Spring naar bijdragen

Goedkoop....of


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Chinese terreinwagen                                               

   'levensgevaarlijk'                                                 

                                                                      

   Rubriek: Binnenland                                                

   Woensdag, 14-09-2005                                               

                                                                      

   (Novum) - De nieuwe Chinese                                        

   terreinauto Jiangling Landwind is                                  

   een gevaar op de weg. Dat vindt                                    

   de ANWB. Nog nooit scoorde een                                     

   auto zo slecht in de 'crashtest'                                   

   van de wielrijdersbond. De                                         

   bestuurder van een Landwind zou                                    

   een botsing met 64 kilometer per                                   

   uur niet overleven. De ANWB vindt                                  

   dat er Europese wetgeving moet                                     

   komen die dit soort onveilige                                      

   auto's van de markt weert.                                         

                                                                      

                                                                      

   Een personenauto met zulke                                         

   slechte testresultaten zou niet                                    

   voldoen aan de Europese eisen                                      

   voor toelating tot de markt,                                       

   stelt de ANWB. Voor terreinwagens                                  

   gelden deze regels niet. Volgens                                   

   ANWB-woordvoerder Dick Kooman                                      

   komt dat, omdat de Europese                                        

   regelgeving niet is aangepast aan                                  

   het grote aantal terreinwagens op                                  

   de wegen. "De geldende regels                                      

   maken een onderscheid in                                           

   gewichtsklasse en emissie van                                      

   uitlaatgassen. Dat was omdat voor                                  

   vrachtwagens andere regels golden                                  

   dan voor personenauto's. Met de                                    

   opkomst van terreinwagens is toen                                  

   geen rekening gehouden."                                           

                                                                      

                                                                      

   Tests door de ANWB en Europese                                     

   zusterorganisaties hebben                                          

   uitgewezen dat de Landwind niet                                    

   alleen onveilig is, maar ook                                       

   vervuilend. De auto voldoet niet                                   

   aan de huidige eisen voor de                                       

   uitstoot van uitlaatgassen. Dat                                    

   staat de toegang tot de Europese                                   

   markt echter niet in de weg. De                                    

   emissie-eisen voor personenauto's                                  

   gelden in 2010 ook voor                                            

   terreinauto's en andere zware                                      

   personenwagens. Dat een autotype                                   

   met een 'technisch niveau van                                      

   dertig jaar geleden' kan worden                                    

   toegelaten tot de markt, toont                                     

   volgens de ANWB aan dat de                                         

   Europese regelgeving hiaten                                        

   vertoont.                                                          

                                                                      

                                                                      

   De ANWB wil zo veel mogelijk                                       

   consumenten informeren over de                                     

   gevaren van de Chinese auto. "Dat                                  

   is bij gebrek aan Europese                                         

   regelgeving het enige dat we                                       

   kunnen doen" zegt Kooman. De                                       

   Jiangling Landwind wordt de                                        

   eerste Chinese terreinwagen die                                    

   in Nederland te koop is. Volgens                                   

   de ANWB rijden nu in Nederland al                                  

   enkele geimporteerde exemplaren                                    

   rond.                                                              

                                                                      

      © Novum 2005 alle rechten                                     

             voorbehouden                                             

                                                                      

test

Zag er al zo betaalbaar uit, toch maar doorsparen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, we hebben het er al even over gehad in topic van Rookie.. tis enorm, te erg voor woorden eigenlijk.

filmpje

PDF van test...

Op de Duitse TV waren ze in eerste instantie erg enthousiast. Veel auto voor weinig etc... ik neem aan dat ze ook daar vandaag de tests zien. unsure.gif

Koekblik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja...

Zelf vind ik het een beetje te ver gaan van de ANWB en de media...

Tuurlijk: Hij is lang niet zo veilig als andere auto's, maar wat wil je, voor die prijs? Geef ze een 2e kans, die Chinezen! Dat hebben ze bij de nieuwe Opel ook gedaan, die was de eerste keer ook niet zo stevig... Na wat verbeteringen heeft 'ie wel vijf sterren, maar de eerste test is nooit gepubliceerd! Of eh... is die Landwind te goedkoop? SUV met te weinig BPM opbrengst? Wegenwachters Chinees leren te duur?

Ook ik vind die Landwind niet echt veilig natuurlijk.... maar ik wil niet eens weten wat m'n YJ doet bij 63km/u en 40% offset in een frontale botsing... blink.gif En voorlopig rijden er meer YJ's dan Landwinds....

Testen is prima, publiceren nog beter, maar een hetze tegen zo'n merk starten vind ik een kwalijke zaak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 14 2005, 20:22

nou....

-KLIK-

Hoogste "Deathrate" (Poor, zwarte stip) van alle Jeeps na 1984.. ohmy.gif

Overall doettie ook een rode stip, "marginal" dus... ook het slechtste, samen met de Comanche... blink.gif <div align="right">

Deathrate is geen meetresultaat uit de crashtest maar een feit uit de statistieken. Dit heeft meer met het rijgedrag van de chauffeur te maken als met de auto. (er wordt niet vermeld met welke snelheid is gereden, gordel werd gedragen enz.)

