Spring naar bijdragen

APK keuring


jeeped
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 1 month later...

gisteren ook weer afgemeld bij de RDW ... nog eerst door de steekproef heengemoeten (effe bandjes moeten wisselen :whistle: ).

Maar voor de rest geen grote dingen (reflectortje en wat remvloeistof op rechtsachter en licht wat gelast op bodemplaat uit voorzorg), dus hij kan weer een jaartje

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Net de CJ opgehaald van de APK keuring. Afgekeurd, zaten 2 cilinders :whistle: te veel in, verder geen punten. :thumbsup:

Vrijdag naar de RDW. Effen duimen dus.

Alles goed, behalve............ te zwaar. Ik had van alles verwacht, behalve dit.

Dus morgen de jeep even op dieet doen, lier, rvs bumpers, reserve wiel, rolbeugel en wat nog meer nodig is demonteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn Scrambler geschorst, heb totaal geen tijd meer om hem APK klaar te maken! Terwijl alle spullen in huis zijn.

Baal hier ernorm van van, maar als ik naar buiten kijk :angry:.

Denk dat er over een paar maanden weer tijd is om er iets aan te doen. Staat mooi droog in m'n beunpaleis.

Groetjes Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles goed, behalve............ te zwaar. Ik had van alles verwacht, behalve dit.

Dus morgen de jeep even op dieet doen, lier, rvs bumpers, reserve wiel, rolbeugel en wat nog meer nodig is demonteren.

Rvs bumpers vervangen door aluminum, 1 gastank eruit,reservewiel eraf, lier verwijderd, scheelt ongeveer 185 kg.

Nog even een nieuwe gasvulslag halen en dan kunnen we weer naar de RDW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar hij is afgekeurd door het gewicht?

Ik heb namelijk gewoon een ander gewicht gekregen tijdens de motorkeuring. Mijne is van 1400 kg naar 1735 gegaan

Volgens mijn deel 1 mag de jeep in beladen toestand 1691 kg wegen, daar gaat 150 kg af voor 2 personen. Dus de jeep zelf mag max 1541 kg wegen.

Ik zat op 1710 -185 erafgesleuteld, dus nu 1525 kg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren ook nog even de rolbeugel eruit gesleuteld, en vanmiddag bij de RDW geweest.

De CJ weegt nu 1365 kg . (was 1610 en niet 1710 zoals ik eerder schreef)

Keurmeester tevreden, dus papieren ingenomen.

Nieuwe afwachten en dan nog de officiele APK laten uitvoeren. Dit kan pas al de wijziging in Veendam is doorgevoerd in het systeem. Volgens de jongedame achter de balie duurt dit een dag of 5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren ook nog even de rolbeugel eruit gesleuteld, en vanmiddag bij de RDW geweest.

De CJ weegt nu 1365 kg . (was 1610 en niet 1710 zoals ik eerder schreef)

Keurmeester tevreden, dus papieren ingenomen.

Nieuwe afwachten en dan nog de officiele APK laten uitvoeren. Dit kan pas al de wijziging in Veendam is doorgevoerd in het systeem. Volgens de jongedame achter de balie duurt dit een dag of 5.

Vrijdag zag ik dat de gegevens aangepast waren, dus gelijk een afspraak gemaakt voor de APK voor vandaag.

En ja hoor, goedgekeurd, ik kan weer 2 jaar vooruit. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

En weer een jaartje verder na een probleemloze keuring. :D Nou ja, op het mistachterlicht na dan, dat deed niet zo veel meer :ohmy:. Aftappen van het overtollige water (Eiland van Maurik? :blush: ) en opschuren van de contactjes was voldoende om het weer op commando te laten gloeien :P. We mogen dus weer een jaartje door. :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

HOERA HOERA mijn jeep heeft weer een jaar APK!!! :worshippy:

mijn oude eigenwijze trut heeft de apk met een grote duim omhoog de nieuwe APK verkregen :D:P

geen enkele opmerking gehad, hoewel de APK keurmeester mijn auto regelrecht als ''klaar voor de sloop'' vond uitzien.

en ik de keurmeester al hoorde van ''nou dat gaat leuk worden'' daarbij ook nog eens 2 uur op de brug heeft gestaan. was de keurmeester opeens een heel stuk vriendelijker tegen de oude trut en mij.

staat banden (goed op druk, geen opmerkig), afgassysteem aldus uitlaat (geen opmerking) Co gehalte (geen opmerking) onderkant en mogelijke lekages olie (geen opmerking) alles functioneerde naar behoren.

dus na 37,50 euro aftikken heb ik weer een heel nieuw jaar APK :thumbsup:

wel heeft het mij iets meer gekost, zeg maar 67 euro +11,50 :D duur dagje maar mijn maag was goed gevuld en de jeep heeft ook weer nieuwe olie + filter inzitten als traktatie :P

groet, bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...