Spring naar bijdragen

Ook Lid Van De Jeepclub


hahans
 Share

Recommended Posts

hallo beste mensen

 

Mijn is Hans en ben nieuw hier.

Uiteraard ook behoefte aan veel informatie.

Sinds 1 week heb ik een Jeep Grand Cherokee Orvis.

Ik kom vanuit de snelle autowereld en dan is dit toch wat anders. Wat een rust om in te rijden, de neiging tot jakkeren is voorbij. Is wel een speciale ervaring.

Ik heb vragen voor wat betreft een specifiek onderdeel wat het elektrisch dak schakelt, hij gaat wel open maar niet meer dicht :(

En waar kan ik in Brabant een beetje offroad rijden. Ik ga ook eerst een curus doen, iemand suggesties?

De volgende keer stel ik vragen in juiste topic.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom.

Wat betreft het dak; dat komt vaker voor. Als je geluk hebt zit het in het schakelaartje. Het zou kunnen dat de pinnen even opnieuw gesoldeerd moeten worden, dan ben je snel klaar natuurlijk. Anders even een nieuw schakelaartje regelen.

Als je pech hebt kost het wat meer uurtjes, dan moet de hemel eruit en dan kun je de hele schuifdak eruit schroeven. Vervolgens zit er achterin, bij het motortje, een computertje met elektronica. Kans is groot dat wanneer je de punten daar opnieuw soldeerd, de boel weer goed werkt.

 

Slechte soldeerpunten in de elektronica komen vaker voor bij deze generatie GC, voornamelijk bij de lichtschakelaar (interieurverlichting gaat dan knipperen), VIC (boordcomputer, die geeft dan onterecht foutmeldingen, coolant sensor bad bijvoorbeeld), ABS computer (komt wat minder vaak voor) en inderdaad het schuifdak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Hahans !!

 

Het Jeepforum komt niet vanuit de Jeep Club Nederland, is gewoon onafhankelijk en voor iedereen met de interesse in Jeep.

Al komen er hier wel veel JCN leden, net als ikzelf.

Succes met het elektrische dak, hier heb ik zelf totaal geen verstand van...

 

Groet Roo en wellicht binnenkort ergens in het veld.  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naar aanleiding van tip JEEPACADEMIE in Wamel, waarvoor dank, mijn ORVIS is nu nog standaard, kan ik mee komen met zo'n dag?

Of is her eerst verstandig om er andere banden onder te leggen. Let wel, verstandig is iets anders als NODIG.

En is dan er dan een banden tip die fijn zijn in terrein en ook prima op de snelweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naar aanleiding van tip JEEPACADEMIE in Wamel, waarvoor dank, mijn ORVIS is nu nog standaard, kan ik mee komen met zo'n dag?

Of is her eerst verstandig om er andere banden onder te leggen. Let wel, verstandig is iets anders als NODIG.

En is dan er dan een banden tip die fijn zijn in terrein en ook prima op de snelweg.

Vooral bij nat weer is het terrein in Wamel met wegbanden erg moeilijk te rijden door de spekgladde klei. Je kunt natuurlijk ook eerst even komen kijken en dan beslissen of je het bij kijken laat of toch actief met je auto aan het evenement gaat deelnemen. Controleer voor je het terrein in gaat met je auto wel even of je sleepogen hebt zodat je door anderen geholpen kunt worden mocht je vast komen staan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...