Spring naar bijdragen

croisiere blanche


Dutch Rebel
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

net thuis , terug 24 uur over gedaan Bij Lyon chaos was 40 cm gevallen

Moesten met kettingen de vallei uit en later zelf Cees zn wrangler van de aanhangwagen af en gewoon rijden en later weer opladen.

De fotos op de site is de helft. De spanendste dag voor Cees en mij was een dag later. We hebben de meest idiote dingen meegemaakt Een pad waar quads overheen gingen en wij stonden te wachten na met 30 man de eerste auto los gegraven te hebben. Kijk uit het raam loopt er een Pony los langs de auto op tussen iedereen door en verdwijnt in de sneeuw. Even later gallopeerd er een hele kudde paarden langs alle kanten van de jeep langs en zetten de achtervolging in met de quads. Of je denkt dat je met brede Mudzillas wel effe naar beneden komt.

Dat loopvlak aan de zijkant geeft je extra tractie in een sneeuwspoor dus als je iets naar links glijd krijg je rechts extra grip en ga je gelijk linksaf net als op die TV reklame , alleen hang je dan met je linker wiel boven een afgrond van een paar honder meter. Ik had regelmatig het ...zweet op mn rug ondanks de kou. We reden met de ramen open en Ruud zonder opzet ramen. Helaas viel Ruud uit nadat we een nieuwe startmotor ( dankzij Loet en Roberto) hadden ingebouwd

ging het dif lager voor naar de filistijnen. Cees had een lek in de tank en waarschijnlijk zn stuurpomp kapot.

Begon steeds meer te dribbelen. Wij hebben 3 dagen gereden en alleen de laatste dag gemist.

Hebben er heel wat Laroos uitgesleurd en ook defender van de organisatie. Konden meestal ons zelf helpen

als er bomen waren en we dwars stonden op het pad Het was helemaal te gek Hoop dat ik volgend jaar weer mee kan en dan met mn eigen auto. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn vannacht thuis gekomen hebben voor een afdaling de sneeuwkettingen op de vrachtwagens gelegd op advies van de politie

stonden daarop te controleren hebben alle ritten gedaan

was zeer leuk het rijden in de sneeuw lijkt veel op los strandzand

ben een keer blij geweest dat ik de willy niet bij had bij een doorwading van ±1 meter diep ijskoud water was dan zeker bevroren geweest

hebben met z´n allen lekker gereden van s´morgens 7 tot s´middags 5

gaan zeker nog meerdere keren terug

ga nu frikandellen eten heb ontwennings verschijnselen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en we hopen dat er meer mee gaan want het is niet te beschrijven zo mooi. Kost wat maar dan heb je wel wat. Lastigste was de kettingen. Loet had ze voor leuke prijs gekocht maar bleken niet bestand tegen onze PK's

Zijn leuk om de berg op te rijden op een asfaltweg met 5 cm sneeuw Maar niet om hellingen van 45 graden te nemen Of sneeuw met rots eronder.

Ruud had de goede kettingen maar zaten vast aan de verkeerde auto.

Dutch Rebel has seen it all and did it his way. Maar blies z.n laatste olie uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans,

Ik heb inmiddels de update van de foto's bekeken en een deel van je ervaringen gelezen. Zo te zien hebben jullie heb best naar de zin gehad en kijk al uit naar een uitgebreid reisverslag.

De foto's zijn inderdaad schitterd om te zien.

Frank en ik zijn nu bezig met de voorbereidingen voor Noorwegen. Van 16 feb tot 26 feb. as gaan we bij Jacco Visser (Black Moose) op bezoek. Wellicht kunnen wij dan net zo'n mooie plaatjes schieten.

Volgens de planning kunnen direct na onze aankomst al meerijden met een Noors terrein evenement, samen met diverse Hummers. Daarna gaan wij binnendoor richting Molde, +- 600 km verder op (links van Trondheim), waarna we weer langzaam afzakken naar het zuiden en verder weer naar huis.

Ik heb net ook gelezen, dat je van de week weer onder het mes moet. Ik wens sterkte de komende en een spoedig herstel.

tot ziens,

Charles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een snel herstel toegewenst! wink.gif

Als rescue team dus? laugh.gif

Of het als rescue team wordt, weet ik niet.

