Spring naar bijdragen

Jeep houdt in!


Recommended Posts

Hallo,


De 5.9 GC houdt sinds kort in.... Bij het uit laten rollen, vervolgens weer gas geven, duurt het soms een seconde of 3 tot hij lekker oppakt. Vanuit stilstand of de kickdown is er geen probleem, en op LPG lijkt het veel erger te zijn dan benzine. Geen check engine.

Keurig onderhouden natuurlijk;
Bougies/dikke kabels zijn nog geen jaar geleden vervangen
TPS/IAC origineel Mopar, jaar geleden vervangen
Beide O2 sensoren nog geen halfjaar oud en origineel
Krukassensor (CPS) zo'n 3 jaar oud, en helaas van Crown.

Goed, vorige week een aanrijding gehad en het koolstoffilter links in de bumper heeft een tik gehad. Slang was los geschoten en hoorde lucht aanzuiging, dacht vacuum lek maar na het terugplaatsen nog steeds hetzelfde. Ik denk zelf aan of de CPS vervangen door een originele (Mopar CPS heb ik klaarliggen), of MAP / nokkenassensor omdat die 2 de enige zijn die nog niet vervangen zijn.

Wat denken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger had je een gaatje in de tankdop om de tank te beluchten,  tegenwoordig mag dat natuurlijk niet meer ivm kwalijke benzinedamp. Dus worden die dampen nu opgezogen  door de motor. Zie bv....

https://www.google.com.ar/search?client=tablet-android-samsung&hl=nl-CL&oe=utf-8&safe=images&q=evap&source=browser-type&qsubts=1488310187157#imgrc=ukqkE7oLpsIDkM:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zei krak en de straat lag vol met poeder;

720.jpg

 

On topic, vandaag uitgelezen met apparatuur (had geen CEL) en P0320. Duidt op de CPS. De zoveelste keer dat ik weer ellende heb van Crown, maar goed hij heeft het toch zo'n 3 jaar volgehouden en heeft me niet langs de kant laten staan. Mopar sensor ligt al een paar maanden te wachten, deze knal ik er zsm in en laat dan weten of het opgelost is!

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de CPS vervangen, gewoon op zijn Haags voor de deur. Was de 2e of 3e keer, blijft een k*t klus, zeker met een hele gasinstallatie ervoor dat je eerst moet uitbouwen. Foutcode was gelijk weg, klein stukje gereden op benzine en het inhouden nog niet tegen gekomen *afkloppen*.

@Rado welke app gebruik jij waarmee je de timing kunt zien? Op de Torque app zie ik er zo snel niks over. Maar als de timing niet klopte dan merk je dat gauw genoeg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...