult kunnen komen is natuurlijk wel waar, maar de nadelen zijn er ook! Zo wordt het stuurgedrag met ingschakelde locker heel anders, doordat de wielen eenzelfde toerental gaan draaien. Flex is dus erg belangrijk. Bodemcontact is alles! Wanneer je dan toch tractie verliest, is een locker een uitstekende aanvulling... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.