Wat ik wel heb begrepen, is dat de Noren vrij weinig ophebben met sneeuwkettingen. In tegenstelling tot het afgelopen Franse Avontuur van diverse clubleden, waar het verplicht was om rondom met kettingen te rijden, hebben de Noren meer vertrouwen in "spikes"

+- 200 per band.....

Die moeten er dan voor zorgen dat men goed uit de voeten kan.

Hoe het ook zij! Wij zullen Jeep Club Nederland goed vertegenwoordigen en wellicht houden we er nog leuke contacten aan over...

Voor ons wordt Noorwegen in de winter een primeur, na 6 maal in de zomervakantie te zijn geweest.

Een vast onderdeel schijnt te zijn: De BBQ, dus wellicht iets voor Maurice

biggrin.gifbiggrin.giftongue.gif

Charles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou de sneeuwkettingen die wij hadden gekocht hier waren meer horloge kettingen en sneuvelden al snel

Cees en ik hebben er 2 aan flarden gereden. Ruud had vorig jaar "ECHTE"gekocht voor hfl 1800,00 en de Fransen die ik sprak hadden kettingen van eur 1200 per 4 wielen. We hadden 2 stel kettingen mee genomen die Tribalman had versierd maar die waren niet helemaal compleet en moesten we monteren met draadspanners en die kettingen waren loeizwaar en kwamen van Oost Duitse leger en hij had ze kleiner gemaakt. Waren helemaal bruin van de roest ( zie foto op de trailer)en Cees zag er geen brood in om ze elke morgen om te hangen omdat we eerst een uurtje moesten rijden naar het startpunt wat elke dag ergens anders was.

De kettingen die Loet met veel moeite had geregeld in Duitsland waren goedkoop en binnen 2 minuten gemonteerd maar meer geschikt voor een personen auto die de Gerlos pas op moet op vlak affalt met een vlokje sneeuw.

Een keer gas op rotsondergrond en er brak wel wat. Ook de noodschakeltjes hielden maar even.

Als de auto nog in staat was geweest om de laatste dag te rijden dan hadden we de tribal chains wel moeten gebruiken.

Denk erover om volgend jaar kettinge erop te hangen en naar de start te rijden op de aanhanger. Dan hoef je ze niet steeds eraf te halen. En dan een Hotel in het Dal lijkt me ook niet slecht. Nu moesten we elke dag naar 2000 mtr naar ons Hotel. We hebben een paar blokhutten gesignaleerd vlakbij een restaurant ( Le Chapeau Rouge") misschien een alternatief voor volgend jaar want we hebben allemaal ziin om dit nog eens te doen. Kicken eerste klas. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

charles de kettingen die we hebben gebruikt bij de croisere hebben het goed gedaan voor te proberen maar ze horen dan ook bij ronde lampen en niet bij vierkante want vierkant rolt niet maar stuitert of je moet ze aanpassen met plafonnieres zoals op de laatste foto´s te zien is bij de update en toen deed ie het goed

wat je ook kan doen is als je mud banden hebt bij een ijzerhandel korte boorparkers kopen en deze in je profiel draaien krijg je ook spikes

deze zijn beter in noorwegen daar je daar over het ijs moet en niet zoals wij in frankrijk door de sneeuw

maar ik ga zeker weer terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor dat de winter begon, sprak ik met een aantal Jeepers(hier in noorwegen) De meeste rijden met BF Goodrich Mud/snow en gebruiken geen spikes!!

Ik heb nu zelf wel spikes, maar ook dat glijd op ijs. ga ik over op 4x4 dan is er niks aan de hand.

En de ervaring dit ik hier nu heb, is gewoon 4x4 inschakelen als het geen rijkswegen zijn.En je komt overal.( als je 80 km/uur rijdt , wordt je nog ingehaald door een 4x2.En dat met wegen met 5 cm sneeuw)

Ook in terein geen probleem. alleen poedersneeuw is lastig. sad.gif

Maar voor de rest is het biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...