Masis Geplaatst March 22, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2016 Hallo, Sinds kort een nieuw probleem. Lijkt erop dat het is ontstaan nadat ik zo'n 250km heb gereden met een auto achterop de trailer, OD was wel uitgeschakeld. Het volgende doet zich voor: op het moment dat ik op de snelweg rij (80/100/120) en ik laat gas los, en vervolgens weer gas bij, dan schiet het toerental eerst omhoog en vervolgens weer omlaag. Hij slipt niet. Voorheen deed hij dit altijd als ik de cruise control inschakelde, maar nu dus ook als ik handmatig gas geef nadat ik deze los gelaten had. Verder wilt hij bij een kickdown niet altijd netjes doorschakelen en gaat hij de toerenbegrenzer in. Doet zich af en toe voor, maar dit is naar alle waarschijnlijkheid de governor solenoid. Ik ben vandaag bij een lokale automaatboer geweest, hij is er even de snelweg mee op geweest en verdenkt de torque converter. Deze zou niet meer uit de lock-up willen en daardoor zou een gereviseerde torque converter een optie zijn. Klinkt dat aannemelijk? Ik heb er een filmpje van gemaakt: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst March 22, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2016 (bewerkt) Ik zou ook de koppelomvormer verdenken maar wel vreemd dat hij het eerst alleen op de cc deed en handmatig niet. Als hij niet meer uit de lock-up zou gaan dan zou hij toch ook af moeten slaan als je stopt of zie ik dat verkeerd? March 22, 2016 bewerkt door jofer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst March 24, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2016 Lock up is volgens mij dat hij boven een bepaalde snelheid de toeren vasthoudt ipv laat zakken toch? Bij de torque converters staat er altijd 'stall' en dan een toerental. Wat houdt dat precies in? Iemand advies voor een goede replacement van het origineel? Thanks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan Geplaatst March 25, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2016 Lock up haalt de slip eruit dus toerental zakt iets. Stallspeed is toelaatbare slip. kun je testen met de voet op de rem in drive. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst March 25, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2016 Hoi Masis, Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had hetzelfde, van het schommelen op de cruise control en af en toe ook met het rijden zonde cc. Ik heb de versnellingsbak leeggezogen met een oilextractor (via de vulleiding) en weer gevuld met verse olie en dat een paar weken later weer herhaald. En een lekkage van de olie, bij de aansluiting op de radiator, verholpen (ik had dus ook een tijd met te weinig olie gereden). Daarna heb ik er geen last meer van gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst April 1, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2016 He Masis, zou het iets te maken kunnen hebben met je nieuw geplaatste connector?, tps geeft rare kuren, mss ook daarin..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst May 31, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2016 Hoi Massis, hoe is dit eigenlijk afgelopen? Ter lering en vermaak; wat was de oorzaak en wat was de oplossing? Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 31, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2016 2 uur geleden zei Jurmic: Hoi Massis, hoe is dit eigenlijk afgelopen? Ter lering en vermaak; wat was de oorzaak en wat was de oplossing? Vr.gr., Jurmic Niet veel veranderd, het is er niet beter op geworden maar ook niet slechter en toch best veel gereden sindsdien. Torque converter ga ik bestellen in de US, vraag is wat ik met de automaat doe, die moet er sowieso uit. Ik heb nog een gouvernour solenoid en sensor liggen van Cascade Transmission, die moet ook nog sowieso vervangen worden. Ik overweeg om de automaat te laten reviseren maar weet nog niet hoe en wat. Het is een uitgebreid klusje, en ik heb offertes gekregen vanaf €850 tot €1450. Waar dat verschil vandaan komt weet ik niet. Het is ook niet zo dat de bak echt problemen heeft, dat ik achteraf kan zeggen kijk dat is opgelost... Dus ik kan er niet echt achter komen of het daadwerkelijk goed is aangepakt. Ik weet niet wat wijsheid is, even aankijken wat ik ermee doe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst June 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2016 En wat zou een gereviseerde bak kosten? (Incl. converter)... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst June 3, 2016 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2016 (bewerkt) 21 uur geleden zei Jurmic: En wat zou een gereviseerde bak kosten? (Incl. converter)... €1350;. http://www.automatenrevisie.nl/4-a518 dit dus voor een revisie van een automaat. Heb die van mij daar laten doen, met enkele upgrades, ben er tevreden van! Heeft alles op stock en geeft veel uitleg. Geert June 3, 2016 bewerkt door jeepertje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.