Spring naar bijdragen

Temperatuur motorblok


RANDOMAN
 Share

Recommended Posts

Nu heb ik het volgende:

Temperatuur van het motorblok wordt volgens de temperatuurmeter niet meer dan zo'n 50 a 65 graden. Er zijn al verschillende thermostaten in gegaan maar dit brengt geen verandering. Ik heb ook niet het idee dat de meter stuk is oid want bij het vervangen van de koeivloeistof blijkt dat die wel verder kan oplopen.

Ik rij nu al 1,5 jaar met dit niet echt heet wordende blok en heb motorisch helemaal geen problemen op zowel LPG en benzine. Inmiddels 206000 op de teller, xj uit 1989 op gas en in die 1,5 jaar zelf zo'n 25000 ermee gereden.

Wat ik nu wil weten is het volgende;

- wat kan de oorzaak zijn van het niet warmer worden vd motor

- Is dit slecht voor het blok tav bijvoorbeeld versnelde slijtage

Dus wie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm das een goeie,

kep geen idee smile.gif

ik had eerder altijd een behoorlijk warme motor

totdat afgelopen zomer de radiateur scheurde,

zat een scheur van een 15cm onderin de radiateur

zak los gehaald en zat zeer veel troep smurrie in slangen

nieuwe radiateur en paar keer goed gespoeld

sinds dien kom ik niet hoger dan 80 graden

ik zou me er niet al te veel druk om maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerlijk gezegd dat die watertemp.op zich niet zo'n probleem is. De olietemp is belangrijker voor de motor. Ik vraag me echter af of in dit geval de olie wel op temperatuur komt. Het zal in ieder geval veel langer duren en dat is wel slijtageverhogend.

Ik zou het toch verder proberen uit te zoeken als ik jou was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerlijk gezegd dat die watertemp.op zich niet zo'n probleem is. De olietemp is belangrijker voor de motor. Ik vraag me echter af of in dit geval de olie wel op temperatuur komt. Het zal in ieder geval veel langer duren en dat is wel slijtageverhogend.

Ik zou het toch verder proberen uit te zoeken als ik jou was.

Aha,