Ik ben wel benieuwd hoe het resultaat zou zijn met 40% offset, in de beschrijving van de test wordt al aangegeven dat 100% frontale botsing (rode stip) weinig realistisch is....

Driver Death Rates - The IIHS (United States) and ANCAP (Australia) review government data on deaths in motor vehicle accidents and compile a Driver Death Rate report.  The relative death rates are good indicators of how insurers will set rates for different vehicles.  Insurance companies price coverage by dividing a market into different types of risks based on claims experience and related costs of providing insurance coverage.  Not surprisingly, 2-seat sports cars, turbocharged or V-8 musclecars, convertibles, mini-cars, light pick-ups and small sport utility vehicles (SUVs) have much higher death-related expenses, collision repairs, and medical bills.  Owners of these cars pay higher insurance rates regardless of their own driving records.  Large luxury cars, minivans, and large SUVs are  less likely to be involved in fatal motor vehicle accidents and enjoy lower liability,  personal injury protection (PIP), and collision rates.  When a car was available in 2-door, 4-door, and station wagon models, the station wagon exhibited a much lower death rate than the 4-door vehicle, and the 2-door much higher.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 14 2005, 19:55

Oja...

Zelf vind ik het een beetje te ver gaan van de ANWB en de media...

Tuurlijk: Hij is lang niet zo veilig als andere auto's, maar wat wil je, voor die prijs? Geef ze een 2e kans, die Chinezen! Dat hebben ze bij de nieuwe Opel ook gedaan, die was de eerste keer ook niet zo stevig... Na wat verbeteringen heeft 'ie wel vijf sterren, maar de eerste test is nooit gepubliceerd! Of eh... is die Landwind te goedkoop? SUV met te weinig BPM opbrengst? Wegenwachters Chinees leren te duur?

Ook ik vind die Landwind niet echt veilig natuurlijk.... maar ik wil niet eens weten wat m'n YJ doet bij 63km/u en 40% offset in een frontale botsing... blink.gif En voorlopig rijden er meer YJ's dan Landwinds....

Testen is prima, publiceren nog beter, maar een hetze tegen zo'n merk starten vind ik een kwalijke zaak...

<div align="right">

Vind hiervan dat een auto voor elke prijs toch wel een vorm van veiligheid mag hebben cool.gif

Vind dit persoonlijk niet prijsgerelativeerd,

Hiermee bedoel ik dat toch de veiligheid voorop moet staan en niet het uiterlijk van de auto zodat die veilig lijkt ...

Is een soort van oplichterij dan .

Als iemand diensten of waren aanbied die zogenaamd goedkoper zijn moetenze ook de kwaliteiten hebben die men ervan verwacht.

Dat iets goedkopers niet zolang mee zal gaan als een duurder ,,iets,, is beter te begrijpen. huh.gifdry.gif

Heb dit misschien wat langdradig en niet precies met de goede woorden uitgelegd maar hoop dat men het begrijpt,

Kortom ,,een goedkoop iets ,zeker een auto zou ook zeker de eisen moeten geven die men ervan verwacht en niet later komt met kudsmoesje dat ie niet zo duur is wink.gifwink.gifohmy.gifph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in m'n mailbox:

Aan onze gewaardeerde Landwind relaties

Geachte heer/mevrouw,

Zoals u waarschijnlijk uit de media heeft vernomen, zijn er de laatste dagen negatieve publicaties verschenen over de Landwind vanwege de testuitslagen van de ADAC en haar zustermaatschappij de ANWB, waaruit zou blijken dat het model gevaarlijk zou zijn.

Allereerst is de test zowel voor de importeur LWMC als de fabrikant JLMC als een complete verrassing gekomen, daar geen van beide met betrekking tot de test op de hoogte waren gesteld.

LWMC heeft na meermaals aandringen nog steeds geen details mogen ontvangen van de ANWB en/of ADAC, waardoor wij helaas nog niet in staat zijn gesteld om inhoudelijk op de test te kunnen ingaan en deze aantijgingen te kunnen weerleggen. Daarom zal LWMC wederom testdata verzamelen om de veiligheid van de wagen aan u te bevestigen.

Om aan te tonen dat de veiligheid van onze klanten de allerhoogste prioriteit heeft, zal LWMC de eventuele onvolkomenheden aan het voertuig verhelpen ondanks dat eerder uitgevoerde gecertificeerde testen wel een positief resultaat opleverden qua veiligheid. Gedurende de afgelopen jaren is een uitstekende staat van dienst opgebouwd betreffende de veiligheid door de meer dan 20.000 Landwinds die in een groot aantal landen meer dan 3 jaar rijden. Er is nog nooit een bestuurder van een Landwind omgekomen bij een ongeval!

Uw bemoedigende reacties zijn een enorme steun voor ons en wij zullen dan ook kosten noch moeite sparen om het vertrouwen in de Landwind te bevestigen.

LWMC en JLMC zullen u vanzelfsprekend op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en hopen u tot zover voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u verder nog vragen en/of informatie willen hebben, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons op te nemen of onze website www.jmclandwind.nl bezoeken voor nadere informatie.

Met vriendelijke groet,

Peter Bijvelds

CEO

LWMC Ltd. Jmclandwind.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...